Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Electrified Journeys Japan har vært i kontakt med noen som skal ha prøvd 2. generasjon Leaf, og opplysningene bekrefter direkte og indirekte eksisterende mistanker:

-Leaf 2018 blir bedre, kraftigere, nyere.
-Nissan rører ikke ved den opprinnelige suksessoppskriften - Leaf forblir Leaf.
-I motsetning til GM satser Nissan på tilgjengelighet; gunstig pris, høy produksjon.
-Som en følge av dette blir batterikapasiteten i nye Leaf foreløpig rett under 40kWh.


Knut Røe

Kan man håpe på batteriet fra Zoe, 41 netto?
Med aggressiv pris og høy volum samt grei fart på hurtiglader kan jo dette bli greit for mange av oss. Holder de fast på T1 og chademo, eller blir det T2 og CCS?

Goggen123

Tja, om dette stemmer er jeg usikker på om jeg skal kjøpe ut Leaf 30 kwt som jeg leaser til februar neste år, eller gå for ny modell.
Er forsåvidt godt fornøyd med dagens modell, rekkevidde holder i 85% av kjøringen min mens ev. 40 kwt holder til 95%.

telcontar

40kWh duger kanskje ikke for mitt bruk. 18 mil t/r uten lading hele er behovet

svingen

Blir spennende og se hvordan det blir med sykkelstativ bakpå,er vel helt ny "body" så håper det blir mulig og frakte sykkler på den her å.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Goggen123

Man kan vel allerde på eksisterende modell få montert hengerfeste for bruk til sykkelstativ?

svingen

@goggen det stemmer til å med thule. Har sykkel stativ på trillingen og blir fort avhengig av det. Håper det blir like enkelt på den nye. Ut fra info så langt virker jo ting rimelig likt.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Powerflux

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 09. juni 2017, klokken 19:21
Electrified Journeys Japan har vært i kontakt med noen som skal ha prøvd 2. generasjon Leaf, og opplysningene bekrefter direkte og indirekte eksisterende mistanker:

-Leaf 2018 blir bedre, kraftigere, nyere.
-Nissan rører ikke ved den opprinnelige suksessoppskriften - Leaf forblir Leaf.
-I motsetning til GM satser Nissan på tilgjengelighet; gunstig pris, høy produksjon.
-Som en følge av dette blir batterikapasiteten i nye Leaf foreløpig rett under 40kWh.

Hvis jeg forsto det riktig så videreføres en av Leafens store hemsko, passive thermal management av batteripakken på den nye Leafen!
Kan det virkelig være tilfelle??

Det vil i såfall være en fullstendig showstopper for min del!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Gordon Retriever

Forstår resonnementet ditt. Jeg mistenker at mangel på aktiv batterikondisjonering er resultat av at Nissan er innstilt på å levere en attraktiv prislapp og likevel tjene penger på bilen.

En annen ting:  At Leaf ser ut til å forbli en høyreist bil, bør også bety at den vil ha problemer med å overgå dagens beste når det kommer til effektivitet.

turfsurf

Hvis nye Leaf får 40kWh brutto kapasitet så får den jo knapt bedre rekkevidde enn dagens eGolf på motorvei. Men vil nok selge bøtter og spann allikevel blir den priset riktig. Får den samme batteri som Zoe vil den jo være nest best av småbilen på rekkevidde, ha hurtiglading og være tilgjengelig. Vil nok toppe salgslistene frem til Model 3 kommer i større kvanta.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Hansi

#520
Jeg håper Nissan vil tilby forskjellige batteripakke-opsjoner:
- ~30 kWh brutto innstegsmodell
- ~45 kWh brutto (ala nye Zoe) medium
- ~60 kWh brutto (ala Bolt/Ampera-e) toppmodell
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

knut.aulie

40 kWh gjør jo at den tar Zoe lett på rekkevidde, men ikke blir konkurrent til M3 og Ae.

Ioniq derimot....... det blir spennende sammenligning, spesielt når neste kommer med 40 kWh den også

MrOtto

http://pushevs.com/2017/06/09/new-details-2018-nissan-leaf/

Litt sprekere batteripakke hadde gjort seg, så spørs det på nyttbar kapasitet i batteriet og forbruket hvor vellykket nye Leaf blir i et marked med stadig flere populære elbiler, Iconiq, E-golf osv.

sylwester

Man kunne sikkert ønsket seg noen flere kWh, men at de ville gått for 60kWh var jo helt opplagt at ikke ville være strategisk riktig for Nissan når alle konkurrentene i det segmentet kun er på papiret og ikke i hva som kan lever på et kvartal. Dette vil jo endre seg, men da har Nissan sikkert større batteri i ermet.

Jeg ville garantert hatt en 40kWh Leaf istedenfor enn Zoe. Den vil konkurrere mot i3, e-Golf på kapasietet og 30kWh + bruktbilmarkedet kan konkurrere mot trillingene og bilene med mindre batteri. Jeg spår salgssuksess i 2018.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

kavorland

Når eg fyrst leste dette, så vart eg skuffa over at det ikkje vart 60 kwh.
Men med nærare ettertanke, så trur eg Nissan her har gjort ein liten genistrek.
Med dette batteriet, som eg antar er utprøvd og testa på Zoe, og mindre karroserimessige endringar samt ny utstyrspakke frå produksjonslinja til Nissan, så trur eg denne vert ein salgssuksess.
Mest då eg trur utviklings og produksjonskostnadane på denne Leafén vert låg, og eg ventar ein skikkelig priskrigar.

Eg vil nok oppgradere frå min 24 kwh, til denne då ei auka rekkevidde med 40 kwh vs 24 kwh, er akkurat det eg treng for dei verste dagane på vinteren. Då vert det slutt på hurtiglading i kverdagen, får 100% opplading overnatta og den auka rekkevidda gjer at langturane vert lettare å gjennomføra.
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA