Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladbare hybrider ødelegger for elbilsatsingen

Startet av KnutOL, torsdag 17. november 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

KnutOL

Jeg var innom Riis Bilglass i dag. Hadde avtalt tid for å montere beskyttelsesfilm på bakfangeren.

Må si at jeg ble veldig skuffet. Makan til uprofesjonalitet og dårlig kundeservice.  >:(

Jeg hadde ringt på forhånd og forhøre meg om løsning, og jada, de kunne legge på beskyttelsesfolie. 1900 kr for et sett plassert på strategiske steder. Det stod også på hjemmesiden deres på Internett at de kunne legge beskyttelsefolie, så jeg tenke at dette var bra. Dag og tidspunkt ble bestilt.

I dag, da jeg ankom så hadde han som skulle gjøre jobben måttet gå pga hensyn til familien. Greit nok, det var visstnok bare én som kunne gjøre jobben. Jeg fikk tilbud om en lånebil, men siden jeg fikk opplyst om at det var 45 minutter til at han kom tilbake og at jeg hadde tenkt å snakke med vedkommende som skulle gjøre jobben, gjorde at jeg ventet. 45 minutter er jo ikke så lang tid og jeg kunne gjøre litt jobb i bilen mens jeg ventet allikevel. Grunnen til at jeg ønsket å snakke med vedkommende var at jeg ønsket å se på løsninger på beskyttelsesfolie bak på hjulbuene (en annen her på forumet hadde nevnt at dette var lurt å tenkte på) i tillegg.

Vel, 45 minutter gikk og jeg hørte om vedkommende var ankommet. Men nei, de hadde jo glemt å si at jeg stod og ventet. Vedkommende ble ringt opp straks (bra) og ankom etter 15 minutter. Bilen ble kjørt inn i hallen og vi kunne kikke på bilen. Han tok frem beskyttelsesfolien men folien var ikke bred nok til å dekke hele dybden på fangeren (!). Han la folien på fangeren og anviste og lurte på om det var i orden å sette på denne. Nei, det var det ikke. Lurte deretter på hvor bred jeg ønsket beskyttelsen og tok deretter fingeren som  og laget en ripe med neglen sin i bakfangeren (!!) "Er det der du vil ha den? Vi må bestille opp en annen film som er bredere...". Oj, tenkte jeg... Han virket litt irritert at jeg hadde ventet på han, fordi han sa at det var bedre om jeg hadde satt igjen bilen så han kunne jobbe i fred og uten stress. Nope! Ikke sjanse i havet at du kommer i nærheten av bilen min igjen tenkte jeg.

Dro derfra igjen uten at det var blitt gjort noe med bilen. Makan til tull.

Orbit

Sitat fra: KnutOL på torsdag 29. september 2016, klokken 13:03
Dro derfra igjen uten at det var blitt gjort noe med bilen. Makan til tull.

Hvilken av avdelingene deres var dette? Så vi andre kan unngå samme problemer......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KnutOL

Dette var Riis Bilglass i Drammen. Avdeling Lier, men vedkommende kom fra Rundtom avdelingen.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

model3citizen

Sitat fra: Klykken på torsdag 29. september 2016, klokken 13:30
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg490935.html#msg490935

Her er forøvrig bildene jeg siktet til vedrørende lakk i hjulbuen/bakfanger.

Da var jeg fornuftig når jeg mekket skvettlapper bak jo.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Rayray

Sitat fra: Klykken på torsdag 29. september 2016, klokken 13:30
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg490935.html#msg490935

Her er forøvrig bildene jeg siktet til vedrørende lakk i hjulbuen/bakfanger.

Hva ble gjort med dette? Er vel ikke innenfor "normal slitasje"?

MartinsenKristian

Sitat fra: KnutOL på torsdag 29. september 2016, klokken 13:20
Dette var Riis Bilglass i Drammen. Avdeling Lier, men vedkommende kom fra Rundtom avdelingen.


Fikk anbefalt Scandinano i Drammen. Har sendt mail og forespurt pris.

Ingeniøren

Sitat fra: KnutOL på torsdag 29. september 2016, klokken 13:20
Dette var Riis Bilglass i Drammen. Avdeling Lier, men vedkommende kom fra Rundtom avdelingen.

Trist å høre siden jeg er Liung selv...

Det er en grunn til at jeg holder meg unna disse sjappene i den grad det er mulig. Må man lappe en glassrute så må man men som nevnt før et dette en cowboy bransje  ???
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

john

Snakk med Pål hos Norsk bilfoliesenter.
SEriøs og flink fyr. Men kan være litt ventetid, folk har funnet ut at han gjør en god jobb  ;)

Klykken

Sitat fra: Rayray på torsdag 29. september 2016, klokken 18:26
Sitat fra: Klykken på torsdag 29. september 2016, klokken 13:30
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg490935.html#msg490935

Her er forøvrig bildene jeg siktet til vedrørende lakk i hjulbuen/bakfanger.

Hva ble gjort med dette? Er vel ikke innenfor "normal slitasje"?
Har ikke gjort noe. Orker ikke mer kontakt med verksted hos forhandler enn nødvendig, så hvis jeg fortsatt eier bilen om to år så blir det da, eller når noe vitalt ryker og den må fraktes inn på garanti.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

hELgenen

Sitat fra: Klykken på torsdag 29. september 2016, klokken 21:07
Sitat fra: Rayray på torsdag 29. september 2016, klokken 18:26
Sitat fra: Klykken på torsdag 29. september 2016, klokken 13:30
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg490935.html#msg490935

Her er forøvrig bildene jeg siktet til vedrørende lakk i hjulbuen/bakfanger.

Hva ble gjort med dette? Er vel ikke innenfor "normal slitasje"?
Har ikke gjort noe. Orker ikke mer kontakt med verksted hos forhandler enn nødvendig, så hvis jeg fortsatt eier bilen om to år så blir det da, eller når noe vitalt ryker og den må fraktes inn på garanti.

Vil kalle dette konstruksjonsfeil. Stein og grus har vel gjort "underverker" bak der. Jeg har sett andre bilmerker ha en film montert i området der steinsprut fra hjulene kan opptre, gjerne i kombinasjon med en liten variant av en skvettlapp. Trodde ingeniørene hos BMW var flinke - dette er jo slett ingeniørkunst. Jeg ville uansett tatt kontakt med forhandler og vist dette slik at de kunne tatt noen bilder og sendt dette til BMW sentralt og kanskje forbedret dette i neste versjon. Jeg tror alle kunder har en rolle i å komme med forbedringsforslag gjennom å rapportere dårlige løsninger/feil - og dersom forhandler ikke gidder å forholde seg til dette og ikke rapporterer slike feil videre vil BMW sakte med sikkert bli en dårligere bil sammenlignet med merker som faktisk tar kundene seriøst.

Luniboy

Enig, det er utrolig dårlig av BMW.
Finnes det ikke noen skvettlapper (type små og diskre) som man kan montere bak, og vil problemet oppstå bak hjulbuen foran i tillegg ? Noen med en litt eldre i3 bør vel kunne svare på om det er noe slitasje bak forskjermen eller nede under ved fremdøren ?
Nå er jo ikke dette noe nytt at produsenter ikke klarer å unngå dette, har samme problem på fossilbilen min, både foran og bak, selv om jeg har originale skvettlapper foran .... designfeil så det holder hos Audi også ....  :o
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

T-Nico

Fikk lagt beskyttelsesfolie hos Fantasy Factory på Rosten i Trondheim i dag, så veldig bra ut. De hadde også maler til i3 for foliering på bakskjerm og langs siden bak forhjulene for å beskytte mot skader fra hjulene. Betalte 750 kr for foliering av fanger og fikk pris på ca. 1000 kr for foliering for bakskjerm/side inkl. arbeid.
Sulland som anbefalte Fantasy Factory da jeg spurte om folie på støtfanger bak.
BMW i3 Fully Charged 94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA