Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye e-Golf, on board lader?

Startet av bmw2002, søndag 27. november 2016, klokken 01:05

« forrige - neste »

S4e

Ser ut som Ae får oppvarmet ratt. Bolt har i hvert fall det i Premier utgaven.

Generelt virker Ae veldig velutstyrt!  Det er i grunn bare ACC som er "den store mangelen". Trolig vil den heller ikke være like påkostet i interiør (mindre viktig for meg). Men ellers ser den veldig bra ut!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S4e

Sitat fra: Amoss på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:43
Sitat fra: S4e på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:26
Der jeg gjerne skulle hatt kilden er informasjon om det kommer i "neste batch" som indikerer at de som kjøper Ae tidlig ikke får det, men de som kjøper noen måneder senere får det.

Med tanke på at vi her i Norge tydeligvis ikke får bilen før til sommeren så kan "neste batch" fort vise seg å være 2018 modellen som antagelig kommer litt utpå høsten neste år. Om det skulle være det som har vært ment med "neste batch" så virker det ikke like usannsynlig. .... uten at jeg har noen mer formening om sannhetsgehalten i informasjonen han har fått (kommer det fra en forhandler så er det mange som har erfaringer med at de generelt sier mye de ikke har hold for).
2018 modellen er jo en mulighet selvfølgelig - enig med deg i det. Men det blir nok spekulasjon om det kommer da eller i 2020 ;-)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Ipadjove


Gurba

Vi får vel bare vente å se om det kommer ACC etter hvert. Men jeg føler det er naturlig siden de driver og tester ut selvkjørende bil også. Men jeg kommer uansett til å kjøpe en Ampera e, ACC eller ei, om jeg får råd. :)

kammiz

Nå er jo dette en chevrolet, mer enn en opel, men astra k kom jo for snart et år siden, så som stasjonsvogn i vår, men den får ikke acc før på nyåret fordi produsenten av radarene ikke hadde de klare tidligere. Bosch er det vel. Så det er ikke utenkelig at de kan komme med mer utstyr før en evt facelift. Selv om vi nok ikke ser en like inkrementell oppdateringsfilosofi som feks tesla.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

AmocoCadiz

Hvis uttalelser fra representanter fra GM stemmer, er Bolt og AE i stor grad allerede utviklet med Drive by Wire for de fleste vesentlige systemer, slik at implementering av autonome systemer ikke bør være en altfor kompleks, tidkrevende og dyr prosess. Derfor kan de oppgraderes tidligere i bilens livssyklus enn ved tradisjonell facelift, særlig hvis konkurenten har det og stjeler kunder pga det (T3)

Unntaket er kanskje ACC hvis GM har som krav å ha et blendid brakes bremsesystem som regenererer også ved ACC.

S4e

Tror vi skal skille på ACC og selvkjørende biler.

ACC er jo veldig kjent teknologi og noe Opel har på flere biler. Kan være at regen gjør det litt mer komplekst, men typer primært at dette er utelatt av kostnadsgrunner.

Selvkjørende biler derimot er absolutt ikke lett. Her tror jeg Tesla har et solid forsprang. Og at andre produsenter inkl. Opel vil trenge mange år før det kommer og neppe vil introdusere det på de rimeligere modellene?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Gurba

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 17. oktober 2016, klokken 18:03
Hvis uttalelser fra representanter fra GM stemmer, er Bolt og AE i stor grad allerede utviklet med Drive by Wire for de fleste vesentlige systemer, slik at implementering av autonome systemer ikke bør være en altfor kompleks, tidkrevende og dyr prosess. Derfor kan de oppgraderes tidligere i bilens livssyklus enn ved tradisjonell facelift, særlig hvis konkurenten har det og stjeler kunder pga det (T3)

Unntaket er kanskje ACC hvis GM har som krav å ha et blendid brakes bremsesystem som regenererer også ved ACC.

Det ser kanskje ikke bra ut for de som må ha ACC:

“No. Adaptive cruise control – no, you would need the blended brakes to do that and we didn’t want to do that with this car.

"Chevrolet Bolt Chief Engineer Josh Tavel"

kammiz

Sitat fra: Ipadjove på søndag 09. oktober 2016, klokken 15:00
Fra de 2 modellene i Paris

Edit : legger med en printscreen fra Opel. De 3 andre funksjonene er vel bekreftet, så da håper/tror jeg skiltlesing også er det :)

i denne videoen ser man i instrumentet at skiltet for tettbygd strøk oppheves vises. med andre ord ser den ut til å lese andre ting enn bare fart også?

https://youtu.be/LZHhpkmWf24?t=9m50s
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ipadjove


Stikkkontakt

Konfiguratoren er online i US and A.

Der står følgende:
"Following Distance Indicator1
Helps maintain a safe distance between your car and the traffic directly ahead using radar sensors on your front bumper"
Dette høres ut som ACC. "Forward Collision Alert" er for noe annet.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Ipadjove

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 29. november 2016, klokken 16:38
Konfiguratoren er online i US and A.

Der står følgende:
"Following Distance Indicator1
Helps maintain a safe distance between your car and the traffic directly ahead using radar sensors on your front bumper"
Dette høres ut som ACC. "Forward Collision Alert" er for noe annet.

Skulle ønske du hadde rett, men tviler:


Stikkkontakt

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 29. november 2016, klokken 16:45
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 29. november 2016, klokken 16:38
Konfiguratoren er online i US and A.

Der står følgende:
"Following Distance Indicator1
Helps maintain a safe distance between your car and the traffic directly ahead using radar sensors on your front bumper"
Dette høres ut som ACC. "Forward Collision Alert" er for noe annet.

Skulle ønske du hadde rett, men tviler:



Hva skiller dette fra ACC?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Filmen kan indikere at man får opp avstanden til forankjørende i sekunder. Men det virker som man selv må styre watt-pedalen slik at man holder konstand avstand. Virker litt merkelig, for det skal jo lite til for å automatisere det slik at det blir ACC. Drt kan tyde på at de ikke stoler nok på at det fungerer optimalt, fordi de bare bruker kamere. Da velger de å levere en halvautomatisk løsning som dette typer på å være.

Ipadjove

Jeg har bare prøvd acc to dager, men da holdt bilen samme fart som bilen foran. (Under innstilt fart)
Med bare en indikator som viser hvor langt det er mellom bilene må en vel selv passe farten?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA