Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rust på Nissan Leaf ?

Startet av ole.steen, søndag 20. november 2016, klokken 17:34

« forrige - neste »

ole.steen

Jeg har kjøpt en Think av Caspar. Jeg snakket med ham om problemene med laderen. Jeg fikk med 3 defekte ladere på kjøpet. Jeg åpnet alle. To av dem hadde tydelige overslag på hovedkortet, og også tydelige spor etter vanninntrengning. Jeg så nærmere på laderen. Det er etter min mening tydelig at den er montert opp-ned i forhold til hvordan den er konstruert. Det er en kant rundt lokket, som ser akkurat ut som en dryppkant for at ikke vannet som renner over laderen skal trekke inn under pakningen på lokket hvis det vender nedover. Boksen er helt vanntett på "undersiden". Hvis den monteres (slik den er i Think) med lokket opp blir kanten et lite basseng som sørger for at vann ikke renner bort, men isteden renner inn i boksen hvis det er den minste lekkasje i pakningen. Jeg har modifisert holderen i min bil slik at laderen er andre veien, det ble helt bra. Kabelen måtte legges litt om, men trengte ikke skjøtes eller forlenges. Er det andre som har gjort dette? Hele prosessen tok ca en time.
Ole

elektrolux

Jeg modifiserer de jeg er borti ved å file 2 avrenningshull i nedre kant..

Andre legger plastpose over laderen. Send gjerne bilder du tok? av din montering.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

Bra jobba!

Det er ikke selve topplokket som er det største problemet!
Men kondens, og vann inn i selve kontakten og IP gjennomføringer som løsner.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

p09

Hva kan gjøres for å forbedre eller lage en ny lader? Det virker som det er mangelvare og at bilene blir solgt fordi disse ryker.

Jeg så en tråd her inne der en bil fra en som hadde laget en egen lader ble solgt. Er det mulig å skaffe tegninger å se om flere kan lage disse?

Caspar

Er nok ikke så lett å få en annen lader til å kommunisere effektivt med bilens BMS. Det er ikke noe problem å sette inn en annen lader, men da mister du styringen over hvor mye og på hvilken måte laderen lader batteriene
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Jeg kjenner personer som er i stand til å få dette til!

Men er noen villig til å betale?
Har ikke vært det i noen år.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Må nok prøve med litt crowd founding og håpe at de ca 100 Think Classic eierene som enda ikke har byttet til Litium batteri melder seg på.

Jeg ville heller brukt pengene på Litium ombygging og samtidig gjort meg uavhengig av Actia laderen. Problemet er vel at vegvesenet snart begynner å lure på hvorfor enkelte Classic ser ut til å bare fortsette å kjøre og kjøre og kjøre... ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

frank

Har akkurat satt sammen min lader etter å ha byttet kondensatorer og vifter.
2 av 3 vifter var ødelagt, og den tredje så ikke mye bra ut.
Tror det er lurt å sjekke om viftene går.
Laderen burde jo egentlig vært vannkjølt, her har jo PSA en mye bedre løsning.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

PerBear

Sitat fra: frank på onsdag 26. oktober 2016, klokken 20:18
Har akkurat satt sammen min lader etter å ha byttet kondensatorer og vifter.
2 av 3 vifter var ødelagt, og den tredje så ikke mye bra ut.
Tror det er lurt å sjekke om viftene går.
Laderen burde jo egentlig vært vannkjølt, her har jo PSA en mye bedre løsning.
Kjøte fire sett IP68 vifter til disse laderne så hvis du trenger reservedeler så
send meg en PM.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA