Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladelampen blinker, men lader ikke

Startet av Malavida, lørdag 20. november 2010, klokken 15:02

« forrige - neste »

Malavida

Hei alle sammen,

Svaret ligger nok her et sted og jeg skal fortsette aa lete (sorry, fransk tastatur...) men i mellom tiden kan det hende at noen har loesningen lett tilgjengelig. Saa jeg tar sjansen:
Min Peugeot 106 nektet aa lade i morges og kontrollampen for elektrisk feil lyser. Det var ganske braakete under siste lading for et par dager siden uten at jeg helt sikkert kan si hvor lyden kom fra. Hoeres det kjent ut? Hvor ille er det? Hva kan jeg gjoere?
Setter pris paa hjelpen deres og tar anledningen for aa gratulere me en skikkelig bra og nyttig nettside

Helge

Føler meg fremdeles ganske fersk her jeg da så du får ta mitt forslag med et forbehold. Men dette kan vel kanskje være vannpumpen til batterienes kjølekrets som har gått i stykker?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

moso

Høres absolutt ut som om vannpumpen kan ha gått ja. Sjekk om kjølevæsken sirkulerer (tanken på førersiden av motorrommet) når tenningen er på. Vannpumpen kan du bytte selv - relativt enkelt.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Malavida

Hei dere,

Takk for svarene deres. Skal sjekke det med vannpumpen også. Men etter å ha lest litt fant jeg ut at det hjelper å ta ut hovedsikring og ta den på plass igjen. Nå ser det bra ut (i hvertfall lader bilen...). Vi får håpe det holder. Takk igjen

moso

Om vannpumpen er gått så vil den lade en stund etter reset. Deretter vil den stoppe lading og lampen for elektrisk feil vil tennes på nytt. Jeg ville fremdeles sjekket om kjølevæsken sirkulerer, om du ikke allerede har gjort det.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA