Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor ? og kan det afhjælpes ?

Startet av Trond Arve, søndag 21. november 2010, klokken 12:41

« forrige - neste »

Trond Arve

Noen som har utstyr og anledning til å hjelpe meg å endre ladefart på min P106 fra 10A til 16A (eller strengt tatt 14A?) i Osloområdet, eventuelt rundt Son?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Til opplysning gjøres dette ved å gå inn på fjernprogramering på original diagnoseapperat, og så velge ladestrøm.

Deretter må bilen initiallades i ca 1 min for å komme ut av safetymodus.

Initialladingen kan selvsagt fullføres, og da vil også energimateret stemme litt bedre. Pass i så fall på at initiallading tilfører 10A i 12 timer uavhengig av eksisterende ladetilstand. Det er mulig vannlyset også må resettes.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: elektrolux på onsdag 03. november 2010, klokken 06:21Til opplysning gjøres dette ved å gå inn på fjernprogramering på original diagnoseapperat, og så velge ladestrøm.

"Original diagnoseapparat"... hva er det?
1.) Elit?
2.) Lexia?
3.) EVLite?
4.) ...annet?

Kan man endre mellom 10, 13 og 14 A med flere av disse eller bare et apparat som kan dette?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

elektrolux

Elit, TEP92, Lexia, Diag2000, etc.

Ikke EV lite, Recharge, etc.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Så med en Lexia skal man med PC-programmene Lexia 345 (Citroen) eller PP2000 (Peugeot) kunne stille om mellom 10, 13 og 14 A ?  Det er jo i så fall glitrende  ;D  Men nå kan ikke jeg hjelpe til i Osloregionen da  :-[
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA