Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av pudderjagar, søndag 27. november 2016, klokken 15:52

« forrige - neste »

pudderjagar

Såvidt eg kan sjå så selges nye Zoe med 41kwh batteri med hurtiglading i dei flei andre land men ikkje i Norge.

Er da nokon som veit grunnen til at denne ikkje er på "menyen" i Norge?

Ein av tinga eg ser er at da er den gamle motoren som står i. Er da 210 eller 240 motoren.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

zbk

Helt sikkert R240-motoren i den nye. Årsaken til at Q-versjonen ikke selges i Norge er fordi RBI har løpt fra lovnadene om 43-kW ladesteder og man derfor uansett bare kan lade på 22kW (stort sett) her i landet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bjaolsen

Det er mye mer Enova enn RBI som skal klandres for mangelen på 43kW AC. Når det i utlysning av midler står at 2dc+2×22kW er nok så blir det det. I motsetning til alle andre land i EU som bygger ut 2xdc×43kW.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

zbk

Enova har aldri reklamert med utbygging av 43-kW. Det har RBI.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

pudderjagar

Da eg synest er rart er at da skada ikkje å selge ein 43kw utgave til dei som ønsker da. Eit minus er at den har bare 380km på NEDC mot 400 på den nye.

I Hordaland har me tett med 43kw og Oslo har eit par også. Hadde da kome fleire bilar så hadde da nok kome nye 43kw ladarar også.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ladov

Sitat fra: pudderjagar på søndag 09. oktober 2016, klokken 11:37
Da eg synest er rart er at da skada ikkje å selge ein 43kw utgave til dei som ønsker da. Eit minus er at den har bare 380km på NEDC mot 400 på den nye.

I Hordaland har me tett med 43kw og Oslo har eit par også. Hadde da kome fleire bilar så hadde da nok kome nye 43kw ladarar også.
Den siste der er et godt poeng, hvis 43kW-biler selges igjen så svekkes argumentet mot å bygge 43kW ladere.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

pudderjagar

Men alternativet er jo å kjøpe ein galal Zoe og bytte batteri. Eg vil tru at du kjem ut med same prisen som ein ny Zoe med 22kw.

Men tenkte eg skulle spørja Motorforum om dei kan skaffe 43kw.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

Regner med at RBI hadde sett for seg at Enova ville tolke EU direktivet for ren transport på samme måte som alle andre EU land og ikke "tilpasse" tilbudet til (det nåværende) utvalget av elbiler.

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA