Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

Ampera

Nissan North America's director of electric-vehicle marketing and sales strategy -"the all-new Leaf will exceed expectations in range, technology, design, and value."
Da hjelper det ikke med 40kw må vare en 60+kw.

Gordon Retriever

Sitat fra: rolandvg99 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:39
Ser Nissan har bekreftet mistanken min  om mye lagerbiler. Utvidet januar-kampanjen for tredje gang på nåværende modell.

I tillegg er det kampanjerente på "0%" nå i mai.
Viljen til å holde salget i gang er det ikke noe å si på.

AmocoCadiz

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 05. mai 2017, klokken 15:15
Siden Chevrolet/Opel snakker om 2019 som det første året med full produksjon av Bolt/Ampera-E, ser det ut som om Nissan faktisk kan lansere ny leaf med 40-45kWh batteri i år, og likevel være konkurransedyktige..
Hvis de i tillegg jobber med effektiviteten, med forbruk ned mot Ioniq forbruk, blir det absolutt et kurant alternativ.
Og heller Nissan merke enn ChevyOpel på bilen, så det er pluss også.

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Myrvang

Haster med å kvitte seg med restlageret virker det som.

Nesten så jeg vurderer å selge min 2015 24 kw Tekna. Ser de ligger til ca 180-190 på finn.no, legger jeg 50.000 i mellom får jeg 2 år nyere bil med større batteri. Dagens modell vil vel uansett droppe i verdi når nye modellen kommer uansett, så kanskje bare vente på den.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

leafnor

 Blir vell stående noen 30kWt igjen den dagen den nye kommer, og da!1  må det blir billig?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Knut Røe

Men tilbudet gjelder 24kwh versjonen?
Ikke såå imponerende da.

Gordon Retriever

#412
Sitat fra: Ampera på fredag 05. mai 2017, klokken 16:30
Nissan North America's director of electric-vehicle marketing and sales strategy -"the all-new Leaf will exceed expectations in range, technology, design, and value."
Da hjelper det ikke med 40kw må vare en 60+kw.


For ordens skyld, du utelot ordene "we think": :)


Sitat fra: Brian Maragno, Nissan North America's director of electric-vehicle marketing and sales strategyWe think the all-new Leaf will exceed expectations in range, technology, design, and value.

Her er en annen Nissan-sjef som har lest det samme memoet med talking-points, og han er ennå litt mer forsiktig:

Sitat fra: Tim Gallagher, the senior manager of Leaf and Electric Vehicles for NissanWe know we have plenty of loyal and passion customers and we want to keep them in the family. [...] We are pretty confident that the next generation Leaf – all together, range, technology, design and value – will exceed their expectations.

Slik jeg ser det kan Nissan basert på dette lansere en ny Leaf med 36kWh batteri og 360km+ NEDC-rekkevidde og si at de tror dette overgår folks forventninger.
For min egen del forventer jeg litt mer...


sjossang

Siste ryktene jeg har hørt, er at det skal være mulig å bestille den nye kort tid etter lansering i september. Først vil bare 40kWh være mulig å bestille, og "noe" tid senere også 60kWh (og hva det betyr tør jeg ikke spekulere i). 

Forbruk nær 1kWh pr 10km. Høyt leveringsvolum de tre første månedene av 2018 :)

Nissan skal visst begynne med små drypp av informasjon allerede i siste halvdel av mai måned!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Ampera

Stemmer Gordon Retriever, ikke lett kopiere alt :)
Men det er vel ikke lenge til vi har svaret på hva som blir på leaf 2018 :)

Ampera

Furthermore, Yajima revealed that the automaker is in the process of developing a second electric vehicle that is slated to launch sometime in 2020.

"We have developed a prototype vehicle that can run 550 km (341 miles) while keeping the cargo capacity with the same external dimension as the current leaf," he said.


Read more at http://www.christianpost.com/news/2018-nissan-leaf-release-date-specs-news-next-gen-electric-cars-driving-range-will-be-over-200-miles-182565/#jQ3Decf08vEj5yHR.99



Kan det da vare at det kommer 40kw i 2018 og 60kw i 2020?:(


AmocoCadiz

Bra det er en satt en lanseringsdato 6 september,
siden kanselleringsfristen for AE er ut september.

Leverer Nissan varene, blir det et ras av kanselleringer av AmperaE da.

Gordon Retriever

Jeg håper Nissan blinker ut det å være ledende elbilprodusent som hovedmålet, og Tesla Model 3 som hovedkonkurrenten - i stedet for å satse på å være akkurat litt bedre dagens konkurrenter.

telcontar

#419
Ser nå at det bekreftes at den er klargjort for ProPilot 1 systemet. Da blir det minimum ACC og en viss grad av active lane keeping.

Jeg er en såkalt "forsmådd" Ae kontraktholder :-p, men selv om Ae skulle ha blitt levert i henhold til opprinnelig plan så hadde jeg valgt nye Leaf.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA