Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til nissan leaf

Startet av TrondT, torsdag 24. november 2016, klokken 23:12

« forrige - neste »

Kanutten

Sitat fra: Amoss på onsdag 23. november 2016, klokken 14:08
Jeg har aldri sett noen referanse til at Tesla kun har eller har hatt en person sysselsatt. Men det er helt korrekt observert at det kun er en person som innehar stillingen som "CEO" i selskapet.

Her mistenker jeg at du gjør deg litt vanskelig med vilje... Jeg tror det finnes ganske mange som vil si at Tesla er ensbetydende med Elon Musk.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Amoss

Sitat fra: Kanutten på onsdag 23. november 2016, klokken 18:04
Jeg tror det finnes ganske mange som vil si at Tesla er ensbetydende med Elon Musk.

Ja, det er det sikkert, men det betyr da ikke at det er sant?  Så vidt jeg vet finnes det flere personer i både ledergruppa og styre i Tesla selv om Elon har de sentrale posisjonene (CEO og styreformann) og er bedriftens viktigste ansikt utad.

Men uansett er jo dette ikke relevant, saken var hvor stor hele teamet/datterselskapet/satsningen var, ikke hvor mange "ledere" det var i selskapet. Merk også at jeg har poengtert at dette sannsynligvis er en gruppe som vil vokse etterhvert (selv om vi ikke har fått dette bekreftet enda), men at kunngjøringen slik den har blitt presentert kan gi publikum inntrykket av at denne nye satsningen ikke har en så veldig høy prioritet hos Toyota for å si det mildt.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

doldis1

@ Amoss         
SitatBegge deler er tilbørlig diskutert i andre tråder....  Så jo, jeg har i alle fall fått dem med meg

Interessant, vet du hvilke tråder ?

Amoss

Sitat fra: doldis1 på onsdag 23. november 2016, klokken 22:19
@ Amoss         
SitatBegge deler er tilbørlig diskutert i andre tråder....  Så jo, jeg har i alle fall fått dem med meg

Interessant, vet du hvilke tråder ?

Denne tråden er dedikert til dette emne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,30697.0.html
Dette er også diskutert noe i denne tråden fra dette innlegget: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16149.msg522968.html#msg522968

Det har sikkert også blitt berørt i noen andre tråder uten at jeg i farten husker hvilke eller orker å søke det opp :p
ReservationId 364902

doldis1

@Amoss, takker. Jeg er for ny på forumet til å ha fått helt oversikten ennå, men d kommer  ;)

Angående Toyotas evne og vilje til å tenke nytt misstenker jeg at de har et styre av metallgutter ( sølv i håret,
gull i tenna og masse bly i ræva) Men den som lever får se ! Har klart meg godt uten Japanske biler de siste
30 åra jeg ....  ;D

doldis1

SitatVi prøver ikke å lage en inngjerdet hage. Vi gjør vårt beste for å hjelpe andre elbilprodusenter. I fjor friga vi patentene våre, og vi har gjennomført pilotprogrammer med Mercedes og Toyota for å lære dem om elbiler, og gjør vårt beste for å hjelpe til med bærekraftig transport, sier Musk.

Klippet fra TU 21. Apr. i år. Spør du meg tror jeg både Daimler og Toyota vil ha årlige feiringer av den dagen de kjøpte aksjeposter i Tesla ....

Øystein16

Sitat fra: doldis1 på torsdag 24. november 2016, klokken 12:42

SitatVi prøver ikke å lage en inngjerdet hage. Vi gjør vårt beste for å hjelpe andre elbilprodusenter. I fjor friga vi patentene våre, og vi har gjennomført pilotprogrammer med Mercedes og Toyota for å lære dem om elbiler, og gjør vårt beste for å hjelpe til med bærekraftig transport, sier Musk.

Klippet fra TU 21. Apr. i år. Spør du meg tror jeg både Daimler og Toyota vil ha årlige feiringer av den dagen de kjøpte aksjeposter i Tesla ....

Her har du eit eksempel på pilotprogram mellom Tesla og Mercedes frå 2010. A-klassen hadde dobbel botn med god plass til batteri - trur at kapasiteten då var ca 35 kWh (?). Den var vel litt for tidleg for tyskarane (folket). Det vart bygd 500 eksemplar av denne - nå er det B-klasse som er i sal. A-Klasse er mindre, men kunne kanskje vore eit betre alternativ enn B-klasse for bynær trafikk.

Toyota har vore tidleg med batteridrift, men det vart vel kluss med batteripatentar.

Amoss

Sitat fra: doldis1 på torsdag 24. november 2016, klokken 12:42
Spør du meg tror jeg både Daimler og Toyota vil ha årlige feiringer av den dagen de kjøpte aksjeposter i Tesla ....

Kan nok være de feiret gevinsten da de solgte postene, men om de i fremtiden vil markere salgsdagen med en sørgehøytidlighet eller ei gjenstår det nok å se ;)
ReservationId 364902

doldis1

Ha,ha, jeg savner "liker" og "takker" knappen på dette forumet  ;)

doldis1

SitatOg nettopp derfor- nye Elbiler vil komme fort-styggfort!

Smak litt på denne pressemeldingen fra Toyota's CEO  Akio Toyoda.

SitatAfter dodging the electric vehicle market for years, Toyota has turned a new leaf, and is now keen to sell millions of pure-electric vehicles in the coming years, according to a November 17 Toyota press release covered in Automotive News.
The effort to bring new electric vehicles to market will be spearheaded by a small in-house venture company, allowing project leadership to break away from the typically encumbered, large corporate structure of Toyota Motor Corporation.
"As a venture company that will specialize in its field and embrace speed in its approach to work, it is my hope that it will serve as a pulling force for innovation," said Toyota CEO Akio Toyoda.

SitatKeen to sell millions of pure-electric vehicles in the coming years
De vil selge millioner av elbiler de kommende årene..  Javisst ,og Hydrogensatsingen er lagt på tjukk is.

SitatThe effort to bring new electric vehicles to market will be spearheaded by a small in-house venture company, allowing project leadership to break away from the typically encumbered, large corporate structure of Toyota Motor Corporation.

Toyota gjør en høyst ukonvensjonell vri, de fristiller elbilsatsingen fra resten av Toyota hirarkiet, ikke
så merkelig egentlig, de har ikke tid til å gjøre dette på gammelmåten !

SitatAs a venture company that will specialize in its field and embrace speed in its approach to work

De vil kun drive med elbil og ikke minst " embrace speed in its approach to work" hvilket på godt norsk
betyr at de har d jæ%&ig travelt!!!

Toyota har d ikke travelt, de har full panikk.
Overgangen fra fossilt til elbil kommer ikke til å følge ekspertgrafene og pågå over mange tiår, dette er gjort
på noen få år tror nå jeg!
Mere relatert til denne tråden betyr d at å kjøpe en hybrid nå betyr at du har bil lenge,
den blir ihvertfall ikke lett å få solgt ....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA