Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjernstyring/tidsur på webasto og vifte - Saxo

Startet av PerBear, lørdag 20. november 2010, klokken 14:15

« forrige - neste »

PerBear

Jeg holder på å bygge et dynamometer for elsykkel og elmoped/scooter og trenger en vanlig asynkronmotor på 2-5 kW som er i god stand. Ring meg på 91751148 eller PM hvis du har en til salgs.

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

hens

Hei Per,
må du ha trefas motor til prøvebenken din, eller skal du bare bruke den til belastning?
hvilke motoreffekter har kjøretøyene som skal prøves?
Jeg har en bussgenerator 24 volt 90 A.  Med virkningsgrad på omkring 50% vil den bremse 6-7 hk. Den kan styres med et potmeter i magnetiseringskretsen.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PerBear

Takk for tilbudet men jeg trenger en vanlig asynkron trefasemotor.

Jeg bruker en regenerativ frekvensomformer som måler dreiemomentet på trefasemotoren direkte. Når motoren brukes som generator vil frekvensomformer injisere energien tilbake på strømnettet.Med dette oppsettet slipper jeg en egen veiecelle for å måle dreiemoment, samt at jeg slipper lastmotstand. I tillegg er det full datakommunikasjon på frekvensomformeren slik at det er lett å styre turtallet og lese dreiemoment via PC.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

PerBear

Ser ut til at jeg har funnet det jeg trenger. Takk for hjelpen!  :)

Denne meldingen var desverre litt for optimistisk - så jeg er fortsatt på leting etter motor!
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA