Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første Ioniq lagt ut på Finn.no

Startet av Chivas, torsdag 17. november 2016, klokken 08:29

« forrige - neste »

Chivas

Vi snakker alle om rekkevidde, men hva med topphastighet?

e-golf er vel "plombert" på 140 km/t og den kommende Ampera-e har 150 km/t som max.

De fleste vil sikkert si at dette er nada problem her i Norge, men hva med de store markedene i Europa? Tyskerne sender jo e-golfer til Norge pga av at "ingen" vil ha de i Tyskland. Kan topphastighet ha noe med dette å gjøre?

Selv ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg hadde lagt ut på tur på Autobahnen med en bil som maks kan gå i 140  :-\

Rio

Det er vel ikke mye "fri fart" igjen på autobahn i Tyskland nå? Begrensingen er på eller under 130 km/t.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

vitcho

Jeg er enig med dig, Jens Jacob. Jeg synes, det er for fedt med alt det der futuristiske lir, men det eneste, jeg reelt har brug for er et større batteri i min 2016. That's it. Problemet er bare, om det så bliver op mod 100k værd, hvilket det jo nok kan komme til at koste? Det ved jeg sgut - så er det måske sjovere bare at opgradere til den futuristiske VW i 2020 (eller et andet mærke nu).

e-curious

Betalingsviljen er kanskje litt avhengig av når pakken bli tilgjengelig, hvor gammel og hvilken stand bilen er i.

turfsurf

Sitat fra: Rio på fredag 30. september 2016, klokken 14:09
Det er vel ikke mye "fri fart" igjen på autobahn i Tyskland nå? Begrensingen er på eller under 130 km/t.
Det er nok til at 140km/t er en klar ulempe. I fjor sommer lå vi mye i 150-160km/t på Autobahn. I Italia går og mye av trafikken i den farten og, selv om fartsgrensen er 130. I tillegg er det greit å ha noe å gi på med for tilpasninger til annen trafikk, så toppfart på godt over 200km/t er å foretrekke.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Rio

Bevares, men da må man dimensjonere bilen deretter, og det koster. Det betyr både ekstre kost, og ekstra vekt (som reduserer rekkevidden).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Chivas

Tja, hva er topphastighet på en bensin eller dieselgolf? Skal vel ikke så mye annen dimensjonering til for å tilsvare "vanlig" Golf?
Ja, rekkevidden vil slite, men da har ihvertfall føreren et valg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA