Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

telcontar

 LED lys i det minste. Skulle komme små drypp av nyheter fram til lansering

rolandvg99

Sitat fra: telcontar på torsdag 18. mai 2017, klokken 21:17
LED lys i det minste. Skulle komme små drypp av nyheter fram til lansering
Med "glidelås" og greier...
"I like soul with a capital S"

telcontar

Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 18. mai 2017, klokken 21:57
Sitat fra: telcontar på torsdag 18. mai 2017, klokken 21:17
LED lys i det minste. Skulle komme små drypp av nyheter fram til lansering
Med "glidelås" og greier...

Sikkert fancy blinker  ::)

knut.aulie

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 18. mai 2017, klokken 20:05
Første offisielle glimt fra Nissan av 2. generasjon Leaf:



Jeg håper dette blir bra.
Krysser fingrene for IDS look [emoji1360]

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 18. mai 2017, klokken 23:22
Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 18. mai 2017, klokken 20:05
Første offisielle glimt fra Nissan av 2. generasjon Leaf:

Jeg håper dette blir bra.
Krysser fingrene for IDS look [emoji1360]
Yep, kan se ganske sprek ut da.

Men synes dette teaser drypp markedsføringsopplegget forplikter Nissan å komme med en svært god totalpakke,
at de har en flott og attraktiv "vil ha" design og montert stort batteri pluss masse moderne autonome funksjoner. Intet mindre.

cra

Snakket med selger i går, som kunne si at fronten skulle være nokså lik som på nye Micra:



Dette inkluderte visstnok ikke mer enn bare fronten, altså ikke nødvendigvis bakover panseret.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

AmocoCadiz

Sitat fra: cra på fredag 19. mai 2017, klokken 10:04
Snakket med selger i går, som kunne si at fronten skulle være nokså lik som på nye Micra:

Dette inkluderte visstnok ikke mer enn bare fronten, altså ikke nødvendigvis bakover panseret.
Får håpe LEAF blir sprekere enn det, billeformen til Micra blir jo nesten som AE

sjossang

Jeg har prøvesittet den nye Micra'en, og må ærlig innrømme at jeg liker den veldig godt. Om jeg kunne fått den med 40kWh-batteri og effektiv motor, så hadde jeg blitt veldig fornøyd.

Rart at ikke Nissan satser mer på Micra i Norge, men vi er vel for alltid et stasjonsvogn-/SUV-land.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

knut.aulie

Jeg håper på denne



Men det er mer sannsynlig med denne


cra

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 19. mai 2017, klokken 17:08
Sitat fra: cra på fredag 19. mai 2017, klokken 10:04
Snakket med selger i går, som kunne si at fronten skulle være nokså lik som på nye Micra:
Får håpe LEAF blir sprekere enn det, billeformen til Micra blir jo nesten som AE

Han understreket veldig at det var bare selve fronten, altså "den vertikale" delen av fronten, ikke noe bakover. Så da er det nok at den visuelt er litt lik sett forfra, men bare det. Blir i alle fall spennende å se når den lanseres i Paris og Japan (samtidig) i September.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sjossang

Sitat fra: cra på lørdag 20. mai 2017, klokken 10:58
... Blir i alle fall spennende å se når den lanseres i Paris og Japan (samtidig) i September.

Har bare hørt om Tokyo. Hvor har du hørt om Paris?
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Gordon Retriever

Nissan holder et veldig tett lokk på info om den nye Leafen, der selgere ikke får vite noen ting - blant annet for å holde salget av den utgående bilen gående.

En familielikhet med Micra har jeg tro på - det har vært synlig i bilder av kamuflerte testbiler, og det offentliggjorte bildet av de nye Leaf-lyktene.

Jeg forventer også en likhet i bakre del av bilen, der nye Leaf får en voksnere, mer elegant vri på Micras linjer, der den Datsunske 70-tallsknekken på c-stolpen vi kjenner fra dagens Leaf blir videreført.



I tillegg venter jeg at nye Leaf i likhet med Micra får en mer loddrett nedre halvpart av bagasjeromsluken, slik at man kan få større bagasjeromsvolum enn i gamle Leaf, uten at det går på bekostning av bakseteplass og uten å måtte øke bilens lengde.



Det vi ser på denne kamuflerte testbilen tror jeg er hva vi kommer til å få.

sjossang

Jeg vet at i dag/morgen er mange norske Nissan-selgere på besøk hos Nissan i Sunderland. Selv om de alle har taushetsplikt, så tror jeg vi de neste ukene kommer til å få litt mer info om den nye bilen ;)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

...


Rio

Sitat fra: Hansi på onsdag 17. mai 2017, klokken 21:40
Sitat fra: Rio på onsdag 17. mai 2017, klokken 20:33
...og det tydeligvis er god kapasitet i batterimarkedet.

Hvor har du det fra? Jeg har inntrykk av at det generelt blir argumentert for det motsatte..

Se innlegget over dette - Nissan selger nå fabrikkene.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA