Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladelampen blinker, men lader ikke

Startet av Ladefabrikken, søndag 21. november 2010, klokken 10:57

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Man kan lure på om ikke Tesla har fått litt hjelp fra Aston Martin med Model S

http://www.astonmartin.com/eng/thecars/rapide
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

POSi411

Sitat fra: 2EL på tirsdag 02. november 2010, klokken 07:34
Man kan lure på om ikke Tesla har fått litt hjelp fra Aston Martin med Model S

http://www.astonmartin.com/eng/thecars/rapide
Henrik Fisker som designet Model S jobbet jo lenge for Aston Martin.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Cobos

At Model S er inspirert av Aston Martin og Jaguar er det ingen tvil om, men at Fisker har så mye med den å gjøre tviler jeg på.
Riktignok var Fisker leid inn for å designe Model S, men med tanke på at Tesla siden saksøkte Fisker for å bruke designet i Karma så tviler jeg på at noe særlig er videreført av Fiskers originale design. Ikke minst siden designsjefen Franz von Holzhausen ble hyret inn etter at Fisker var ute. Nye koster og alt det der :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

POSi411

Sitat fra: Cobos på tirsdag 02. november 2010, klokken 22:50
så tviler jeg på at noe særlig er videreført av Fiskers originale design. Cobos
Utseendet er godt nok bevis for meg at dette er i all hovedsak Fiskers verk.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Cobos

Huh ?
Henrik Fisker var hoveddesigner rundt Aston Martin Advantage og ikke Rapiden som bildet øverst viser til. Sammenligner du Fisker Karma som er ren Fisker design med Model S vil jeg påstå at forskjellene er dramatiske. Karma har et enormt panser og ser diger ut, mens Model S som er fysisk i tilsvarende størrelse ser mye mindre ut og har et panser som er mye mindre. Grillen er veldig forskjellig, og linjene i Model S er veldig moderate og forsiktige mens på Karma er de dramatiske og aggressive. Sammenlign Jaguar XJ og Model S, der ser du likhet...

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

POSi411

Sitat fra: Cobos på torsdag 04. november 2010, klokken 08:31
Huh ?
Henrik Fisker var hoveddesigner rundt Aston Martin Advantage og ikke Rapiden som bildet øverst viser til. Sammenligner du Fisker Karma som er ren Fisker design med Model S vil jeg påstå at forskjellene er dramatiske. Karma har et enormt panser og ser diger ut, mens Model S som er fysisk i tilsvarende størrelse ser mye mindre ut og har et panser som er mye mindre. Grillen er veldig forskjellig, og linjene i Model S er veldig moderate og forsiktige mens på Karma er de dramatiske og aggressive. Sammenlign Jaguar XJ og Model S, der ser du likhet...

Cobos
Kjenner godt til alt du nevner der, ja.
Er forsatt ikke mye i tvil om at Fisker er hovedmannen bak Model S.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA