Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 2 dager med Ioniq - hot or not

Startet av Achilles, søndag 27. november 2016, klokken 16:29

« forrige - neste »

Achilles

Jeg skal kjøpe nye garasjeåpnere. Har 2016 TMS 90D. Fikk beskjed om at åpnerne er kompatible med Homelink, men selger mente/trodde jeg trengte Homelink versjon 8.0 eller nyere...  ???  Er jeg avhengig av en bestemt Homelink software versjon i Tesla´n, eller bør dette fungere uansett? Hvilken versjon sitter evt i bilen?  ::)
(Åpnerne er med rolling code, men det er vel ganske vanlig...?)
 
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

petersv

Ta med bilen til garasjeportåpnerpusheren og prøv.

Achilles

Er det noen som vet hvilken Homelink-versjon som er i bilen?
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

boppus

EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Kvark

Sitat fra: boppus på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:16
Jeg koblet denne lille røveren i parallell med portmotoren. Støtt som fjell.

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/universal/

Ved kjøp av ny portåpner så er det mye kulere å gjøre leksen sin for å slippe ekstramoduler.
S85D

petersv

Selgerne er nok mye mer behjelpelige med å få programmert åpneren hvis du setter det som forutsetning for kjøp (før du betaler.)

Skjøteledning

Bygde hus i 2007, garasjeporten var det null problem å få til å spille sammen med homelink i min 2015 Model S, tyder på at det ikke kreves noe sofware av nyere dato.

boppus

Sitat fra: Kvark på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:57
Sitat fra: boppus på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:16
Jeg koblet denne lille røveren i parallell med portmotoren. Støtt som fjell.

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/universal/

Ved kjøp av ny portåpner så er det mye kulere å gjøre leksen sin for å slippe ekstramoduler.

Enig, men det var "umulig" med portåpneren hos meg, og da ble dette en rimelig, rask og kompakt affære. Leter egentlig etter flere bruksmuligheter for flere slike; bare for gøy.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Cirion

Sitat fra: Kvark på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:57
Sitat fra: boppus på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:16
Jeg koblet denne lille røveren i parallell med portmotoren. Støtt som fjell.

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/universal/

Ved kjøp av ny portåpner så er det mye kulere å gjøre leksen sin for å slippe ekstramoduler.
Enig, men det hjalp ikke når jeg også skulle ha MC åpner... Så Tesla'en bruker orginal dingsen, mens MC'en bruker  blinkedingsen: https://portspesialisten.com/fjernkontroll/bil-mc-fjernkontroll/
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Thorvald30

Mener bestemt at jeg fant ett eller annet nettsted som forklarte at bilen har v7.0, mens Liftmaster krever v8.0 av Homelink  :)

vnm

2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA