Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ampera-e vs konkurrenter

Startet av Hansi, onsdag 28. september 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

seidl

Sitat fra: TM på mandag 26. juni 2017, klokken 14:52
Det eneste som kan være et hinder for Ampera-e er den begrensede bagasjeromsplassen. Er dette avgjørende, kan det være at du bør se på e-Golf en gang til.


Har ikke Ampera-e større bagasjerom enn e-Golf? 381 L / 341 L ?
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Olemann


Merkelig slurv dette. eGolf har ca 40 liter mindre bagasjeplass ja, fatter ikke at testere kan surre med så enkle facts.


Troald

Litt morsomt å lese de gamle innleggene på denne tråden og se det mageplasket ampera-e er i forhold til forventningene.  Noen kjører vel rundt og føler seg snytt nå. Det  mest positive er vel at GM ikke vil levere flere.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Olemann

En kan av ditt innlegg får inntrykk av at du ikke selv er en som sitter utålmodig i køen og venter på din Ampera_e som så mange tusen andre.... :)

Sitat fra: Troald på mandag 26. juni 2017, klokken 16:19
Litt morsomt å lese de gamle innleggene på denne tråden og se det mageplasket ampera-e er i forhold til forventningene.  Noen kjører vel rundt og føler seg snytt nå. Det  mest positive er vel at GM ikke vil levere flere.

Knut Røe

Sitat fra: Troald på mandag 26. juni 2017, klokken 16:19
Litt morsomt å lese de gamle innleggene på denne tråden og se det mageplasket ampera-e er i forhold til forventningene.  Noen kjører vel rundt og føler seg snytt nå. Det  mest positive er vel at GM ikke vil levere flere.
Mange har fått sine biler i rimelig lovet tid og mange flere får det snart. Noen er forsinket.
Noen har solgt sin bil med rundt 100 tusen i fortjeneste. At du har tatt feil valg må du nesten skylde på deg selv.

mzziaz

Sitat fra: Troald på mandag 26. juni 2017, klokken 16:19
Litt morsomt å lese de gamle innleggene på denne tråden og se det mageplasket ampera-e er i forhold til forventningene.  Noen kjører vel rundt og føler seg snytt nå. Det  mest positive er vel at GM ikke vil levere flere.
Ingen grunn til å være bitter, selv om du endte opp med en Zoe. Den har også noen fine kvaliteter, selv om den falt igjennom i denne testen.

Counterpointer

Sitat fra: mzziaz på mandag 26. juni 2017, klokken 17:59
Sitat fra: Troald på mandag 26. juni 2017, klokken 16:19
Litt morsomt å lese de gamle innleggene på denne tråden og se det mageplasket ampera-e er i forhold til forventningene.  Noen kjører vel rundt og føler seg snytt nå. Det  mest positive er vel at GM ikke vil levere flere.
Ingen grunn til å være bitter, selv om du endte opp med en Zoe. Den har også noen fine kvaliteter, selv om den falt igjennom i denne testen.
Jeg kjørte en Zoe i dag en tur, og når jeg setter meg i min Ae så vil jeg si han har veeeldig god grunn til å være bitter....

Gnilre

Sitat fra: knut.aulie på mandag 26. juni 2017, klokken 19:11
Jeg kjørte en Zoe i dag en tur, og når jeg setter meg i min Ae så vil jeg si han har veeeldig god grunn til å være bitter....
Et par uker før jeg fikk levert min Ampera-e prøvesatt jeg en Zoe, men bakseteplassen var altfor dårlig på den bilen til at jeg ville plassert 7-åringen der. Så jeg kom aldri så langt til å spørre Renault-selgeren om prøvekjøring. Som pendlebil er sikkert Zoe grei nok, men med familien på tur fungerer den ikke for oss. Når det gjelder e-Golf har jeg imidlertid full forståelse over at mange synes det er en bedre bil enn Ampera-e.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Counterpointer

Sitat fra: Gnilre på mandag 26. juni 2017, klokken 22:37
Sitat fra: knut.aulie på mandag 26. juni 2017, klokken 19:11
Jeg kjørte en Zoe i dag en tur, og når jeg setter meg i min Ae så vil jeg si han har veeeldig god grunn til å være bitter....
Et par uker før jeg fikk levert min Ampera-e prøvesatt jeg en Zoe, men bakseteplassen var altfor dårlig på den bilen til at jeg ville plassert 7-åringen der. Så jeg kom aldri så langt til å spørre Renault-selgeren om prøvekjøring. Som pendlebil er sikkert Zoe grei nok, men med familien på tur fungerer den ikke for oss. Når det gjelder e-Golf har jeg imidlertid full forståelse over at mange synes det er en bedre bil enn Ampera-e.
Må få prøvd den nye e-Golfen.
Vi har en 7 gen fossilgolf på jobb og den ser pen utenfra men er en lidelse å sitte i, standardsetene er dårligere enn i Ae.
Nå er dette en kjip utgave så må prøve en oppgradert e-.

AmocoCadiz

Sitat fra: TM på mandag 26. juni 2017, klokken 14:52
Det er en lang artikkel, men konklusjonen er at Ampera-e vinner, med e-Golf som nr. 2. Det er vel som ventet at e-Golf scorer høyere på det meste bortsett fra rekkevidde.



"Om vi skal velge den beste kjøreopplevelsen og den største bilen, så blir det e-Golf, som får en femmer på terningen. Den byr på stor plass, er en fullverdig bil, og den klarer opp mot 27 mil på en god dag.

Dessverre for e-Golf står Ampera-e og banker på døren. Den har kjøreegenskaper som kan måle seg, den har rekkevidde som gruser e-Golf, og den har en pris som gjør den desidert mest attraktiv i dette selskapet. Når den i tillegg har krefter og ytelser som parker de andre, så trekker den også det lengste strået.

Det eneste som kan være et hinder for Ampera-e er den begrensede bagasjeromsplassen. Er dette avgjørende, kan det være at du bør se på e-Golf en gang til.

Vi velger uansett Opel Ampera-e som vår elbil-favoritt"

Ulik leveringstid er også et aspekt som er viktig for de fleste og bør vurderers i en slik test.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA