Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

20A 2fas til Wall Connector

Startet av TomR, søndag 20. november 2016, klokken 10:39

« forrige - neste »

TomR

Hei

Hva har dere på gjettometeret når dere har fulladet batteri ? Fint om dere skriver årsmodell. Synes sønnens e-up har lite rekkevidde fulladet.
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Terjer

Jeg har en e-up! kjøpt i mai 2014. bilen anslår rekkevidde på fult batteri til alt mellom 70 og 155 km. Det varierer med hvordan jeg kjørte før jeg satte den på lading, altså hvilken energibruk jeg hadde på forrige tur, og hvilke utetemperatur det er. I minus 28 lå antatt rekkevidde på ca 70 km mens på en varm sommer dag, 25+ ligger den på 155 km. På somrene har det hendt at jeg noen ganger har klart å kjøre over 150 km, ca 152-3 km.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Terjer

Kjørelengde i ECO+, utetemperatur mellom +6 og +12 °C Dette var tur-retur så det er ingen forskjell i høydemeter på start og mål. ca. 5 min. "tomgangskjøring" halvveis på turen.
VW e-up! - Aurskog-Høland

hmhaga

Sitat fra: TomR på søndag 02. oktober 2016, klokken 07:52
Hei

Hva har dere på gjettometeret når dere har fulladet batteri ? Fint om dere skriver årsmodell. Synes sønnens e-up har lite rekkevidde fulladet.

Sommertid er vår typisk 135 km, maks 145 km. Dette skyldes nok først og fremst at vi bor på en "bakketopp" 365 moh - som ikke er helt optimalt for en elbil (Haugsbygd utenfor Hønefoss).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA