Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Slutt på gratis superlading

Startet av TM, torsdag 17. november 2016, klokken 21:30

« forrige - neste »

TM

Renault tar en "Opel"  ;)  og åpner for bindende forhåndsbestilling fra i dag.

https://kampanje.renault.no/kampanjer/zoe-forhandsbestilling/

Depositumet på 4000 er tapt hvis bilen avbestilles.

Forventet levering i januar for Intense og Bose. For Life skriver de våren 2017.

Interessant å se hvor mange som hopper på denne  ;)

Lars C. Krogenæs

Renault greier å gi riktig pris nå. Opel tar imot bestillinger uten å gi info om hva bilen kommer på... En vesentlig forskjell. Det virker jo litt mer gjennomført å ha priser og oppdatert nettside samtidig med lanseringen. Opel fremstår igjen som noen nisser, selv om produktet er bra...
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

TM


TM

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 29. september 2016, klokken 17:36
Renault greier å gi riktig pris nå. Opel tar imot bestillinger uten å gi info om hva bilen kommer på... En vesentlig forskjell.
Ja, men at det er en introduksjonspris som betyr at den vil bli dyrere senere tror jeg ikke på  ;)

AppleKnocker

Gikk for Intense med levering i januar -17. Endelig spesifikasjon av bilen gjør man hos forhandler senere i følge reserveringssidene.

Vurderte Ampera-e også, men Zoe fremstår som en bedre deal for vårt bruk.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

TM

Hva mener de med følgende tekst som står på siden for reservasjon:

"Forhandleren du har valgt i reservasjonen vil ta kontakt med deg, slik at dere senere kan komponere bilen i detalj etter dine spesifikasjoner. I den sammenheng vil du også få full oversikt over avgifter og leveringskostnader som kommer i tillegg til selve kjøpesummen"

Hvis de markedsfører en en pris, så kan det jo ikke komme "avgifter" og leveringskostnader i tillegg.

AppleKnocker

Prisen er inkl frakt og levering Oslo står det. Bor man i Finnmark blir det kanskje noe ekstra i leveringsomkostninger.  Avgifter er det jo foreløpig ikke på elbiler.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

krl

Det høres lite ryddig ut ja.. Det er nok en "skjult" avgift her med tanke på vrakpant eller lignende som ikke er oppgitt i prisen. I tillegg til at de fort legger på noen tusenlapper for frakt og "klargjøring".

Jeg hadde ikke bestilt uten å ha 100% sikker pris inkl. alt.

AppleKnocker

Usikkerheten er hvis man skal ha bilen levert utenfor Oslo slik jeg leser det.
Hvis de plutselig introduserer en hemmelig avgift når jeg skal signere, kommer jeg til å le hele veien til Oslo tinghus.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

morten69

Det er for biler solgt utenfor Oslo og hvis myndighetene plutselig sier elbil skal betale moms eller avgift fra 1 januar 2017
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

epsilone6

Eneste avgiften det står noe om i prislisten er årsavgiften, kan være de bare tror folk må ha det inn med teskje at de må betale den selv

Troald

Da har jeg bestilt min første Elbil. Det ble Life for meg med levering utpå våren en gang. Jeg ser ladeutfordringene, men jeg kjører helst innenfor fylket, men av og til opptil 25 mil pr dag. Da er Zoe perfekt.
Når det gjelder de få langturene vi har i løpet av et år så beholder jeg fossilbilen og venter på det som kommer på markedet av nye elbiler i løpet av et par år, kanskje den nye VW i 2019-2020?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

HCO

Sitat fra: Troald på fredag 30. september 2016, klokken 09:10Da har jeg bestilt min første Elbil. (...)Det ble Life

Da har du noe å se frem til. Vi tvilte oss frem til et kjøp nå i våres (vi visste jo at det snart kom biler med lengre rekkevidde), men vi har ikke angret et sekund. Vi valgte også Life, vi syntes prisforskjellen opp til Intense ikke var verdt det (se annen tråd "Life eller Intense?")

Sitat fra: Troald på fredag 30. september 2016, klokken 09:10(...) av og til opptil 25 mil pr dag. Da er Zoe perfekt.

Det tipper jeg blir null stress, uten ladestopp. Vi kjører fint 15 mil (har ikke erfaring med vinter ennå) med vår 2016, uten å tenke på kjørestil. Med litt mer forsiktig kjøring klarer vi rundt 18, men vi har sjelden behov for å tyne ut de siste dråpene rekkevidde (har skjedd 2 ganger på 10.000 km).

Selv med vår "kortrekkeviddebil" er det blitt slik at over 90% av all kjøringen vår skjer med elkraft. Før vi kjøpte Zoe'n trodde vi at det ble noe sånt som 70/30-fordeling mellom el og bensin.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

zbk

Gratulerer!

Ladeutfordringene er ikke så store i praksis for de fleste og Zoe er mye bil for pengene selv med de få, men for enkelte viktige, lademanglene den har.

Selv ender jeg nok med en Ampera-e i stedet, men kan jeg få oppgradert batteri på 43-kW-gamlebilen min til en fornuftig pris har jeg plutselig to veldig brukbare elbiler som funker til alt unntatt hengertrekking og 4-5 personer+bagasje på langtur.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA