Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?

Startet av Simen1, lørdag 26. november 2016, klokken 13:38

« forrige - neste »

Simen1

Jeg er i markedet for ny elbil og en brukt model S er en av kandidatene. Så vidt jeg forstår er det ikke alle del-modellene som har mulighet for selvkjøring og at de som har muligheten har ulik mengder sensorer/hardware og ulik mulighet for software-oppgraderinger for å forbedre selvkjøringen. Er det noen her som kan gi meg en enkel oversikt over hvilke del-modeller som støtter hva nå og hvilke som har potensiale for å bli software eller hardware-oppgradert til bedre nivåer av selvkjøring? En tabell med delmodell og muligheter hadde vært fint.

Jeg har sett denne tabellen på wikipedia men synes den er for lite detaljert angående selvkjøring:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#Specifications
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

krister461

Biler levert ca fra og med desember 14 har støtte for autopilot. De før har ikke. Blant de som har støtte er det opp til kjøper/eier om de har betalt for å benytte seg av systemet.

cairnz

Ingen av modellene er selvkjørende. Du må nesten kjøre selv.

Alle som har radar og kamera og ny type parkeringssensorer lar deg bruke TACC og Autosteer. Du ser dette lett på alle bilder av bilen, hvis de har en "kloss" framme nede i grillen så har de dette. Du ser det også på frontruta, hvis det er en "trekant" over speilet, sett utenfra, så har den kamera oppe.
Elbilist

Amoss

... og enn så lenge er så vidt jeg vet ingen biler levert med "v2". Dette er en ny sensor/kamera pakke som det spekuleres i at Tesla snart vil slippe for nye biler, og som i teorien vil kunne gjøre bilen enda mer selvkjørende om noen år når software og/eller lovverk er tilpasset dette. Pr. i dag er det ikke mulig å kjøpe noen biler med "AP 2.0" hardware.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tuxedo

#4
Foreløpig finnes det bare to versjoner når det gjelder autopilot:  Med eller uten hardware (kamera og radar).  Skillet gikk høsten 2014.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Cirion

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 08. oktober 2016, klokken 21:00
Foreløpig finnes det bare to versjoner når det gjelder autopilot:  Med eller uten hardware (kamera og radar).  Skillet gikk høsten 2014.
Samt facelift... De med facelift samler ikke snø i radaren.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA