Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading fra stikkontakt

Startet av Bondeknøl, torsdag 24. november 2016, klokken 21:22

« forrige - neste »

Bondeknøl

https://kampanje.renault.no/kampanjer/zoe-forhandsbestilling/
Vet ikke om dette kom før forventet, men føler at denne er litt lyn fra klar himmel mens vi venter på bla Opel.

THE

Fra en sikker kilde har jeg fått høre at den første båten med "nye" Zoe kommer til Norge midt i desember, så det er vel ikke usannsynlig at de klarer å klargjøre og levere ut noen biler før årsskiftet heller. Det skal i alle fall Renault ha, at de ikke driver å forhåndsannonserer endringer og forbedringer månedsvis og årevis før de kan leveres til kunder. Bare synd Renault Norge har valgt å ikke ta inn utgaven med 43 kW lader til Norge.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

De har jo fordelen denne gangen med at de ikke kommer med en ny bil, men samme bil med større batteri. Det burde vel fordre minimale endringer på produksjonslingene.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Chivas


Olemann

Om den nye Ampera-e er i nærhet så mye plastikk fantastisk og hopp & sprett som Zoe så håper jeg at jeg får avbestilt Ampera'en.......har nå i3 og håper Opelen  er nærmere den i opplevd kvalitet og på veien, men kanskje er jeg for optimistisk.....

AppleKnocker

Gi meg ett eksempel på en Opel som er i nærheten av BMW på opplevd kvalitet. Case closed
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Panduck

Flott med stort batteri, men fremdeles bare 22kW AC? Vil jo ta nær 2 timer å "hurtiglade" bilen på langtur. Da tar jeg heller 300km rekkevidde og oppimot 50kW ladefart.

Ferry

Sitat fra: Chivas på fredag 07. oktober 2016, klokken 15:31
Og jeg som venter på golf 300 km  :o :-\

Too little, too late er hva jeg syns om e-Golf for øyeblikket.

tiger``n

Sitat fra: Ferry på fredag 07. oktober 2016, klokken 21:12
Sitat fra: Chivas på fredag 07. oktober 2016, klokken 15:31
Og jeg som venter på golf 300 km  :o :-\
Too little, too late er hva jeg syns om e-Golf for øyeblikket.
VAG har blitt kjempestore på å love gull og grønne skoger, og like små på å faktisk levere det de lover.
Dersom bilene har like mye elektronikkfeil som standarden har vært de siste årene er det svært få grunner til å vurdere å kjøpe en VAG de nærmeste årene.

Chivas

#9
Sitat fra: tiger``n på fredag 07. oktober 2016, klokken 21:15
Sitat fra: Ferry på fredag 07. oktober 2016, klokken 21:12
Sitat fra: Chivas på fredag 07. oktober 2016, klokken 15:31
Og jeg som venter på golf 300 km  :o :-\
Too little, too late er hva jeg syns om e-Golf for øyeblikket.
VAG har blitt kjempestore på å love gull og grønne skoger, og like små på å faktisk levere det de lover.
Dersom bilene har like mye elektronikkfeil som standarden har vært de siste årene er det svært få grunner til å vurdere å kjøpe en VAG de nærmeste årene.
Jepp, samtidig er det et dilemma siden Golf'en er den eneste - foruten Tesla - som ser ut som en bil og ikke er fullpakket med billig plast...

Edit: zoe ser forsåvidt ut som en bil den og :-)

THE

Sitat fra: Chivas på mandag 10. oktober 2016, klokken 10:20
Sitat fra: tiger``n på fredag 07. oktober 2016, klokken 21:15
Sitat fra: Ferry på fredag 07. oktober 2016, klokken 21:12
Sitat fra: Chivas på fredag 07. oktober 2016, klokken 15:31
Og jeg som venter på golf 300 km  :o :-\
Too little, too late er hva jeg syns om e-Golf for øyeblikket.
VAG har blitt kjempestore på å love gull og grønne skoger, og like små på å faktisk levere det de lover.
Dersom bilene har like mye elektronikkfeil som standarden har vært de siste årene er det svært få grunner til å vurdere å kjøpe en VAG de nærmeste årene.
Jepp, samtidig er det et dilemma siden Golf'en er den eneste - foruten Tesla - som ser ut som en bil og ikke er fullpakket med billig plast...

Edit: zoe ser forsåvidt ut som en bil den og :-)
Men Zoe er i alle fall fullpakket med billig plast. Etter 35000 km er det ikke noe knirk, gnisninger og ulyder fra plasten, så helt OK med plast for min del.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ladov

Sitat fra: Panduck på fredag 07. oktober 2016, klokken 17:34
Flott med stort batteri, men fremdeles bare 22kW AC? Vil jo ta nær 2 timer å "hurtiglade" bilen på langtur. Da tar jeg heller 300km rekkevidde og oppimot 50kW ladefart.
Det er en veldig enkel løsning på det, det er bare å avskrive langturer på over 40 mil. ;)

Ladeløsningen er irriterende svak men siden dette er en bil jeg uansett ikke hadde brukt på langtur på grunn av størrelsen så hadde ikke det stoppet meg hvis jeg skulle bestilt bil i dag.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TFSE

Sitat fra: ladov på onsdag 12. oktober 2016, klokken 08:43
Sitat fra: Panduck på fredag 07. oktober 2016, klokken 17:34
Flott med stort batteri, men fremdeles bare 22kW AC? Vil jo ta nær 2 timer å "hurtiglade" bilen på langtur. Da tar jeg heller 300km rekkevidde og oppimot 50kW ladefart.
Det er en veldig enkel løsning på det, det er bare å avskrive langturer på over 40 mil. ;)

Ladeløsningen er irriterende svak men siden dette er en bil jeg uansett ikke hadde brukt på langtur på grunn av størrelsen så hadde ikke det stoppet meg hvis jeg skulle bestilt bil i dag.

Opel Ampera-e har väl hurtiglading på 50kW, men detta är kanske DC?
När använder man AC resp. DC?

ladov

Opelen skal hurtiglade med DC ja mens Renault har valg Type2 AC-lading på Zoe. Den *store* fordelen med type2 er at ladepunktene er mye billigere enn DC ladepunkter. Ulempen er at Type2 stopper på 43kW, mer enn rikelig for destinasjonslading, for svakt for underveislading.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

zbk

Sitat fra: ladov på onsdag 12. oktober 2016, klokken 09:38
Opelen skal hurtiglade med DC ja mens Renault har valg Type2 AC-lading på Zoe. Den *store* fordelen med type2 er at ladepunktene er mye billigere enn DC ladepunkter. Ulempen er at Type2 stopper på 43kW, mer enn rikelig for destinasjonslading, for svakt for underveislading.

Versjonen av nye Zoe som selges i Norge støtter ikke 43kW, så det hjelper ikke denne uansett. For 43kW kreves også et ladepunkt med fast kabel. Løse Type2-kabler støtter bare opp til 22kW (32A 3-fas).

43kW-ladepunktene forsvinner også etter hvert som laderene oppgraderes. Fortum har uttalt de kommer til å fjerne alle, GrønnKontakt fjerner dem ikke aktivt, men det kommer nok ikke nye i alle fall.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA