Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

snoemann

Ting nærmer seg .... spenningen øker ....

Er det Onsdags morgen vi får vite ting ? :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

sylwester

Ja, 02:30 på natt til Onsdag 06.11 i følge en epost jeg fikk fra Nissan.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

bno

Har det blitt lagt ut link til presentasjonen?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Troald

Jeg har ikke sett noen direkte link, men hvis du går inn på youtube.com/nissan så antar jeg den kommer til å ligge der.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

ludwig_holberg

Synes siluetten gir håp om at dette blir den første dedikerte elbilen (ser da bort fra Mercedes B-klasse) som ligger mer i "stasjonsvognklassen" enn i "kompaktklassen". Gjør den dét blir det en salgsvinner.

Cowboystrekk

Litt større bagasjerom, mindre luftmotstand, mulighet for sykkelfeste, evt liten henger, og litt større plass inni, da kan det godt hende det blir vår neste bil :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: ludwig_holberg på mandag 04. september 2017, klokken 09:38
Synes siluetten gir håp om at dette blir den første dedikerte elbilen (ser da bort fra Mercedes B-klasse) som ligger mer i "stasjonsvognklassen" enn i "kompaktklassen". Gjør den dét blir det en salgsvinner.

Dette blir en salgsvinner i Norge uansett :-) Greier de å levere det markedet etterspør, blir det suksess i Norge. Nissan har nå en erfaring med produksjon og salg av elbiler som ingen annen produsent kan vise maken til og bør vite hvordan de skal produsere og selge bilen uten at det blir alt for lange køer.

Jeg gleder meg :-)
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

#952
Sitat fra: snoemann på søndag 03. september 2017, klokken 21:14
Ting nærmer seg .... spenningen øker ....

Er det Onsdags morgen vi får vite ting ? :)

Har lagt inn en direktelink til nedtelling som egen mappe under Nissan delen :-)
Popcorn og Redd Bull er kjøpt inn....

Livesending blir vist her:

https://www.youtube.com/user/NissanNorway


Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Bondeknøl

Denne er jo like stas å se på som "mannen".
Håper noen skriver om hvordan den nye Leafen blir da jeg ikke får sett på sendingen

Mazzbot

Hvilket klokkeslett sendes det live stream ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

knut.aulie

Første levering av nye Leaf blir vel før helga da [emoji16]

snoemann

Sitat fra: ludwig_holberg på mandag 04. september 2017, klokken 09:38
Synes siluetten gir håp om at dette blir den første dedikerte elbilen (ser da bort fra Mercedes B-klasse) som ligger mer i "stasjonsvognklassen" enn i "kompaktklassen". Gjør den dét blir det en salgsvinner.

Tror nok det visuelle er noe misvisende. Mercedes B klasse er 17cm kortere enn Leaf og er således også MER kompakt og ikke omvendt
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

daktari

Ja faktisk!  Sier noe om hvor dårlig dagens Leaf er pakket inn. Leaf 2018 kan potensielt feie gulvet med konkurrentene, også ICE, I Norge det neste året.

Knut Røe

Jeg tror man kan bli veldig skuffet om man forventer et kvantesprang fra dagens leaf. Det er en stor facelift så det er sikkert mye som er bra forbedret. Men likevel gjelder det å ikke ha for store forhåpninger. Plassmessig har nok dagens versjon stort forbedringspotensial,  utnyttelse av innvendig plass versus hvor stor plass utsiden tar.

snoemann

En ting som surrer i bakhodet mitt og jobber litt imot min evne til å holde forventningene nede er diverse uttalelser jeg har sett fra Nissan representanter opp gjennom det siste 1,5 året.
Det har blitt sagt et par ganger at denne som kommer nå kommer til å overgå forventninger.

Og som det også står i nedtelleren, "Nå står vi ved starten av neste trinn, til alt det du har håpet på, og mye mer"

Ganske vågalt dette, om de har tenkt til å slippe 40kwh versjonen altså.

Det sitter en liten djevel på venstre skulder og sier at de har plantet rykter om 40kwh versjon, men faktisk slipper 50 eller 60 .. men jeg forsøker å fortelle megselv at "NEI, det kommer bare 40kwh, vær fornøyd med det!"
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA