Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?

Startet av Thuniverset, mandag 28. november 2016, klokken 06:42

« forrige - neste »

Thuniverset

Hei! Noen som kjenner til lansering av denne? Finner intet på nettet. Vurderer innkjøp, men vegrer meg litt for 2016-modellen om 2017 med lengre rekkevidde er like om hjørnet.

Bjørnar

knut.aulie

Er ikke lengre rekkevidde på 2017 kun facelift


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thuniverset

OK, har vært så stille rundt denne. Har sett facelift-bilder, men kan ikke skjønne at Kia også må få fart på batterikapasiteten for å ikke tape terreng til konkurrentene som virkelig øker rekkeviddene i 16/17.

knut.aulie

Skjønner det heller ikke, kom ingenting på Parismessa heller


Sent from my iPhone using Tapatalk

paaland

Jeg blir veldig skuffet om Kia ikke får opp rekkevidden sin. Kan det være at de holder den tilbake fordi de prøver hardt å øke rekkevidden slik som både i3, Leaf m.m. nå har fått til? De burde nesten droppe face-lift utgaven og heller komme med en om 6-7 måneder med 400+ km rekkevidde.
Kia Soul EV (2016)

sven erik

har hørt de venter for å få ut den de har  det kjøres kampanjer nå for å få de ut

AppleKnocker

Hyundai kontrollerer Kia. Med lanseringen av Ioniq er et jo et spørsmål hvorvidt de gidder å satse på Kia Soul.
I testløypa til elbil.no har Kia Soul nesten 50% høyere forbruk enn Hyundai Ioniq. Så selv med 50% større batteri vil Soul ikke være bedre enn Ioniq.

Hvis de har større batterier på lur, vil det gi mer mening å oppgradere Ioniq - da vil den bilen raskt bli en konkurrent til Tesla M3. Kommer Ioniq med større batteri og tilhengerfeste, ryker min Tesla Model 3 reservasjon raskere enn Elon Musk kan si Gangnam Style!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

moby666

Det er allerde kommunisert at Ioniq kommer med 45 kwh batteri på 2018 modellen. Dvs sent nest år. Hengerfeste er det ikke vært snakk, men det er nok tvilsomt.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

tiger``n

Sitat fra: moby666 på søndag 16. oktober 2016, klokken 19:06
Det er allerde kommunisert at Ioniq kommer med 45 kwh batteri på 2018 modellen.
Mange gode grunner til å drøye bare litt med elbilkjøp her nå, spesielt hvis man skal legge en del gryn på bordet.
Vil nok falle en del de første kortrekkeviddebilene og bli aktuell for mange flere.

ElRune

Sitat fra: moby666 på søndag 16. oktober 2016, klokken 19:06
Det er allerde kommunisert at Ioniq kommer med 45 kwh batteri på 2018 modellen. Dvs sent nest år. Hengerfeste er det ikke vært snakk, men det er nok tvilsomt.

Har du noen henvisning til hvor dette er kommunisert? Jeg kan ikke finne noe om dette, annet enn at det var synsinger om at Ioniq opprinnelig ville komme med denne batteristørrelsen. Ser for øvrig at det er kommentert på pushevs.com (http://pushevs.com/2016/08/04/hyundai-ioniq-prices-released-for-austria/) at dagens konfigurasjon (avsatt plass på plattformen) gir mulighet til utvidelse til inntil 45Kwh batteri i Ioniq.
Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

paaland

Det ligger nå tre Soul EV på Finn som påstår de er 2017 modell. Denne skulle jo ha fått en facelift, men jeg må innrømme jeg ikke klarer å se noen forskjell. Er dette virkelig 2017 modeller?

http://m.finn.no/car/used/search.html?make=0.777&model=1.777.2000300&year_from=2017&engine_fuel=0%2F4&filters=
Kia Soul EV (2016)

Svein Evensen

#11
Disse bilene er importert fra Belgia/Frankrike, og mangler derfor sannsynelig varmelemet for batteriet. Må ikke forveksles med varmepumpe. Varmepumpe varmer kupeen, varme element varmer batteri pakken, så det er ikke det samme.Varmeelementet gjør at du får ladet batteriet i sterk kulde. Uten varmeelement: Problemer med lading i sterk kulde. Et godt råd: Kjøp bil fra Autorisert Kia forhandler.

madsskon

Sitat fra: paaland på mandag 07. november 2016, klokken 08:39
Det ligger nå tre Soul EV på Finn som påstår de er 2017 modell. Denne skulle jo ha fått en facelift, men jeg må innrømme jeg ikke klarer å se noen forskjell. Er dette virkelig 2017 modeller?

http://m.finn.no/car/used/search.html?make=0.777&model=1.777.2000300&year_from=2017&engine_fuel=0%2F4&filters=

Den svarte/røde som det er linket til her - der viser forhandler at de egentlig ikke har peiling på Soul...

"NAVI MED STØRSTE TOUCH SKJERM"

Det finnes kun en størrelse....

Som Svein sier - kjøp fra KIA forhandler...
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

paaland

To problemer:
1. Den lokale KIA pusheren prøvde å dytte en bil på tvers ned halsen min på en så ufin måte at jeg aldri kommer til å handle av ham. Maken til ufin og pågående fjott skal du lete lenger etter. Aldri opplevd noe liknende.
2. Den lokale KIA pusheren er stort sett tom for biler, mens alle disse parallellimportørene har flust av dem. Syntes litt synd på merkeforhandleren.
Kia Soul EV (2016)

StianMH

Vi fikk vår Soul på fredag, dette var visst 2017 modell. Etter hva jeg skjønte så hadde den oppgradert hurtiglading fra 80-93%, og noe andre småting som apple carplay osv. For å være helt ærlig så aner jeg ikke, er vel nada forskjell utvendig og innvendig :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA