Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?

Startet av Mippen, torsdag 24. november 2016, klokken 11:01

« forrige - neste »

Mippen

Nå er det klart at Bergen kan bruke svært høye priser i bomringen på dager med høy forurensing i vinter. 225 kroner kommer det til å koste for en personbil mot (vanlig) 45 kroner i rushtiden og 19 kroner ellers.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Sier-ja-til-gratis-buss-og-225-kroner-for-personbiler-i-bomringen-324372b.html
Fremtiden er elektrisk.

JorgenM

Da må de bruke 1 million på prosjektering og montering av nytt skilt som støtter 3 sifre også :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Chivas

På ett vis greit, siden da kan alle se at det hjalp nada på forurensningen de dagene personbiltrafikken blir tilnærmet null. Hva skal de finne på da mon tro?

Mippen

Problemet er tilbudet til alle som blir rammet. De skal sette inn ekstra kollektivtransport, men det hjelper ikke bare med ekstra busser når rutene ikke er bra nok for at alle skal kunne benytte seg av tilbudet. Jeg jobber for eksempel 16 kilometer hjemme fra, og arbeidsplassen min er i gangavstand til Bergen sentrum. For å komme meg til jobb eller til Bergen må jeg ta en buss som minner mer om en melkerute, og det går fort mellom 60 og 90 minutter å komme seg på jobb. Med bil bruker jeg helt ned i 1/6 av tiden. Hadde jeg skullet levere i barnehage på toppen hadde det virkelig vært en utfordring.
Fremtiden er elektrisk.

cra

Det kan virke som om mange som argumenterer for bruk av kollektivtransport tenker at alle bor ved et knutepunkt og jobber vet ett annet, ja.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ingeniøren

Det er vel i henhold til programmet til sosialist partiene - du kan være sosial i times vis i kollektivtrafikken  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mippen

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 07. oktober 2016, klokken 17:11
Det er vel i henhold til programmet til sosialist partiene - du kan være sosial i times vis i kollektivtrafikken  ;)

Hvis folk er sosial på bussen da. De fleste sitter med fb, snap og hører på musikk. ;)
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Uforståelig for meg at en skal kunne klare seg med kollektiv transport.

OK på daglige jobbreiser mellom kollektivknutepunkt, men med et liv utenom vil mye tid gå med til venting.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

zbk

Sitat fra: elektrolux på fredag 14. oktober 2016, klokken 07:02
Uforståelig for meg at en skal kunne klare seg med kollektiv transport.

OK på daglige jobbreiser mellom kollektivknutepunkt, men med et liv utenom vil mye tid gå med til venting.

Det er vel ikke mer uforståelig enn det er for enkelte at noen orker å kjøre elbil (i alle fall på langtur)... Det meste går greit med litt planlegging og kjennskap til emnet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA