Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

knut3448

Sitat fra: snoemann på søndag 01. januar 2017, klokken 22:57
Sitat fra: knut7 på lørdag 31. desember 2016, klokken 09:57
Jeg har heller ikke store forventninger til batterikapasitet i  første omgang, men kommer den med over 40kWh netto og betydelig lavere luftmotstand så kan det være godt nok. Om pushevs.com har rett så blir det 37 kWh brutto. I så fall er bilen uaktuell for meg.

Jeg forstod ikke helt hvorfor push ev tok utgangspunkt i 24kwh og ikke 30kwh med samme prosentøkning?
Med 30kwh versjonen + 60 % økning, så snakker vi vel nærmere 45kwh?

Pushevs tar utgangspunkt i batteri oppgraderingen på Kangoo EV. Denne har i dag 24 kWh batteri og får 59% lenger rekkevidde med nytt batteri. Pushevs mener at dataene på nye xStorage forteller at ny Leaf får samme batteri som nye Kangoo. Ved å legge 60% til 24 kWh Leaf sin rekkevidde så får man en idé om hva rekkevidden på ny Leaf vil bli. Også oppjusteres rekkevidden litt fordi ny Leaf antas å bli mer aerodynamisk.

snoemann

Sitat fra: knut7 på mandag 02. januar 2017, klokken 10:07
Pushevs tar utgangspunkt i batteri oppgraderingen på Kangoo EV. Denne har i dag 24 kWh batteri og får 59% lenger rekkevidde med nytt batteri. Pushevs mener at dataene på nye xStorage forteller at ny Leaf får samme batteri som nye Kangoo. Ved å legge 60% til 24 kWh Leaf sin rekkevidde så får man en idé om hva rekkevidden på ny Leaf vil bli. Også oppjusteres rekkevidden litt fordi ny Leaf antas å bli mer aerodynamisk.

Takk for fint svar :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Ebe

Jo mere jeg leser om CES2017 (messa i Las Vegas), jo mindre tro har jeg på at det vil bli lansert noe av det vi håper på. Virker som det skal fokuseres på sikkerhetssystemer ved bilkjøring generelt, ikke elektriske biler.

Håper jeg tar feil, for nå begynner Nissan å henge langt etter med sine modeller...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

svingen

må si meg enig med EBe her.
men håper alikavel på en Micra med 40kwh tilgjenlig og chademo og 7.4KW lader.
da ville det blitt en super bil,og en pris på 250tusen ville den her blitt veldig aktuell :)
men igjen ser ikke bra ut får vel svar 08:00 til 09:00 i morgen lokal tid er vel da sjefen skal prate.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

knut3448

Sitat fra: Ebe på onsdag 04. januar 2017, klokken 14:29
Jo mere jeg leser om CES2017 (messa i Las Vegas), jo mindre tro har jeg på at det vil bli lansert noe av det vi håper på. Virker som det skal fokuseres på sikkerhetssystemer ved bilkjøring generelt, ikke elektriske biler.

Håper jeg tar feil, for nå begynner Nissan å henge langt etter med sine modeller...
Ja, skrev noe av det samme på side 10. Jeg blir overrasket om vi får se ny Leaf i morgen. Positivt overrasket. Tror mer på at vi får se den i mars.

Oddvar

Jeg Bruker å sjekke denne tråden for nytt om nissan , men bare jabb og chat :(
Samt dårlige spekulasjoner .
Kan dere ikke lage en chatte tråd ?
Så kan denne være for nytt ang nissan :-)
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Eplejus

6 timer igjen til Nissan / Carlos Ghosn skal holde sin framvisning på CES-messa.

Tror mest på at det er ny teknologi for selvkjøring, og ikke nye elbiler i Nissan-flåten vi får se.
Men vi får se. Kansje de røper noe.

(Oppdatert lenke til Youtube lagt inn av forum admin)

knut3448

Dette er antakelig facelift Leaf skriver Pushevs. Takrails jo... Og en mer fornuftig a-stolpe!

http://pushevs.com/2017/01/06/facelifted-nissan-leaf-ces-2017/

Det kommer kanskje mer på mandag 9.1 ja.

Olee

Ebe

Håper sidekamera er ekstrautstyr, for det er vel ikke godkjent i Norge ennå?

haheide

http://insideevs.com/watch-nissan-ceo-carlos-ghosn-live-presentation-tech-advancements-4pm-pst/

"Watch Nissan CEO Carlos Ghosn's Presentation On Autonomy, Next LEAF To Get 200+ Miles"

"... autonomous driving, connected cars"

"... A new Nissan LEAF will be coming in the near future"

"... above 200 miles" of range, and the company is targeting 150 kW charge rates in the future"

Lite konkret , men iallefall noe.
2018 X75D Blå 7seter
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

sjossang

Jeg var litt dum og ble sittende og se på åpningstalen. Ble sagt veldig lite om Leaf (salgstall fram til nå og at det skal komme en ny Leaf snart). Det ble pratet om ProPilot, som er Nissans autopilot. Ble sagt at det skal komme 10 modeller med dette systemet før 2020. Veikartet for ProPilot virket noe tregt sammenlignet med Teslas.

Note e-Power er Nissans svar på Bolt/Ampera, med en bensinmotor som fungerer som et agregat. Japans mest solgte bil i desember 16.

Nå har jeg også sett bildene av Leaf'en fra CES og synes det høres rart ut å komme med en facelift av dagens modell, hvis de skal lansere "Leaf2.0" mot slutten av 2017? Får meg til å tro at vi skal ha to rene elbiler fra Nissan: Leaf og "en ny".

Håper på mer info på mandag - da skal Carlos ha en ny tale på NAIAS i Detroit...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

knut3448

Jeg skjønner heller ikke pratet om facelift og Leaf 2.0. Det kan jo ikke bli begge deler i 2017. Bildet over av Leafen ligner veldig på en facelift, men det kan bare være en testbil for propilot hvor de har gjort endringer for å implementere hardware. Håper ting oppklares i Detroit på mandag.

kaiat

Det var annerledes lykter på denne Propilot-bilen enn det er på dagens Leaf i hvert fall. Kan virke som om det kommer en facelift.

Med tanke på de nyhetene som kom for en stund siden, om en ny generasjon Leaf og Zoe på samme plattform i 2019/-20(?), er det nok usannsynlig at det kommer noen helt ny Leaf nå i så tilfelle. Da er det mer sannsynlig med en facelift nå.

Jeg så et sted at Leaf var verdens mest solgte elbil i 2016, en liten tanke foran Model S. Dette var per november og Tesla greidde vel å få ut nok Model S til å snike seg foran i desember, men likevel - Leaf selger fortsatt overraskende godt. En kan godt spørre seg om det egentlig haster med å få ut en ny Leaf? Tenk på Toyota Corolla - møkk kjedelig, teknisk utdatert, men har solgt i millioner fordi den gir ukomplisert bilhold for alle de som kun ser på det å eie bil som et nødvendig onde. Klarer Nissan å holde prisen nede (og gjerne redusere den mer), kan de selge mange Leaf i 2017.

Jeg tror derimot at vi kan få se en ny elbil fra Nissan enten i år eller neste år, og at det da blir en SUV, muligens Qashqai eller Juke.

Ebe

Enig. Redd for at Nissan lar eksiterende Leaf selge videre fremover, selv om den er utdatert. Så satser de på å komme med en konkurrent til Tesla 3 i 2018-ish.

De kan fortsatt konkurrere veldig godt på pris, vedlikeholdskostnader, tilgjengelighet og merkevare med dagens Leaf. Håpet er jo en 40kWh-facelift i 2017, men jeg er jaggu ikke sikker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA