Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

guom

Har skrevet kontrakt på Opel Ampera-e 19.12.2016, men har ikke hørt snurten fra forhandler, bortsett fra forsinkelse og økt pris. Har da skrevet meg på Nissan køen også. Få se hva som kommer først da. Mye tyder på at jeg får den nye Leafen før OA-e. Time will show.

Agmuns

Sitat fra: Sorlandsinv på tirsdag 22. august 2017, klokken 21:34
Nytt bilde!


Merkelig at de går for halogen i stedet for LED på blink- og ryggelysene på en bil som lanseres som 2018-modell. Skulle tro vi var forbi det stadiet nå.

Goggen123

Sitat fra: elbil4nerds på onsdag 23. august 2017, klokken 13:08
Da har jeg registrert meg for min aller første elbil. spent på spec og utseende, håper den er penere forfra enn hva som er lekket ut foreløpig, får avbestille den om den fortsatt er stygg.

Skal du stå å betrakte bilen i garasjen, eller skal du sitte inni og kjøre?

kristtorp

Er det noen som har vært i snakk med forhandler om leveringstid? Er på utkikk etter elbil og har så og si bestemt meg for e-golf, men den har levering i Februar.

telcontar

Sitat fra: kristtorp på onsdag 23. august 2017, klokken 18:59
Er det noen som har vært i snakk med forhandler om leveringstid? Er på utkikk etter elbil og har så og si bestemt meg for e-golf, men den har levering i Februar.

Desember 2017 evt. januar 2018 har jeg hørt fra forhandler i Kongsberg. Aner ikke noe om batteripakke dog.

Bare 2 uker igjen før vi har god del mer fakta på bordet :-)

bno

Tror denne bilen blir veldig bra. Min siste VW er jeg endelig kvitt. Aldri, aldri mere.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Myrvang

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

svingen

Betyr det att den kun kjører av seg selv på motorvei? Siden "pro pilot in city from 2020" lånte en ny bil med adaptiv cruse controll og ble får og si det foriktig skuffa.....ikke bremset den i svinger (samme hastighet som før dvs 80km rundt en sving)og rundkjøring kjørte den veldig fort og "mista" bilen som var før..... håper det her blir bedre enn det :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sylwester

Teknologien som utvikles er litt som å prøve å finne opp en maskin med 4 bein til å dra plogen istedenfor å finne opp noe som gjør samme jobben enklere, som en traktor.  Hvis bilene fikk vite topologien fra veinettet slik at de ikke var helt avhengig av å kunne lese linjene som muligens ikke er der. Kameraene er kjekke å ha i tillegg naturligvis, men de er mer for å oppdage andre biler i den fila den vet er der og fotgjengere. Jeg tviler på at selvkjørende biler vil klare å bli helt selvkjørende uten at veinettet også blir elektronisk.

Siden ny Leaf kommer i 2018, betyr det at vi får multi lane pro pilot?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Hrafn

Sitat fra: telcontar på onsdag 23. august 2017, klokken 20:06
Sitat fra: kristtorp på onsdag 23. august 2017, klokken 18:59
Er det noen som har vært i snakk med forhandler om leveringstid? Er på utkikk etter elbil og har så og si bestemt meg for e-golf, men den har levering i Februar.

Desember 2017 evt. januar 2018 har jeg hørt fra forhandler i Kongsberg. Aner ikke noe om batteripakke dog.

Bare 2 uker igjen før vi har god del mer fakta på bordet :-)

Jeg fikk beskjed om mars/april 2018 . 40kW mente forhandlern kommer først men bilen skal bruke mye mindre kW/mil så at 32-34 mil skulle være mulig om sommern .
Prisene skal ikke komme før oktober og den første Leafen skal komme i desember til Norge - denne skal vises rundt hos mange forhandlerne i bare 1-2 dager og så videre til neste butikken . Prøvekjøre kan man den ikke før slutten av desember .
Dette er det jeg fikk beskjed om - om det stemmer vet jeg selvsagt ikke !

Øyst1

Sitat fra: Agmuns på onsdag 23. august 2017, klokken 14:49
Sitat fra: Sorlandsinv på tirsdag 22. august 2017, klokken 21:34
Nytt bilde!


Merkelig at de går for halogen i stedet for LED på blink- og ryggelysene på en bil som lanseres som 2018-modell. Skulle tro vi var forbi det stadiet nå.

Ser det ikke er så mange som reagerer på det, men er helt enig!
Dersom de klarer å levere en bil som fortsatt bruker halogen, da blir jeg faktisk litt skuffet.
Det er gammeldags, rett og slett!
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Stikkkontakt

Sitat fra: sylwester på onsdag 23. august 2017, klokken 22:11
  Hvis bilene fikk vite topologien fra veinettet

Volkswagenkonsernet har adaptiv cruisekontrol som begrenser farten i svinger utifra en grenseverdi på g-kraften. Jeg er ikke sikker på hvilke biler som har denne,men den er neppe i Polo.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jkirkebo

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 24. august 2017, klokken 11:42
Sitat fra: sylwester på onsdag 23. august 2017, klokken 22:11
  Hvis bilene fikk vite topologien fra veinettet

Volkswagenkonsernet har adaptiv cruisekontrol som begrenser farten i svinger utifra en grenseverdi på g-kraften. Jeg er ikke sikker på hvilke biler som har denne,men den er neppe i Polo.

Tesla begrenser også farten i svinger, med det resultat at det går så tregt at biler man ligger bak forsvinner i det fjerne. Mao. ubrukelig på svingete vei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Powerflux

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. august 2017, klokken 12:19

Tesla begrenser også farten i svinger, med det resultat at det går så tregt at biler man ligger bak forsvinner i det fjerne. Mao. ubrukelig på svingete vei.
For ikke å snakke om de man har bak seg som antagelig lurer på om man har blitt åndsvak siden det bremses så avsindig :o
Så ja, helt ubrukelig på svingete vei!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

brako79

Sitat fra: bno på onsdag 23. august 2017, klokken 20:07
Tror denne bilen blir veldig bra. Min siste VW er jeg endelig kvitt. Aldri, aldri mere.

Amen to that!!
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA