Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye e-Golf, on board lader?

Startet av bmw2002, søndag 27. november 2016, klokken 01:05

« forrige - neste »

bmw2002

Hei!

Siden vi får så lite informasjon fra Opel tok jeg og kontaktet Chevrolet via chat og spurte noen spørsmål.

1) Har bilen forvarming fra app eller timer?
Svar: Ja, via app

2) Har bilen ACC?
Svar: Nei, kun vanlig cruise control

Her er kopi av svarene jeg fikk:




TM

#1
Det er vel en teoretisk mulighet for at Ampera-e vil få utstyr som ikke tilbys til Bolt. Men sannsynligheten er nok veldig nær 0 %  ;)
Jeg har tatt for gitt at den har forvarming av kupe. Uten dette ville den vært uaktuell for meg.
Den har nok heller ikke skilt-leser. Jeg er medlem i korttidsminne-foreningen, så det blir et savn  :D

bmw2002

Sitat fra: TM på lørdag 08. oktober 2016, klokken 19:50
Det er vel en teoretisk mulighet for at Ampera-e vil få utstyr som ikke tilbys til Bolt. Men sannsynligheten er nok veldig nær 0 %  ;)
Jeg har tatt for gitt at den har forvarming av kupe. Uten dette ville den vært uaktuell for meg.

Jeg tok det også for gitt at den hadde forvarming, men enkelte forhandlere har sagt den ikke har det, noe jeg var tvilende til.  Siden dette var en showstopper for meg, måtte jeg sjekke det.

Skiltleser og HUD hadde vært bra, men personlig bruker jeg aldri ACC på den ene bilen vår som har det.

Ipadjove

En av de 2 som passet på Ampera-e i Paris sa den hadde kamera som leser av skilt. Men de var ikke så veldig godt informert så jeg føler meg ikke sikker.

TM

Lurer også på om den leveres med virtuell motorlyd, tilsvarende det som leveres til Mercedes, VW og BMW. Det er et amerikansk system, og jeg ville anta at en amerikansk produsent er livredd for å bli saksøkt av en styrtrik fotgjenger som blir kjørt ned at Bolt  ;)

http://www.delphi.com/docs/default-source/old-delphi-files/d8f9230e-693b-420a-85d9-f0ff3d00c26e-pdf.pdf?sfvrsn=0

Ipadjove

Der er en 'knapp' som kanskje kan styre slik lyd av/på? Eller er det noen som kjenner igjen symbolet for noe annet?

Sitat fra: TM på lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:15
Lurer også på om den leveres med virtuell motorlyd, tilsvarende det som leveres til Mercedes, VW og BMW. Det er et amerikansk system, og jeg ville anta at en amerikansk produsent er livredd for å bli saksøkt av en styrtrik fotgjenger som blir kjørt ned at Bolt  ;)

http://www.delphi.com/docs/default-source/old-delphi-files/d8f9230e-693b-420a-85d9-f0ff3d00c26e-pdf.pdf?sfvrsn=0

knut.aulie

Håper virkelig det det er av/på knapp. Det er utrolig kjedelig å ha en lydløs bil og så vekker du hele huset med "virtuell" lyd......


Sent from my iPhone using Tapatalk

TM

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:48
Håper virkelig det det er av/på knapp. Det er utrolig kjedelig å ha en lydløs bil og så vekker du hele huset med "virtuell" lyd......
Det vil alltid være en av/på knapp. Bestilte det på i3, og det var en diskret, hastighetsavhengig "motorlyd" som kun kan høres hvis du er rett ved bilen. Hadde aldri behov for å slå den av, og over 30 km/t kobles den ut automatisk.
Hvis du vekker huset, så må beboerne ha alvorlige søvnproblemer  ;)

knut.aulie

Sitat fra: TM på lørdag 08. oktober 2016, klokken 21:19
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:48
Håper virkelig det det er av/på knapp. Det er utrolig kjedelig å ha en lydløs bil og så vekker du hele huset med "virtuell" lyd......
Det vil alltid være en av/på knapp. Bestilte det på i3, og det var en diskret, hastighetsavhengig "motorlyd" som kun kan høres hvis du er rett ved bilen. Hadde aldri behov for å slå den av, og over 30 km/t kobles den ut automatisk.
Hvis du vekker huset, så må beboerne ha alvorlige søvnproblemer  ;)
Dessverre tar du feil. Soul har lyd som ikke kan skrues av.
Jeg spisset det nok litt når jeg sa hele huset, men inn/ut fra vår garasje er rett ved soverommet og da er lyden plagsom.
Egentlig burde det vært volum som kunne blitt skrudd opp også for i noen miljøer er lyden alt for lav.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TM

Japsebilene har veldig kunstig lyd. Men har hatt Soul og Leaf også, og har aldri vært sjenert av lyden.  ;)  Mulig det er noe galt med ørene mine....eller dine  ;)

bmw2002

Lastet forøvrig ned Opel og Chevrolet appene som vises i div videoer/skjermbilder og fant følgende i koden:
"accessibility.label.start_precondition" = "Start preconditioning";

Fant også referanser til "Bolt" i koden, så vet at dette er riktige apper.

kammiz

Men kan den varmes uten strøm tilkoblet? Det er ihvertfall interessant om den kan det. Det er to forskjellige verdener. Jeg kommer fra bil med dieselvarmer og det er veldig behagelig.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bmw2002

Sitat fra: kammiz på lørdag 08. oktober 2016, klokken 22:29
Men kan den varmes uten strøm tilkoblet? Det er ihvertfall interessant om den kan det. Det er to forskjellige verdener. Jeg kommer fra bil med dieselvarmer og det er veldig behagelig.

Ja, det står i hjelpeteksten at hvis man forvarmer uten å plugge i så vil dette bruke av batteri/rekkevidde.

Ipadjove


knut.aulie

Sitat fra: TM på lørdag 08. oktober 2016, klokken 21:39
Japsebilene har veldig kunstig lyd. Men har hatt Soul og Leaf også, og har aldri vært sjenert av lyden.  ;)  Mulig det er noe galt med ørene mine....eller dine  ;)
Med fare for å gå way of topic, på Soul sin Facebook side er det mange som plages av "fisher price" lyden og like mange som ikke hører den [emoji12][emoji317][emoji317][emoji317]
Ikke godt å si hvem som er rareste eller har feil på hørsel.
Jeg er hvertfall glad for av/på knapp.[emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA