Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

rolandvg99

Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 18:30
Hvis Tesla kommer i nærheten av den produksjonsraten de har planlagt (halv mill i året, økning til 1 mill) og den får hengerfeste så kommer «alle» i Norge snart til å eie TM3.

De som kjører og har behov for stasjonsvogn kommer IKKE til å løpe mann av huse for å anskaffe en Model 3. Salget av sedaner i Norge er ikke akkurat voldsomt. Slik som det ser ut på bilder skal det godt gjøres å få barnevogn og bagasje baki Model 3, men jeg håper jo jeg tar feil.
"I like soul with a capital S"

Troald

Hvis ryktene om at Ampera-e blir forsinket er sanne så blir det et voldsomt press på nye Leaf. Antar mange trekker bestillingen på Ampera-e og finner noe annet og en Leaf med lang rekkevidde vil være et godt alternativ.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

knut.aulie

Jeg har kilde fra Nissan i dag som trodde mest på 40 kWh , det vil bremse suget kraftig.

sylwester

En 40kWh er jo akkurat nok til at Nissan vil bli bestselger i 2018. e-Golf har vel akkurat begynt å levere 36kWh og i3 oppgraderte til 33kWh i 2017 og begge skilter jo med 300km NEDC. hvis Leaf slår den så har de noe de kan selge mange av frem til Opel og Tesla får kortere leveringstid.





Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

tomrh

Sitat fra: rolandvg99 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 19:24
De som kjører og har behov for stasjonsvogn kommer IKKE til å løpe mann av huse for å anskaffe en Model 3. Salget av sedaner i Norge er ikke akkurat voldsomt.
Tenker mer på at 4000 forhånsbestillinger av AE gjenspeiler hvor stor etterspørselen er. Og den har ikke hengerfeste engang. Det er vel enda flere TM3-reservasjoner i Norge. Så har du alle som ikke vil forhåndsbestille noe de ikke kan prøvekjøre. Poenget er at den første som kan masseprodusere elbil med lang rekkevidde, slik at alle får, tar markedet. Det blir nok ikke Leaf. Det kunne blitt AE om de hadde kunnet levere flere biler. Jeg er ingen Tesla fanboy men helt nøkternt så tror jeg TM3 blir den nye «Leaf» som alle kjøper.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Troald

Mitt poeng var at hvis ryktene stemmer så kommer ikke første Ampera-e før i oktober, kanskje senere. Da vil det være et stort tomrom i markedet og det kan fylles med Leaf'er
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

knut.aulie

Sitat fra: Troald på tirsdag 02. mai 2017, klokken 20:03
Mitt poeng var at hvis ryktene stemmer så kommer ikke første Ampera-e før i oktober, kanskje senere. Da vil det være et stort tomrom i markedet og det kan fylles med Leaf'er
Den oppfatningen har jo i så fall mye for seg.

tomrh

Ja, hvis det er riktig at AE er forsinket så må Nissan spille ut esset sitt NÅ! Da tar de neste stikk ihvertfall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

rolandvg99

Ser Nissan har bekreftet mistanken min  om mye lagerbiler. Utvidet januar-kampanjen for tredje gang på nåværende modell. Nå til ut juni.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

Bondeknøl

Nissan har kanskje sett hva denne Ampera-greia kan ende opp i. Ser jo ikke lovende ut når en leser kommentarene fra de som venter på den.
Hvis Nissan fortsetter å selge så bra med leafer i denne ventetiden før neste modell kommer da har de gjort mye riktig, men de kan ikke bruke like lang tid som Ampera på neste modell.

AmocoCadiz

#400
Sitat fra: Bondeknøl på onsdag 03. mai 2017, klokken 16:26
Nissan har kanskje sett hva denne Ampera-greia kan ende opp i. Ser jo ikke lovende ut når en leser kommentarene fra de som venter på den.
Hvis Nissan fortsetter å selge så bra med leafer i denne ventetiden før neste modell kommer da har de gjort mye riktig, men de kan ikke bruke like lang tid som Ampera på neste modell.
Stemmer dette,
vi ble nok plutselig mange fra en uoversiktlig AE kø som ble veldig interessert i denne tråden!
Så, Bring it on Nissan, med ny Leaf,
og vis hvem som er eldst i den moderne elbiligaen, og smell til med ny modell med IDS design og stort batteri som er produksjonsklar asap....!

sylwester

Har ikke noe å si om Opel starter å levere i tide. Hvis de fremdeles har LG Chem som flaskehals så vil det leveres for lite biler til at det påvirker salget til Nissan. Faktisk så vil PR-en til Ampera muligens være positivt for salget til Nissan dette året.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Pirat

Fikk beskjed fra forhandler i dag at min Ampera-e blir forsinket (+ prispåslag, men ekstra utstyr) - og at jeg kan avbestille frem til utgangen av september hvis jeg ikke vil vente. Blir spennende å se om Leaf kommer med en skikkelig alternativ før dette, isåfall kan det lugge litt i avbestillingsfingeren.

telcontar

Sitat fra: Pirat på fredag 05. mai 2017, klokken 12:02
Fikk beskjed fra forhandler i dag at min Ampera-e blir forsinket (+ prispåslag, men ekstra utstyr) - og at jeg kan avbestille frem til utgangen av september hvis jeg ikke vil vente. Blir spennende å se om Leaf kommer med en skikkelig alternativ før dette, isåfall kan det lugge litt i avbestillingsfingeren.

Ny Leaf skal jo presenteres i september, så passer jo bra sånt sett, men spørsmålet er vel om den kan bestilles da og når den kan leveres. Tror uansett at Nissan har betydelig mer kapasitet og bør kunne levere før sommeren 2018, som er det jeg kan regne som levering av Ae.

Gordon Retriever

Siden Chevrolet/Opel snakker om 2019 som det første året med full produksjon av Bolt/Ampera-E, ser det ut som om Nissan faktisk kan lansere ny leaf med 40-45kWh batteri i år, og likevel være konkurransedyktige..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA