Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lease eller kjøpe ny BMW i3

Startet av Chivas, fredag 25. november 2016, klokken 18:44

« forrige - neste »

Chivas

Dette spørsmålet er nok myntet på VW "entusiasten" og de som har kjørt VW "hele livet".

Jeg har en Passat - 06 modell og tok en prøvetur i en 2016 e-golf. Første som slår meg er følelsen av at knapt noenting har forandret de siste 10 årene(!). Var nesten som å sette seg rett inn i min egen 10 år gamle dråg.
VW har sikkert funnet en kvalitet og et interiør som de er fornøyd med, men at tiden har stått såpass stille hadde jeg ikke ventet meg :-)

Det blir sikkert passe subjektivt, men artig å høre hva VW-entusiastene her tenker?

Mortstokk

Egentlig ganske enig med deg. Jeg kjøpte en ny Passat stv. i 2007, og har idag en Sharan 2013. Bare ratt og en annen skjerm som er synlige endringer i Sharan 13`` og 17`` modell. Men det er ikke akkurat en interiørgalakse mellom disse bilene heller :-)

Men jeg er glad i VW biler så ser egentlig ikke så mye negativt med det. Har alltid vært meget fornøyd med mine biler og ikke hatt problemer med de i det heletatt.

Av alle biler jeg har hatt så er jeg klart mest fornøyd med E Up``en min. Bare elsker den lille flua!
Lettkjørt og "gratis" å bruke. Kona og jeg må ofte diskutere hvem som skal bruke Uppen. Begge vil helst kjøre den! Klarer nesten ikke å vente på at VW skal komme med en ELfamiliebil så dinosaurbrenneren kan byttes ut.

Kanutten

Tja, jeg er vel neppe VW-entusiast, men jeg har i hvertfall en e-Golf som jeg er veldig fornøyd med. Det at man som VW-eier kan sette seg inn i en ny VW og føle seg hjemme synes jeg er veldig positivt. At de ser likedan ut som eldre modeller skyldes antagelig at de har funnet en løsning som fungerer.

Når jeg kjøpte bilen prøvde jeg "alle" de ulike elbilene, og eGolf ga et MYE bedre inntrykk enn de andre i forhold til kvalitetsfølelse. De fleste andre ga en skikkelig billig plastikk-følelse (BMW i3 og Mercedes B-klasse er hederlige unntak).
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Elmo

Sitat fra: Kanutten på fredag 07. oktober 2016, klokken 21:07
Når jeg kjøpte bilen prøvde jeg "alle" de ulike elbilene, og eGolf ga et MYE bedre inntrykk enn de andre i forhold til kvalitetsfølelse. De fleste andre ga en skikkelig billig plastikk-følelse (BMW i3 og Mercedes B-klasse er hederlige unntak).

ENIG. Men det ble allikevel eUp. Jeg syns rett og slett ikke 70K ekstra var verd det til mitt behov.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TM

Kvalitetsfølelsen er det ikke noe å si på. Men synes de har hvilt altfor lenge på laurbærene i forhold til rekkevidde og ladehastighet. Det virker jo som om den nye modellen allerede er utdatert før den lanseres. Men det er mulig at det er grunnen til at de kommer sent, og at de overrasker markedet med rekkevidde 400+ likevel.

Kanutten

Sitat fra: TM på lørdag 08. oktober 2016, klokken 06:04
Kvalitetsfølelsen er det ikke noe å si på. Men synes de har hvilt altfor lenge på laurbærene i forhold til rekkevidde og ladehastighet.

Det er jeg helt enig i, (selv om ladehastighet aldri har vært noe problem for min del). Synd at de ikke leverer bilen med løsninger som allerede finnes (Kreisel). Med 400+ km rekkevidde hadde dette antagelig vært min eneste bil.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA