Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor ? og kan det afhjælpes ?

Startet av JCBX, søndag 21. november 2010, klokken 15:05

« forrige - neste »

EL-Skede

Motorforum i Asker skal ha 12.000 for 4 vinterdekk på felg. Synes dette er noe dyrt.

Noen som vet hvilken dimmensjon det er på felg/dekk til bilen? Hva bør jeg forvente at et komplett sett koster andre steder?

Hilsen din El-Skede

elektrolux

Uansett størrelse bør slikt ikke koste mer enn 6000 NOK.

Tar du en harry tur til Tyskland kan du sikkert få med deg et sett for 4000 NOK eller mindre. ;)

Se her f.eks: http://www.reifenshop24.net/
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lanber

Vær oppmerksom på at vinterdekk solgt i Tyskland er tilpasset tyske forhold, altså lite snø og is men mye kjøring i høge hastigheter på våt veg. Ikke helt det som er gangbar mynt i Norden.

Sjekk nettbutikken til Sharif. Kjøpte nye vinterdekk og alufelger til far min sin Rav4 og det kom på 8 høvdinger ferdig levert på døra. (215/70-16)

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

moso

Hva med felgene - såvidt jeg kan se på bilder er det fire bolter, men boltsirkel? senterboring? innpress? Er det noen som har funnet informasjon om dette?

Jeg synes også 12000 er obskønt mye..
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Saxo

Vinterdekk 6000 minus moms hos Mitsubishi i Trondheim.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

TantePose

Hei.

Noen som har fått mer erfaring ang vinterdekk til i-MiEV?
Bilforum Follo skal ha 9350.- inkl mva for Continental piggfrie dekk.
De sier at det ikke er momsfritt så vidt de vet???
Noen som har fått bedre pris hos andre Mitsubishiforhandlere i Oslo/Akershus området?
Er dekk som leveres med bilen momsfrie.... helt sikkert??
Drøbak.
2017 ZOE ze40 Intense
2011-2017 Gul Think City 2+2 Zebra (Lille Kylling) ca 87 000 km.
2010/2011 Kjørte i-MiEV i ca en måned, men leverte den tilbake p.g.a for dårlig rekkevidde i forhold til mitt behov.
2008-2010 Think Classic 2000 modell, ca 20 000 km.
Kjører stort sett Drøbak/Oslo/Drøbak 80 km hver dag.

cra

Er rimelig sikker på at utstyr som levers sammen med bilen er momsfritt. Det er i alle fall et kjent triks å ta med webasto, sykkelstativ/skistativ og denslags når bilen kjøpes ny, for når det skal kjøpes i tillegg seinere er det full pris.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TantePose

Hei.

Bilforum Follo skulle sjekke med importøren ang momsen.
Noe av grunnen til at dekkene blir så dyre er at det kun er originale alufelger tilgjengelig for biltypen (i følge dem), så prisen er inkludert originale alufelger.
Noen som vet mer om dette?
Drøbak.
2017 ZOE ze40 Intense
2011-2017 Gul Think City 2+2 Zebra (Lille Kylling) ca 87 000 km.
2010/2011 Kjørte i-MiEV i ca en måned, men leverte den tilbake p.g.a for dårlig rekkevidde i forhold til mitt behov.
2008-2010 Think Classic 2000 modell, ca 20 000 km.
Kjører stort sett Drøbak/Oslo/Drøbak 80 km hver dag.

Morten E

Jeg har også sjekket med en del leveradører og importører hvordan det er å få ta i disse dekkene. Det viser seg at det ikke akkurat er den mest kurrante dekk størrelsen eller felgstørrelsen og prisen er stort sett den samme hos de fleste.
Jeg gjorde den feilen å ikke kjøpe dekk og felger til min første el-bil hos forhandler og fikk store kostnader med dette fordi det var mye større rullemotstand i dekkene jeg valgte, noe som igjen førte til at jeg fikk mye kortere kjørelengde og at jeg tilslutt fikk en stor utgift på motoren. (30 000,-)
Når det gjelder fritak på moms på dette så er ikke vinterhjul sett på som utstyr som du må ha på bilen og da skal dette belastest med moms.
Tror vi må se på dette med moms vinterhjul som en veldig lliten utgift i det store og hele, vi har tross alt bestilt biler som koster rundt 260 000,- og heller glede oss til vi får bilene våres rett på nyåret.

Lars C. Krogenæs

Vil vel si at vinterdekk er ganske så påkrevet ved kjøring i januar. Metalic lakk og GPS er mindre nødvendig...

Moms-forståelsen til Mitsibushi er helt anderledes enn Think sin. Snodig...

Lars

Morten E

Jeg er helt enig at vinterdekk er noe en bør ha for å kjøre på vinter her i norge, men i følge veitrafikkloven sier den ikke at du skal ha vinterdekk på bilen. Så lang tid ikke loven sier at vinterdekk på et "must", så er dette ikke et påbud.

Når det gjeldet navigasjon så er dette integrert i bilen, ikke ekstrautstyr, så derfor er det momsfritak på dette. Det samme er det for Metalic, fordi dette har med fargevalg på bilen.

At Think har en annen forståelse på momsreglene, er vel bare en annen måte å sette opp regnestykket ovenfor kunden.

Lars C. Krogenæs

Noen som vet hvaslags vinterdekk i-miev blir levert med fra forhandler i Norge?

Nordendekk.no kan levere Conti Winter Contact dekk, inkl. frakt og avgifter for 4229NOK

Jeg har ikke funnet felg data enda. Noen som kan hjelpe?

Lars

Lars C. Krogenæs

Sendte en forespørsel om dekk til en annen Motorforum forhandler enn den i Asker. Her er svaret jeg fikk:

Det vil ut Januar 2011,kun være mulig å få
komplette vinterhjul til i-MiEV,levert med Hankook dekk

Det er forskjellig dimensjon foran og bak Komplett sett  kr. 6563,00
Arild

Ser dermed ut som om Motorforum i Asker dermed velger å selge sine vinterdekk 5500,- kroner dyrere enn forhandleren som ligger noen kilometer unna. Synes dette er flaut av Motorforum i Asker. Blir litt skeptisk til hele denne butikken.

Lars

elektrolux

God research.

Blir i alle fall lett for dere i Asker å velge butikk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA