Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?

Startet av Afterburner1967, lørdag 19. november 2016, klokken 16:32

« forrige - neste »

Afterburner

Har nå snakket med elektriker. Ca. 10 000,- inkl. mva. skal de ha for å sette opp en ny kurs fra sikringsskapet inne i boligen og ut til garasjen. Inkludert montering av Tesla vegglader. Så da går jeg nok for det. Lading med vanlig schuko blir for dårlig for meg da jeg til stadighet drar ut på jobbturer om morgenen på inntil 20 mil.

De vil ikke sette opp rød industrikontakt da det ikke lenger var lovlig.
____________________
2016 TMS P90DL - Plukket opp 30. sep. 2016
Facelift. Perlehvit med alt utstyr.

minim

Sitat fra: Afterburner på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 19:08
De vil ikke sette opp rød industrikontakt da det ikke lenger var lovlig.

Jaha? Hørtes litt rart ut. Er det noen som vet hvilken forskrift de sikter til her?
-TMS 85D
-03 VW Polo

Christopher Neumann Ruud

Har 220 km pendlevei hver dag, og med 16A/230 blir det ca 15km i timen, og da holder det ikke til å lade det jeg forbruker over natta, så dersom du har noe kjøring i forbindelse med jobb skal det ikke mye utenomkjøring til for at du går i minus hver dag. Så legg opp til 32A/230 eller mer, da skal du ha nok overkapasitet til å lade sakte for korte turer og hurtigere dersom du er tørr en dag.
Skal overtale elektrikeren til å legge opp 32A/400 i nyhuset selv om han mener det er søknadspliktig i min kommune, og da trenger man en eller annen boks med type2 - kontakt for best resultat, og B-vern enten inni boksen eller i skapet. Men det er jo skrevet mye om det tidligere i tråden.
Hovedpoenget er: ikke undervurder nytten av god ladehastighet!

Otto

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Spinner

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 12. oktober 2016, klokken 22:07Lureri?
Absolutt, med mindre det har skjedd noe veldig nylig...

Sitat fra: Hafslund https://www.hafslundnett.no/oss/presse_og_aktuelt/14389En annen løsning hvis man ønsker å lade med mer enn 10 ampere, er å få en installatør til å montere en industrikontakt som er designet for varig høy last.

Cirion

Sitat fra: minim på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 20:00
Sitat fra: Afterburner på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 19:08
De vil ikke sette opp rød industrikontakt da det ikke lenger var lovlig.

Jaha? Hørtes litt rart ut. Er det noen som vet hvilken forskrift de sikter til her?
Er vel en misforståelse. Blå enfas 32A er vel den de ikke kan installere. Rød 16A er da fortsatt lovlig.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv

Selvfølgelig kan de det, men kanskje de må sikre med 20A f.eks. Ingen lover mot å bruke bra kontakter...

ProsjektX

I sammenheng med CEE, er det mulighet for strekkavlasting på Wall Connector boksen? for å sette på bevegelig kabel med CEE kontakt i enden? Funderer på å sette opp en blå CEE på en 16A kurs, og koble til via denne i stedet for fast.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA