Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny hurtig ladestasjon på IKEA Slependen

Startet av jlan, tirsdag 22. november 2016, klokken 10:15

« forrige - neste »

jlan

Jeg konstaterer at TACC velger riktig target speed i det den passerer en fartsgrense endring. Fartsgrense +/- relativ justering for "pling". Men dette skjer bare når den er avslått. Når den er påslått får jeg den ikke til å følge fartsgrensen (med mindre bilen foran gjør det).  Er det en setting jeg har oversett?

Jeg ser ellers at Autopilot styrer lykkelig avgårde midt i veien når det ikke er gul stripe. Jeg hadde forventet at den svingte inn på en møteplass og stoppet ved behov :)

Jan Åge
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

krister461

Hold spaken mot deg et sekund, så endrer den hastigheten til fartsgrensen.

jlan

Takk, joda det virker forsåvidt, men bare til neste endring i fartsgrensen, så må det gjentas. Jeg bor i et område hvor det er 50,60,70,80 med korte mellomrom, så jeg kunne tenkt meg litt mindre fikling. Kanskje det kommer i 8.0 ?
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jkirkebo

Sitat fra: jlan på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 22:45
Takk, joda det virker forsåvidt, men bare til neste endring i fartsgrensen, så må det gjentas. Jeg bor i et område hvor det er 50,60,70,80 med korte mellomrom, så jeg kunne tenkt meg litt mindre fikling. Kanskje det kommer i 8.0 ?

I så fall må det kodes slik at bilen faktisk er nede i ny fartsgrense når skiltet passeres, ikke at den begynner nedbremsingen da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

Den skifter litt sent ja. Forsåvidt samme problem med "ett sekund opp" teknikken. Men det er jo bedre å sakke ned litt sent enn ikke i det hele tatt. Det ser forresten ut til at det er mulig å få oppdatert fartsgrense ved å holde spaken oppe kontinuerlig. Kanskje Tesla kan levere en passende støttepinne ?
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jlan

Ingen AP/TACC i dag, til jeg oppdaget at det var dugg inne i AP kamera boksen på frontruten. Da så jeg også at det vsr varmetråder inni der. Slo på frontrute defrost og det slo de tydeligvis på.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

o.b.lix

Sitat fra: jlan på onsdag 05. oktober 2016, klokken 16:09
Det ser forresten ut til at det er mulig å få oppdatert fartsgrense ved å holde spaken oppe kontinuerlig. Kanskje Tesla kan levere en passende støttepinne ?

Nei den kobler ut funksjonen etter en stund, testet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

fonberg

Sitat fra: jlan på onsdag 14. desember 2016, klokken 12:18
Ingen AP/TACC i dag, til jeg oppdaget at det var dugg inne i AP kamera boksen på frontruten. Da så jeg også at det vsr varmetråder inni der. Slo på frontrute defrost og det slo de tydeligvis på.

Noen som kan bekrefte at viskervarmen i CWP også aktiverer varmetråder til AP-kamera? Har biler uten CWP varmetråder til AP-kameraet, eller ikke?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jlan

Slik ser det ihvertfall ut på bil med CWP:
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

fonberg

#9
Jepp, jeg har også,disse varmetrådene i AP-kamerafeltet, men visste altså ikke at man kan aktivere disse med viskervarmetrådene. Hvis det er tilfelle er det jo veldig kjekt. Skulle også ønske at begge deler ble aktivert ved forvarming når det er kuldegrader, noen som vet om dette er tilfelle?

Oppdatering: Jeg sjekka kjapt på min ned-isa S85D, og der så det ikke ut som AP-trådene ble aktivert sammen med viskervarmetrådene (bilder tatt etter et par minutter med CWP viskervarme aktivert).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jlan

#10
Kan du prøve frontrute defrost knappen?
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

lunitiks

"Viskervarme". Mener dere det avgrensa feltet nederst i frontruta - over viskerne - som har noen varmetråder?

Er i så fall påstanden at bare de med vinterpakka kan aktivere varme oppe i glasset foran kamerahuset?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jlan

Sitat fra: lunitiks på torsdag 15. desember 2016, klokken 20:26
"Viskervarme". Mener dere det avgrensa feltet nederst i frontruta - over viskerne - som har noen varmetråder?

Er i så fall påstanden at bare de med vinterpakka kan aktivere varme oppe i glasset foran kamerahuset?
Ja det må vel være det som er viskervarme.

Og så er det litt usikkerhet om hvilke biler som har varmetråder foran kamera, og hvordan de slås på. Jeg spurte ServiceHelp, og de svarer dette:
"Det finns inga värmeledningar för frontkameran".

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

fonberg

Sitat fra: jlan på torsdag 15. desember 2016, klokken 14:23
Kan du prøve frontrute defrost knappen?

Jepp. Forvarma nedfrossen bil i morres, og hele frontruta ble tint, unntatt kamera-feltet  ::)
Skrudde så på defrost-knappen, og da tinte feltet foran kameraet i løpet av noen sekunder  :)

NB Dette er på en S og ikke en X. Bilen har forøvrig CWP men det var etter alt å dømme ikke relevant for opptining av kamera.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

lunitiks

Bekrefter fonbergs eksperiment. Varmetrådene foran kamera på S har ingen sammenheng med vinterpakken, og er ganske dårlige på å smelte / avdugge
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA