Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Indre endeledd Nissan Leaf

Startet av leifarneb, mandag 21. november 2016, klokken 12:39

« forrige - neste »

Theyoytoy

Sitat fra: ingehn på fredag 07. oktober 2016, klokken 20:28
Jeg fikk min X90D Titanium for 1 uke siden, hentet i Ålesund, og har så langt ikke merket noen feil. Har kjørt t/r Molde-Trondheim uten problemer av noe slag. Men jeg ser antydningsvis litt kondens på ytterkanten av baklysene (variabelt). Bør jeg bare se an dette, eller er det noe å ta opp med Tesla-leverandøren allerede?


Jeg har bestilt bytte av alle 4 baklysene på min
S85 2014
S90D 2016
X90D 2016 ( vente X)
X75D(levering i okt, noen som vil kjøpe?)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ingehn på fredag 07. oktober 2016, klokken 20:28
Jeg fikk min X90D Titanium for 1 uke siden, hentet i Ålesund, og har så langt ikke merket noen feil. Har kjørt t/r Molde-Trondheim uten problemer av noe slag. Men jeg ser antydningsvis litt kondens på ytterkanten av baklysene (variabelt). Bør jeg bare se an dette, eller er det noe å ta opp med Tesla-leverandøren allerede?

Baklysene på Model S har vært et evig problem....både med akvarielykter og kondens. Er best å si fra snarest så de ikke kan bruke sen tilbakemelding som grunn til evt ytterligere skader...
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

lunitiks

Hovedproblemstillingen med MS har vært glasset i kromlista. Løsningen på problemet var å bytte til ny type kromlist, som har en annen patent på disse glassene.

Lyktene for øvrig er ikke i nærheten like utsatt for fukt og har ikke sett noen grunn til å klage.

"Gammel" 70D (h2015).
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Sitat fra: lunitiks på lørdag 08. oktober 2016, klokken 16:39
Hovedproblemstillingen med MS har vært glasset i kromlista. Løsningen på problemet var å bytte til ny type kromlist, som har en annen patent på disse glassene.

Lyktene for øvrig er ikke i nærheten like utsatt for fukt og har ikke sett noen grunn til å klage.

"Gammel" 70D (h2015).

Er ikke glass (plast) i nye lista ;)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: lunitiks på lørdag 08. oktober 2016, klokken 16:39
Hovedproblemstillingen med MS har vært glasset i kromlista. Løsningen på problemet var å bytte til ny type kromlist, som har en annen patent på disse glassene.

Lyktene for øvrig er ikke i nærheten like utsatt for fukt og har ikke sett noen grunn til å klage.

"Gammel" 70D (h2015).

Mine baklykter på MS fra 2014 hadde 1cm vannstand. Da tok også bakluken inn vann. Lyktene ble skiftet, som flere andre og har gjort. Nå har bakluken igjen begynt å ta inn vann, som kommer ut ved gummiknottene når en åpner bakluken, så gjenstår det å se om det kommer inn ved baklyktene denne gang og.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

ingehn

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 08. oktober 2016, klokken 16:29
Sitat fra: ingehn på fredag 07. oktober 2016, klokken 20:28
Jeg fikk min X90D Titanium for 1 uke siden, hentet i Ålesund, og har så langt ikke merket noen feil. Har kjørt t/r Molde-Trondheim uten problemer av noe slag. Men jeg ser antydningsvis litt kondens på ytterkanten av baklysene (variabelt). Bør jeg bare se an dette, eller er det noe å ta opp med Tesla-leverandøren allerede?

Baklysene på Model S har vært et evig problem....både med akvarielykter og kondens. Er best å si fra snarest så de ikke kan bruke sen tilbakemelding som grunn til evt ytterligere skader...
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

ingehn

Takk for råd, da tar jeg kontakt med Tesla med tanke på baklyktene.
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA