Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har Nissan Leaf facelift 2013 bedre batteri enn 2012 mod. ?

Startet av AppleKnocker, torsdag 17. november 2016, klokken 19:52

« forrige - neste »

OZ1KNT

Hej har lige hentet min "nye" Th!nk Classic fra 2001.
Bilen har stået i lang tid i et værksted og er tom for strøm
Når jeg sætter strøm til den blinker det orange symbol for ladning og når jeg drejer nøglen viser den "Charging plug not stowed"
Jeg har set de gamle tråde omkring relæ i styrebox, dette er chekket og trækker fint, alle stik på styrbox er renset... stadig uden resultat :'(
Er der en her der har en ide ??
Mvh.
Jesper Danmark

cra

Dreier du nøkkelen mens bilen lades? Da er vel meldingen korrekt; kabelen er fortsatt tilkoblet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OZ1KNT

Hej CRA ja det er når jeg drejer nøglen at den skriver det.
Hvis jeg lader bilen være slukket (nøglen ude :-)) så blinker strøm symbol lampe.
Er det korrekt ? jeg prøver at finde en manual på bilen da jeg intet har på den.
1000 tak for svar til en helt newbie elbil ejer :-) som ved en del om teknik/elektronik
men absolut intet om Th!nk classic..

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OZ1KNT

Super tak for info. Jeg tror jeg bliver nød til at prøve tricket med at sætte 90Vdc på varme stikket for at få laderen til at lade.
Jeg prøver at se om jeg kan få liv i batterierne.

Bent Vium Johannesen

Hej
Ja det er bare for at informere om at du ikke kan starte og køre inden du har afmonteret ladekablet
og tillykke med thinken, dem er der ikke ret mange tilbage af i danmark jeg har en og du har en og jeg har kendskab til en enkelt mere, er det den hvide der var til salg som du har købt

OZ1KNT

Hej Bent hyggeligt at møde en Dansker som også køre Th!nk :-)
Nej den er grøn og har stået et par år stille så den skal jo startes forfra.
Jeg forstod den med kablet og er klar over hvad der menes.
Mit problem er jo at der intet spænding er på blokken så den skal startes fra nul.
Jeg kigger her i forum og håber at blive klogere.

elektrolux

Vi har er starthjelp pakke til Think, men ser jo problemet med at du bor så langt vekke.

Kanskje likevel en inspirasjon. En kollega tok dette et steg videre og testet ut en LED driver, og ja, den var faktisk i stand til å øke spenningen på et NiCd batteri til nødvendig startspenning for bilens egen lader.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OZ1KNT

Hey, igen 1000 tak for input, jeg håber at jeg ikke spørger dumt og har prøvet at læse gamle tråde inden jeg spørger.
Jeg har prøvet at koble 8 stk 12V 9Ah batterier i serie (ca. 105V totalt) og sat dem på Heaterplug, tændt viften på 1 og helt op på varmen.
Jeg kan på terminalerne ved siden af måle at spændingen er 105V og når jeg fjerner det externe batteri kan jeg se at spændingen i bilen falder langsomt.. men den er stadig over 90V men bilen tager ikke ladning.
Er der noget man kan gøre uden at have diagnose værktøj? det er vel ikke lige til at skaffe i DK..

Ønsker jeg en god weekend.
Jesper

Caspar

Hvor i DK holder du til? Jeg har diagnosetester og skal til København 5-6 Oktober.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OZ1KNT

Hej Casper
Jeg bor i Slagelse lige over broen hvis du kommer fra Fyn/Jylland
Men jeg står gerne på hovedet for at låne/leje din tester, så du siger bare til hvor vi kan mødes så er jeg der :-) køre også gerne efter den hos dig..
Mvh.
Jesper

Caspar

Jeg kjører fra Oslo midt på dagen på tirsdag. Tipper jeg passerer broen fra Sverige ved 1800-1900 tiden. Send meg et tlf. nr så kan vi ringes.
Jeg bor på Glostrup Park Hotel fra tirsdag til onsdag. Kjører hjemover på ettermidagen på Onsdag

OZ1KNT

Hej Caspar det er bare super du kan ringe på 0045 31633314 så kan vi aftale hvordan vi gør det.
Mvh. Jesper

Caspar

Ok. Sitter på flyet noen timer nå, men ringer deg etterpå

cra

Sitat fra: elektrolux på fredag 30. september 2016, klokken 06:31
Vi har er starthjelp pakke til Think, men ser jo problemet med at du bor så langt vekke.

Hmmm... Den var ikke dum! Vil noe liknende kunne gjøres som en "permanent" løsning, og hva vil evt. noe slikt koste? Jeg har ikke klart å få liv i min gamle Think, men tenker at det kanskje er på tide å se på det igjen; det er under et år til nest yngste er gammel nok til å få førerkort.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA