Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?

Startet av HS, fredag 18. november 2016, klokken 16:24

« forrige - neste »

automat

Skjevbelastning av nettet. Noen steder er det fritt frem med 32A, andre steder så strengt som 16A. Selv om 20-25A nok er en mer vanlig begrensning. Man skal forøvrig ha et ganske godt dimmensjonert anlegg for å kunne legge opp 32A
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

TM

Du kan vel lade med 16A...det tar bare litt tid  ;)
Jeg er ikke elektriker, og det kan godt hende at nettselskapet ditt vil godkjenne det. Eventuelt kan du strupe ladestasjonen til 5 kW hvis det er max tillatt på 1-fase. Lag en egen tråd om lading, så vil sikker noen kunne gi råd.

Ipadjove

Live fra Paris. Opelmannen som er her nå vet litt mer om bilen enn han som var her i går. Det er ikke head-up-display, men som dere sier, lysdioder som skal varsle om man er for nær bilen foran.

Han sier også at biler med 360-kamera har ikke sensorer foran/bak, utenom en på hvert hjørne bak pga blindsonene til 360-kamera.

Grunnen til at bilen er låst er frykt for konkurrenter. Sier han. Kun presse har fått tilgang.

knut3448


TM

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:53
Grunnen til at bilen er låst er frykt for konkurrenter. Sier han. Kun presse har fått tilgang.
Merkelig begrunnelse. Tror de ikke at konkurrentene kan lese det pressen måtte se / skrive  ;)

Ipadjove

Den grå(lyseblå) ser ut til å ha 6 parkeringssensorer foran og 5 bak. (Ikke 360-graders kamera på denne)

TM

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:53
Han sier også at biler med 360-kamera har ikke sensorer foran/bak, utenom en på hvert hjørne bak pga blindsonene til 360-kamera.
Det blir nesten som Leaf. Det betyr at man kan se på kameraet hvem / hva man bulket med uten å gå ut fra bilen. Praktisk  :) Eller virker kameraet som sensorer, så man får varsel med lydsignal før 1000-lappene flyr ?

Ipadjove


anki

Vet han noe om ACC?
Og muligheten for å forvarme bilen via opel onstar?

Ipadjove

Han tror ikke acc vil bli aktuelt.
Forvarming viste han ikke om.

/:

Ipadjove

Noen VIP kom og bilen var åpen noen øyeblikk. Fikk såvidt stjelt meg til å se bagasjerommet (min Opel-Ampera-bag lagt inn) og prøvesitte baksetet 5 sekund :p
På bilde er den falske bunnen i øverste posisjon.

S4e

Takk for bilder.
Hva er ditt totalinntrykk så langt? Hvordan virket plassen innvendig?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Ipadjove

De få sekundene gav meg lite, men jeg var ivertfall ikke oppi taket med hodet, noe jeg somregel er i baksetet på lignende biler.
Bilen ser litt liten ut men de sier at den er større inni ;)
Liker egentlig ikke så godt gul bil men denne gulfargen var fin. Håper på en tilsvarende sterk dyp blåfarge :)
Totalintrykket ødelegges egentlig av låste dører..

TM

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 06. oktober 2016, klokken 19:55
Bilen ser litt liten ut men de sier at den er større inni ;)
Den er kanskje større innvendig enn utvendig   ;D

Fikk du noen oppfatning av kvalitet / design på brytere, hardplast i dashbord, dørtrekk (hardplast !) etc ?
Hvordan er sidestøtten på forseter ?

Ipadjove

Nei på de sekundene rakk jeg knapt sette meg ned :p
Kommer til å være her til det stenger i kveld og håpe på en lignende sjangs til å få satt meg framme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA