Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?

Startet av HS, fredag 18. november 2016, klokken 16:24

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: knut7 på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 16:16
Dårlige seter er en dealbreaker for meg og, men det er lite som tyder på at setene er ukomfortable, annet enn antakelser og spekulasjoner her på forumet (:

Nå var det jeg som tok opp det med ster først i denne tråden, og ja jeg kan bekrefte at det absolutt ikke er bekreftet at de er dårlige. Jeg viste til hva jeg hadde lest tidligere om hvordan de var konstruert og at det ga meg noen dårlige assosiasjoner - som så klart slett ikke behøver å være korrekte.

Ut over det så var det i videoen over (topic i tråden) der det ble nevnt noe om at han syntes de var smale. Dette er nok til at jeg for egen del velger å vente til jeg kan se og ta på og sitte i å prøvekjøre bilen for jeg kan ta noen konklusjon. Andre kan vurdere det anderledes. Dessuten er jo seter nettopp en ting der en person lett kan synes de er komfortable mens en annen mener det stikk motsatte, så dette er noe en hver bør vurdere for sin egen del utifra egne preferanser.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut3448

Sitat fra: Amoss på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 17:03
Ut over det så var det i videoen over (topic i tråden) der det ble nevnt noe om at han syntes de var smale. Dette er nok til at jeg for egen del velger å vente til jeg kan se og ta på og sitte i å prøvekjøre bilen for jeg kan ta noen konklusjon. Andre kan vurdere det anderledes. Dessuten er jo seter nettopp en ting der en person lett kan synes de er komfortable mens en annen mener det stikk motsatte, så dette er noe en hver bør vurdere for sin egen del utifra egne preferanser.
Jepp, det nevnes også i sitatet fra LA Times i mitt forrige innlegg at noen synes de er litt smale. Likevel kaller de bilen komfortabel, så da lever jeg i håpet. For egen del gjør det uansett ikke noe om de er litt smale.

TM

Ja, at setene er for smale for feite amerikanere er et stort pluss  8)

Zuexi

I videoen øverst vil jeg vil si at han fremstår som ganske normal bygget med sine 1.86 på strømpelesten. Han har ikke sittet akkurat lenge i setet før han kommenterer comforten i setene.

Se fra 6:50 ut i videoen.

TM

Jeg liker generelt smale seter. I BMW'en vår kan setebredden justeres, og da står den på smalest. Jeg er mer bekymret for bruken av hardplast i interiøret. Det kan se veldig billig ut, men enda verre er at det pleier å knirke når det er kaldt.

knut3448

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 20:37
I videoen øverst vil jeg vil si at han fremstår som ganske normal bygget med sine 1.86 på strømpelesten. Han har ikke sittet akkurat lenge i setet før han kommenterer comforten i setene.

Se fra 6:50 ut i videoen.
Han sier forsåvidt ikke noe om komforten, bare at de er smale. LA Times kjørte 40+ mil med bilen, så de har iallefall sittet lenge nok i setene til å kunne uttale seg om komfort. Hvorvidt et sete er komfortabelt handler om personlige preferanser og antomi, men det er iallefall positivt at noen synes de er komfortable (:

tutti

Sitat fra: Como på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 15:55
Ser også på bilde av brytere for el vinduer at kun førervinduet har "auto-helt-opp-og-ned". På de andre vinduene må du holde bryteren inne. Det må man ned i småbilklassen for å finne i dag. Var jeg for rask til å bestille?
Min min egolf så lever vindusheisen sitt eget liv (noen ganger auto, noen ganger push/pull). Dette har akkurat så stor betydning for meg at jeg vurderer å klage på det før garantien går ut om noen år.

kammiz

Husk at selv om en amerikaner oppfatter setene som smale, så kan det bare være fordi de er vant til ganske enorme seter. En to-seter sofa oppfattes som smal om du er vant til en 5-seter, men det betyr ikke at det ikke er plass nok? Så ikke legg vekt på slike uttalelser. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Amoss

Sitat fra: kammiz på onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:06
Husk at selv om en amerikaner oppfatter setene som smale, så kan det bare være fordi de er vant til ganske enorme seter. En to-seter sofa oppfattes som smal om du er vant til en 5-seter, men det betyr ikke at det ikke er plass nok? Så ikke legg vekt på slike uttalelser. :)

Nok en gang - den kommentaren kom i videoen i første post i denne tråden. Det var en test av Opel, ikke Chevrolet. Personen som testet så ut som en rimelig normal Europeer.

Men klart, hva han var vant med fra før, og hvilke preferanser han har er noe ingen her vet...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Ipadjove

Hadde håpet å kunne gi en kommentar om setene nå. Kom akkkurat inn dørene og gikk rett til Ampera-e med en gang. Men ble skuffa. Bilen er låst og det eneste Opel vil åpne av dører osv er ladeluken :////
Kommer til å prøve å få komt meg inn senere i dag om det kommer andre Opel-ansatte, men Opelmannen sier det ikke vil bli låst opp. Jeg som reiste til Paris for å prøvesitte... :/

kammiz

Ikke gi deg. Si du representerer Norges største interesseorganisasjon for elbiler "elbilforum.no", smør litt tjukt på. Si at du er utsendt for å se på bilen. Noe slik. Du er nødt til å få prøvesittet den! Jeg vil også gjerne at du ser på bagasjeplassen! :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ipadjove

Skal prøve. Kanskje prøve like før stengetid. Ja, setene og bagasjerommet var det jeg var mest spendt på. Isja

Bare ett kamera på den andre bilen. Med/uten 360-kamera.

pilt

Hva ser du bak ladeluken da? Type 2?
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

zbk

5:05 ut i videoen i første posting. Viser Type2 med CCS og man ser også at Type2-tilkoblingen er enfase (mangler pinner for de to andre fasene).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Ipadjove

Jeg har ingen peiling på typene. Hjelper dette bilde?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA