Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye e-Golf, on board lader?

Startet av bmw2002, søndag 27. november 2016, klokken 01:05

« forrige - neste »

moby666

AE blir nok ganske lik Zoe i kvalitet og plass. EGolf og ioniq blir en litt annen type bil. Tror ikke man kan forvente alt til 300.000

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

anki

#31
Sitat fra: moby666 på mandag 10. oktober 2016, klokken 13:22
AE blir nok ganske lik Zoe i kvalitet og plass. EGolf og ioniq blir en litt annen type bil. Tror ikke man kan forvente alt til 300.000

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Ioniq står med 177 km EPA range (280km NEDC) vs AE sin 380 km EPA range (over dobbelt så mye). (over 500km NEDC).
http://pushevs.com/2016/09/19/hyundai-ioniq-ev-is-the-most-efficient-car-on-sale/
Ioniq premium versjon med vinterdekk og levering er 275 000kr. (snakket med forhandler i går).
Med skinnseter og soltak blir prisen 295 000kr. (10 000kr hver for disse som tillegg i prisen).
Så får vi se hva AE premium med vinterdekk og levering kommer på.
Ionig har kortere leveringstid (ca februar ved bestilling nå) og kommer med ACC.
Tror ikke kortere leveringstid og ACC er nok til å få meg over på Ioniq så blir nok AE på meg. Biler i dag er jo som mobiler, er utdaterte etter ett år. Da vil jeg heller ha lengre rekkevidde.

redigert med tillegg av skinnseter og soltak pris

knut3448

Sitat fra: moby666 på mandag 10. oktober 2016, klokken 13:22
AE blir nok ganske lik Zoe i kvalitet og plass. EGolf og ioniq blir en litt annen type bil. Tror ikke man kan forvente alt til 300.000

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Ampera-e er nok romsligere enn Zoe, A-e har angivelig både større kupévolum og bagasjevolum enn eGolf og. Mulig eGolf er en litt annen type bil, men den er ikke større.

timingbeltkiller

Bolt/Ampera-e virker mer lik Polo enn Golf i størrelse.
Bolt/Ampera-e er en grei bil for 4 voksne uten bagasje
eller for 2 voksne som flater ned baksetene til handlevarer og bagasje.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 12. oktober 2016, klokken 12:36
Bolt/Ampera-e virker mer lik Polo enn Golf i størrelse.
Bolt/Ampera-e er en grei bil for 4 voksne uten bagasje
eller for 2 voksne som flater ned baksetene til handlevarer og bagasje.

Hva baserer du det på?
Bagasjerommet er som en Golf (og mye større enn e-Golf). Plass til passasjerer virker  større basert på de video/tester jeg har sett og mye større en de ytre målene skulle tilsi.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

bmw2002

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 12. oktober 2016, klokken 12:36
Bolt/Ampera-e virker mer lik Polo enn Golf i størrelse.
Bolt/Ampera-e er en grei bil for 4 voksne uten bagasje
eller for 2 voksne som flater ned baksetene til handlevarer og bagasje.

At bilen utvendig mer er ca samme størrelse kan nok stemme, men så er jo panseret endel mindre f.eks.

Innvendig er Ampera-E større enn Golf er inntrykket mitt fra det jeg har sett av videoer og bilder fra Parisutstillingen. Bagasjerommet er nok ca samme størrelse.

knut3448

Utvendig lengde
eGolf 168 inches
Bolt 164"
Soul EV 163"

Utvendig høyde
eGolf 57,1 inches
Bolt 62,8"
Soul 63,0"

Kupévolum
eGolf 93,5 cu ft
Bolt 94,4 cu ft
Soul 97,1 cu ft

Bagasjerom
eGolf 341 liter
Bolt 381 liter
Soul 281 liter

Ja, du kan fjerne plata osv i bunnen av bagasjerommet på Soul EV, men det er vel også en plate i gulvet på Bolt/A-e som kan fjernes. Usikker på om det er volumet over plata som er målt for begge bilene.

Tallene er hentet fra bilnorge.no, produsentes nettsider og
https://teslamotorsclub.com/tmc/media/20160507-bev-comparison.114929/full?lightbox=1&last_edit_date=1462651382

kammiz

på soulen er målet over plata, på bolten er volumet inkludert det under plata. men soul fossil har fortsatt 30 liter mindre bagasjerom enn bolt. (fossil soul har plata helt i bånn), så det er større enn det også.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

knut.aulie

Hvis du bare måler over plata i Soul så er det maks 150 l
Skal du få 281 så må boksen ut .
Har ikke målt, men kan gå ut å gjøre det......


Sent from my iPhone using Tapatalk

kammiz

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. oktober 2016, klokken 16:31
Hvis du bare måler over plata i Soul så er det maks 150 l
Skal du få 281 så må boksen ut .
Har ikke målt, men kan gå ut å gjøre det......


Sent from my iPhone using Tapatalk

soul fossil er 350 liter. hvordan kan det være 70 liter mer i den enn i ev med boksen ute ? ev har jo til og med reservehjulsbrønnen fra fossilversjonen intakt. med mindre reservehjulsbrønnen faktisk telles med da, i fossilversjonen ? iflg amerikansk målestandard (helt til taket) har soul ev 685 liter bagasjerom.....

jeg er forøvrig enig i at man kan spørre seg hvor disse literene finnes hen.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Gurba

Ampera e får både ACC og autopilot etterhvert. Første batch får ikke ACC, men det kommer. Autopilot kommer til om ca ett år og først til et carsharefirma i USA GM har kjøpt seg tungt inn i. Kommer til privatpersoner trolig i 2018. Vanskelig å si om det er programvaren som mangler eller om radar/kamera mangler.

S4e

Sitat fra: Gurba på fredag 14. oktober 2016, klokken 22:12
Ampera e får både ACC og autopilot etterhvert. Første batch får ikke ACC, men det kommer. Autopilot kommer til om ca ett år og først til et carsharefirma i USA GM har kjøpt seg tungt inn i. Kommer til privatpersoner trolig i 2018. Vanskelig å si om det er programvaren som mangler eller om radar/kamera mangler.

Ser du skriver det i flere innlegg. Hva er kilden til denne informasjonen?  Jeg har sett info om autopilot og carshare firma. Men jeg (og tror flere andre er) er mer interessert i ACC fordi dette er jo kjent teknologi som Opel har på andre biler allerede. Hvor har du sett info om ACC utover spekulasjoner???
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut.aulie

Sitat fra: kammiz på torsdag 13. oktober 2016, klokken 08:35
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. oktober 2016, klokken 16:31
Hvis du bare måler over plata i Soul så er det maks 150 l
Skal du få 281 så må boksen ut .
Har ikke målt, men kan gå ut å gjøre det......


Sent from my iPhone using Tapatalk

soul fossil er 350 liter. hvordan kan det være 70 liter mer i den enn i ev med boksen ute ? ev har jo til og med reservehjulsbrønnen fra fossilversjonen intakt. med mindre reservehjulsbrønnen faktisk telles med da, i fossilversjonen ? iflg amerikansk målestandard (helt til taket) har soul ev 685 liter bagasjerom.....

jeg er forøvrig enig i at man kan spørre seg hvor disse literene finnes hen.
Vanskelig å si sikkert.
Nå er jo batterivifte og rep KIT i hjulbrønnen på EV , den kan vel være 70 liter og utgjøre forskjellen?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA