Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Meget dårlig rekkevidde, normalt?

Startet av Pavel Kolotilov, fredag 25. november 2016, klokken 13:09

« forrige - neste »

Pavel Kolotilov

Hei,

Jeg hadde en merkelig motor feil i dag. Da jeg brukte mye akselerasjon følte jeg en sterk slag på motoren og fikk meldingen "Stopp kjøretøyet. Stopp motoren." Men motor stoppet ikke, jeg tror, fordi jeg kunne kjøre noen få meter før jeg har stanset bilen. Etter jeg har stoppet, slo jeg av motoren og slo på motoren igjen. Da feilmelding forsvunnet og jeg kunne forsete uten problem.

Nå er jeg litt red å trykke på akselerasjon.

Jeg vil sende meldinger til forhandler om det.

Opplevde noen noe lignende?

Hilsen, Pavel
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

PaulusA

Hei Pavel,

Det var en merkelig feil, bør sjekkes grundig.
Har kun hatt en liten feil (gul lampe), trengte nullstilling av batteri, men opplevdes ikke som annet en feilmelding. Få BOS til å ta full diagnose.

Lykke til!
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pavel Kolotilov

Ja, det føltes veldig farlig. Slaget fra motoren var ganske sterk.

Jeg har kontaktet min Mercedes forhandler (Erik Arnesen) og fikk svar fra dem at bilen har blitt restartet opp og jeg kan kjøre videre så lenge feilmelding er borte. De sier at dette er nesten det samme som restarte en datamaskin.

Klar, hvis feilen dukker opp igjen må jeg kontakte verkstedet.

Hilsen,

Pavel
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

mrjic

Du fikk bilen denne uken?

Om du søker her i forumet så er det flere tråder om denne feilen. Eller på fb gruppen til b250e eiere i norge.

Pavel Kolotilov

Hei, tusen takk. Jeg søkte denne forum før jeg åpent denne emne men bare hadde funnet en emne om "feil på drivetrain / styringsenhet = full motorstopp" som ble løst i Februar med software oppdatering.

Jeg tror at jeg hadde helt forskjellig feil. Jeg vil prøve å finne noe  Facebook, men så ingenting interresant ennå...

Hilsen, Pavel


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

PaulusA

Hei Pavel,

Sjekket de bilen for dette?
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pavel Kolotilov

Hei, jeg var to ganger hos Erik Arnesen. De kan se feil, men vet ikke hvor det kommer fra. Nå sendte de test resultatene til tyskerne for å få råd. Derfor venter jeg.


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

PaulusA

Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pavel Kolotilov

Hei,

bare en update.

Siden min siste beskjed, tyskerne bestemte å erstatte motoren på min bilen. Etter en måned av ventetid fikk vi en innkalling den siste onsdag til verksted. Forhandler lovet at den hele motor swap jobben vil ha tatt to dager. I morgen er onsdag (8 dager!!!) og jeg vet ikke når skal vi få bilen tilbake. Problemet er nå at ny motor er dårlig programmert (eller ikke på en måte de forventet?) og de må programmere det igjen men de trenger mer informasjon fra Tyskland.

I mellomtiden fikk vi en erstatning bil. First det bar B180, og i dag fikk vi b250e. Derfor kan jeg ikke klage :-)

Hilsen, Pavel
 
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

PaulusA

Ok, bra du får ny motor, men dumt med så mye rot og tid. Bra du får lånebil :-)
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA