Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

svingen

Zoe er det vel lg som står får batteriet og der er det 46kwh mener jeg totalt .
Nye nissan er vel mere 40KWH  totalt og tilgjengelig 38kwh (eller mindre) men ja selger de den billigste får samme pris som zoe blir det nok en populær bil.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

telcontar

Skuffende med kun 40kWh hvis det blir pakken de går for. Venter på Ampera E, men hadde håpet denne skulle matche den på rekkevidde. Men får se, siden den mest sannsynlig blir tilgjengelig for prøvekjøring på vinteren, så får jeg testet om den greier 18 mil t/r uten lading.


AmocoCadiz

Sitat fra: telcontar på mandag 12. juni 2017, klokken 17:03
Skuffende med kun 40kWh hvis det blir pakken de går for. Venter på Ampera E, men hadde håpet denne skulle matche den på rekkevidde. Men får se, siden den mest sannsynlig blir tilgjengelig for prøvekjøring på vinteren, så får jeg testet om den greier 18 mil t/r uten lading.
Hvis Nissan virkelig er smarte, har de jobbet vel så mye med optimalisering av forbruket, slik at den blir langt mer effektiv.
Kanskje t.o.m. så effektiv som Ioniq,
da blir selv Leaf 40kWh batteri konkurent med bl.a. AE og en salgssuksess.

sjossang

Nissan har tidligere pratet om Leaf og 60 kWh batteri, men sagt at det ikke blir tilgjengelig fra lansering. Med effektiv motor (1kW-forbruk pr 10km?) så er uansett ikke 40kWh-batteri et lite batteri!

Husk at dagens motor er noen år gammel, og at ny og mer effektiv motor bør komme i Leaf 2.0!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

kavorland

Sitat fra: sjossang på mandag 12. juni 2017, klokken 23:08
Nissan har tidligere pratet om Leaf og 60 kWh batteri, men sagt at det ikke blir tilgjengelig fra lansering. Med effektiv motor (1kW-forbruk pr 10km?) så er uansett ikke 40kWh-batteri et lite batteri!

Husk at dagens motor er noen år gammel, og at ny og mer effektiv motor bør komme i Leaf 2.0!

Godt poeng her, og med fyljande sitat om motoren:

It's quieter, the high pitched noise is gone.

More powerful motor, probably over 100 kW.

Super strong regenerative braking that completely stops the car – maybe even surpassing the BMW i3.

Så har me vel det me treng for å få ein marknadsvinnar, og ein pendlarbil som på vinterstida har over 20 mil ombord utan større problem.
Om den i tillegg verdt prisa rett, så har Nissan her kuppa marknaden slik eg ser det.
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

telcontar

Da jeg hadde Ioniq på lån over helga i vinter så meldte den ca. 16-18 mil, så ja, en effektiv drivlinje på Leaf 2.0 bør klare minst 20 mil.

Hvis Leaf kan leveres sent 2017 eller veldig tidlig 2018, så er det nok mest sannsynlig at jeg går for den. Ae levering er best case 2. kvartal 2018. Hadde helst kjøpt Hyundai Kona, men den kommer neppe før mot slutten av 2018.

jman76

#531
Hmm... Litt mer skeptisk nå. Den bør bli svært effektiv og en prispresser, men jeg tipper den vil ligge på en pris rett over e-Golf. Når kommer Zoe med skikkelig hurtiglader?

Bondeknøl

Leaf er jo en prispresser og det fortsetter de vel med?
Hvorfor tror du den blir dyrere en e-Golf? Den er jo langt billigere nå.

sylwester

#533
At den vil ligge litt over e-Golf stemmer hvis du mener den gamle e-Golf og ikke den nye til 307.000kr.

LEAF står jo for  Leading environmentally-friendly affordable family car!
VW e-Golf ligger som regel 25% over Leaf i pris. Faktisk får du en e-UP ti prisen av en Leaf.

Synsing:
Nye e-Golf har 35,5kWh batteri, mens den nye Leaf får 39kWh..
Nye e-Golf koster 307.700, da vil den nye Leaf koste ca. 250.000

Det vil være en Visia så i praksis vil du betale 280.000 for Acenta pga av app.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

...

60kWt batteri først høsten 2018, sies det...

sylwester

En ting jeg lurer på: Nissan Connect EV er ustabil om dagen. Kommer Nissan til å ha en bedre løsning enn for de to tidligere generasjonene på plass eller kommer det til å være bunnotering slik som idag?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Initium

Sitat fra: sylwester på tirsdag 20. juni 2017, klokken 00:53
En ting jeg lurer på: Nissan Connect EV er ustabil om dagen. Kommer Nissan til å ha en bedre løsning enn for de to tidligere generasjonene på plass eller kommer det til å være bunnotering slik som idag?

Godt spørsmål. Siden Nissan ikke engang innrømmer at systemet er håpløst ustabilt, skal det vel noe til at de legger særlige ressurser i å utbedre det vel...

tomrh

#537
Sitat fra: sylwester på tirsdag 20. juni 2017, klokken 00:53
En ting jeg lurer på: Nissan Connect EV er ustabil om dagen. Kommer Nissan til å ha en bedre løsning enn for de to tidligere generasjonene på plass eller kommer det til å være bunnotering slik som idag?
En ting jeg fikk med meg i et foredrag på softwarekonferansen NDC i Oslo i forrige uke var at sikkerheten på tilkoblingen til bilen er lik null. VIN-nummer sendes ukryptert, tilkoblingen er uten passord, og det er dermed svært enkelt for folk med litt kjennskap til mobil- og webprotokoller å styre andre biler enn sin egen (!). En sikkerhetsekspert påpekte dette ovenfor Nissan for over ett år siden, som resulterte i at tjenesten ble tatt ned en periode. Men da den kom opp igjen var ingenting gjort med sikkerheten. Dette må Nissan ihvertfall gjøre bedre i neste generasjon biler!
Se https://threatpost.com/total-recall-troy-hunt-breaks-down-his-nissan-hack/116497/
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

ohowl

Nja, APIet som finnes nå krever vel auth token på alle kallene? Problemet med det gamle var at, joda, du "måtte" autentisere, men ingen av kallene som gjorde noe hadde noe som helst krav om at dette faktisk var gjort, slik at så lenge du hadde VIN, som ikke akkurat er en god hemmlighet, kunne du kjøre hvilket som helst kall mot bilen.
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Gimlar


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA