Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

knut.aulie

Sitat fra: Bondeknøl på torsdag 20. april 2017, klokken 09:00
Sitat fra: Øystein K på onsdag 19. april 2017, klokken 08:12
http://www.tv2.no/broom/9070938/

Nissan har bommet her gitt. Over 4000 solgte , det er helt enormt!
Nissan burde vært langt tidligere ute med nye Leaf!

Nå er det bare å håpe at ny Leaf er skikkelig konkurranse dyktig, og kan leveres tilnærmet omgående etter lansering i september.
Nissan Leaf har vel vært Norges mest solgte elbil siste to måneder? Er det feil.
De har vel solgt nærmere 30000 Leafer i Norge så langt?
Opel har klart å få folk til å bestille en bil som om relativt kort tid ikke har de fordelene overfor konkurrentene som den hadde da den ble lansert. Det er jo en god stund til den er tilgjengelig for folk flest enda.
Tror det er flere som kommer til å kjøpe seg ut av Ampera-køen, og den nye Leafen tror jeg vil bidra til det.
Men enig i at det begynner å haste for Nissan.
Det virker som Opel får breie seg på markedet en god stund. Nissan er alt for sent ute. Foreløpig har en heller ingen konkrete spesifikasjoner på nye Leaf som tilsier at det blir noe rush av Opelkunder i kø.
Hvis ønsketenkning om 60 kWh , 150 kW lading, full autonomi mm slår til, DA blir det nok endringer, men det er mye som gjenstår å se [emoji851]


Bondeknøl

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 20. april 2017, klokken 10:16
Sitat fra: Bondeknøl på torsdag 20. april 2017, klokken 09:00
Sitat fra: Øystein K på onsdag 19. april 2017, klokken 08:12
http://www.tv2.no/broom/9070938/

Nissan har bommet her gitt. Over 4000 solgte , det er helt enormt!
Nissan burde vært langt tidligere ute med nye Leaf!

Nå er det bare å håpe at ny Leaf er skikkelig konkurranse dyktig, og kan leveres tilnærmet omgående etter lansering i september.
Nissan Leaf har vel vært Norges mest solgte elbil siste to måneder? Er det feil.
De har vel solgt nærmere 30000 Leafer i Norge så langt?
Opel har klart å få folk til å bestille en bil som om relativt kort tid ikke har de fordelene overfor konkurrentene som den hadde da den ble lansert. Det er jo en god stund til den er tilgjengelig for folk flest enda.
Tror det er flere som kommer til å kjøpe seg ut av Ampera-køen, og den nye Leafen tror jeg vil bidra til det.
Men enig i at det begynner å haste for Nissan.
Det virker som Opel får breie seg på markedet en god stund. Nissan er alt for sent ute. Foreløpig har en heller ingen konkrete spesifikasjoner på nye Leaf som tilsier at det blir noe rush av Opelkunder i kø.
Hvis ønsketenkning om 60 kWh , 150 kW lading, full autonomi mm slår til, DA blir det nok endringer, men det er mye som gjenstår å se [emoji851]
Men er det noen som vet når nye Leaf kommer da? De snakker garantert ikke så lenge om den som Opel har gjort. De kan jo ligge bedre an enn vi tror.

knut.aulie

Sitat fra: Goggen123 på torsdag 20. april 2017, klokken 11:27
60 kwh batteri er vel ikke ønsketenkning

https://www.motor.no/artikler/hemmelig-visning-av-nye-nissan-leaf/
Det var kombinasjonen jeg tenkte på. Det er alltid en (eller flere) mangler ved alle elbiler.

Og ikke tro at jeg er negativ, selv om jeg får Ae om en måned eller så, så håper jeg på en super utgave av Leaf. Det er bare det at Nissan er veldig sene og etterspørselen etter batterier fra bilprodusentene er kraftig stigende, samme med lidar, så utfordringer i forhold til dette er naturlig og kan endre og forsinke lanseringer.

Olee

http://elbil.no/test-av-opel-ampera-e-35-mil-langt-og-godt-forsteinntrykk/

SitatRundt 4.000 nordmenn har forhåndsbestilt bilen, og de første vil få sine biler i slutten av mai.

Den som bestiller bil nå, får den imidlertid neppe overlevert før neste høst.

Tror dere ikke Nissan klarer å levere mer enn 4000 biler før høsten 2018?  ::)

daktari

Jo, 3-4000 i kvartalet. Magefølelsen min sier nå at Nissan har planer om å knuse Model 3. Lansering i september, leveringsklar noen måneder etter. Den sene lanseringen for å unngå stopp i salg av Leaf 1. Høy produksjonstakt fra start i motsetning til GM/Opel.

Alternativt så har de gitt opp/avventer og lar Tesla ta kontroll over markedet...

Knut Røe

Jeg tror de 400 tusen "reservations" er litt oppblåst. Vanskelig å si hva man skal tolke av dette, mange er nok ikke reelle men drevet av hype og "slenge seg på resten av flokken". Når det faktisk kommer til å velge bil og utstyr samt punge ut minst 300-400 tusen vil det nok plutselig ikke passe for en god del. Alt som kommer på markedet i ventetiden er jo også en faktor, plutselig er ikke Model 3 så god deal lengre. Blir de kraftig forsinket kan det bli veldig dyrt for dem og andre produsenter tar sin bit av kaka. Det er klart Nissan driver med ett eller annet men det er merkverdig stille fra dem, det må jeg si.

Gordon Retriever

Det virker som om Pedro Lima beveger seg bort fra tidligere konklusjoner om at den nye Leafen er en facelift.

Forhandleren jeg snakker meg rett før Påske var ganske klar på at de ønsket seg en helt ny modell, med 60kWh batteripakke og startpris under 300.000.
Signaler fra Nissan om at merket er helt innstilte på å være best på elbil gjorde at stemningen til selgeren virket ganske upbeat.

Spørsmålet er om Nissan vil nøye seg med det de føler er "nok", eller går inn for å rykke fra konkurrentene.


THE

Jeg tror nøkkelen til suksess ligger i rekkevidde, ladehastighet ved hurtiglading, en pris som er sammenlignbar med fossile alternativer og for Norges del mulighet for å trekke tilhenger. Tesla Model 3 er så langt det eneste alternativet som treffer 100 % slik jeg ser det. Hvis neste Leaf får 60 kWt batteri, støtte for 150 kW lading og en fornuftig pris, så vil nok den ta en stor del av markedet. I alle fall hvis det samtidig begynner å dukke opp 150 kW ladere som Leaf kan lade på langs norske veier.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Goggen123

Se linken over er da gutter. I disse dager er utvalgte samarbeidspartnere i Europa på tur i Japan for å se den nye modellen. Så ting skjer, alle skriker bare ikke like høyt som Opel lang tid i forveien  :)

THE

Det er jo en stor forskjell på Nissan og Opel når det gjelder elbil. Nissan trenger ikke å skrike høyt for å få oppmerksomhet. For mange er elbil synonymt med Nissan Leaf. Opel har ikke hatt en ren elbil tidligere, og har nok tenkt at det har vært nødvendig med en hype for å få folk til å legge merke til Ampera-e.

Jeg regner med at Nissan kan levere "nye" Leaf med kort leveringstid omtrent umiddelbart etter lansering. Det er ingen grunn for Nissan til å gå ut med markedsføring månedsvis (eller år) i forveien, da det bare vil bremse salget av eksisterende modell.

Hvis Nissan i september/oktober starter salget av oppgradert Leaf, og biler kan leveres i stort antall allerede ved årsskiftet, så vil nok veldig mange gå ut av leveringskøen med veldig lang og usikker leveringstid på Ampera-e og Ioniq og velge Leaf i stedet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

telcontar

Sitat fra: THE på fredag 21. april 2017, klokken 08:04
Det er jo en stor forskjell på Nissan og Opel når det gjelder elbil. Nissan trenger ikke å skrike høyt for å få oppmerksomhet. For mange er elbil synonymt med Nissan Leaf. Opel har ikke hatt en ren elbil tidligere, og har nok tenkt at det har vært nødvendig med en hype for å få folk til å legge merke til Ampera-e.

Jeg regner med at Nissan kan levere "nye" Leaf med kort leveringstid omtrent umiddelbart etter lansering. Det er ingen grunn for Nissan til å gå ut med markedsføring månedsvis (eller år) i forveien, da det bare vil bremse salget av eksisterende modell.

Hvis Nissan i september/oktober starter salget av oppgradert Leaf, og biler kan leveres i stort antall allerede ved årsskiftet, så vil nok veldig mange gå ut av leveringskøen med veldig lang og usikker leveringstid på Ampera-e og Ioniq og velge Leaf i stedet.

Jeg bestiller nok nye Leaf hvis den har bra nok rekkevidde, har per idag bestilling på Ae, med levering mot slutten av 2017 evt. tidlig 2018. Foretrekker ny Leaf siden de kan el-biler.

For meg er det hovedsaklig rekkevidde som gjelder, da det skal pendles 18 mil hver dag uten lading. Derav Ae, men er ingen fortrukken bil for meg når den er produsert av GM.  Ae skal dog prøvekjøres først

Bondeknøl

Hvor mye koster det å kjøpe seg ut av Ampera-køen? Forstod det slik at det skulle være gratis hvis bilen ble dyrere enn 300 000 for rimeligste modell, og det ble den jo ikke, og da må en vel betale?

Tviler på at Nissan er leveringsklar rett etter lanseringen,men det er jo lov å håpe.

telcontar

Har åpen kontrakt og ingen kost for å gå ut av den, da forhandler regner med å kunne selge bilen uten problemer. Noe jeg ikke tviler på.

Leveranse av nye Leaf spiller jo en rolle også. Heldigvis så er min forhandler selger av Nissan og Opel.

AmocoCadiz

Sitat fra: Goggen123 på torsdag 20. april 2017, klokken 23:54
... alle skriker bare ikke like høyt som Opel lang tid i forveien  :)
Opplever ikke Opel skriker veldig høyt om AmperaE, ikke sett en eneste annonse i pressen og bl.a. lokale forhandler har enda ikke eneste plakat eller skillt i vinduet.

Men media skriker høyt om AE, uendelig mange omtaler starter med "den elbilen det er høyest forventninger til noensinne"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA