Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

...

Kun et (høyt?) utstyrsnivå foreløpig slik jeg forsto det

sjossang

I dag får man jo Leaf i Visia, Acentia og Tekna (med noen andre varianter som Nordic og Black). Er nok bare en Tekna-variant som blir tilbudt først!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Troald

Sitat fra: oarnoe på tirsdag 05. september 2017, klokken 16:50
Fikk samme info som Autopass skrev over i dag. Prisen var kr.300' for 40 batteri og kr.350' for 60 med noe slingringsmonn. Skuffende at prisen går opp, men det er vel positivt for de med forrige modell som får teoretisk mindre verditap.

Vet du om hhv 300 og 350 var innstegspris eller "godt utstyrt"?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Sorlandsinv

Som potensiell førstegangselbilkjøper gleder jeg meg til å få vite mer.
Ut i fra det jeg leser blir det en spennanes bil. Og 40 kwh batteri hadde holdt for veldig mange - det er jo Kristiansand-Oslo på en kald vinterdag, med 1 stopp.

Men om det koster 300k for herligheten, så er det skuffende dyrt. Da er det f*** meg like greit å kjøpe seg en bensinbil for 200k og betale 100k i bompenger altså.

Man får Zoe til 230k (40Kwh bstteri)... Og Ampera til 315k, levert høsten 2045 :)

oarnoe

Sitat fra: Troald på tirsdag 05. september 2017, klokken 17:59
Sitat fra: oarnoe på tirsdag 05. september 2017, klokken 16:50
Fikk samme info som Autopass skrev over i dag. Prisen var kr.300' for 40 batteri og kr.350' for 60 med noe slingringsmonn. Skuffende at prisen går opp, men det er vel positivt for de med forrige modell som får teoretisk mindre verditap.

Vet du om hhv 300 og 350 var innstegspris eller "godt utstyrt"?
Ble opplyst at de kom i én utstyrsvariant først og det tilsvarte dagens Tekna

Zuexi

#980
40 kWh brutto og 35 kWh netto da eller? [emoji848]

En 60 kWh batteripakke antar jeg må ta større plass enn en ntteripakke på 40 kWh. Lurer på om bilen er bygget rundt batteripakka eller om det vil gå utover plassen et annet sted? For tidlig å si noe om kanskje?

leafnor

Kanskje de re-introduserer kassen for laderen i bagasjerommet fra Gen1. Plass til noen Wh i den.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

oarnoe

Sitat fra: leafnor på tirsdag 05. september 2017, klokken 19:57
Kanskje de re-introduserer kassen for laderen i bagasjerommet fra Gen1. Plass til noen Wh i den.
Nye Leaf skulle ha et bagasjerom som var 70-80 liter større en dagen modell i følge min selger. Han mente at bilen var en ny modell og ikke en facelift.

Agmuns

Sitat fra: Sorlandsinv på tirsdag 05. september 2017, klokken 18:07
Som potensiell førstegangselbilkjøper gleder jeg meg til å få vite mer.
Ut i fra det jeg leser blir det en spennanes bil. Og 40 kwh batteri hadde holdt for veldig mange - det er jo Kristiansand-Oslo på en kald vinterdag, med 1 stopp.

Men om det koster 300k for herligheten, så er det skuffende dyrt. Da er det f*** meg like greit å kjøpe seg en bensinbil for 200k og betale 100k i bompenger altså.

Man får Zoe til 230k (40Kwh bstteri)... Og Ampera til 315k, levert høsten 2045 :)
Hvis det er 300k for en topputstyrt modell, så er det vel på grensen for min del. Er det grunnpris på 300k, så er det alt for dyrt. Da henger jeg meg på deg og fortsetter å kjøre bensinbil. Selv med 2019-bomsatser i Oslo er det billigere å kjøre bensin i 4 år enn å bytte ut bilen jeg har (som kun er et par år gammel).

telcontar


Bondeknøl

Hva forventer du at forhandler skal komme med her?

telcontar

De proaktive ringer opp kunder. Det er nok alt. Generelt passive selgere her i Kongsberg

Troald

Stilt her i Bergen også, satser de på at bilene selger seg selv?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Myrvang

Sitat fra: Troald på tirsdag 05. september 2017, klokken 21:17
Stilt her i Bergen også, satser de på at bilene selger seg selv?

Elbiler selger seg selv, eneste selgeren må gjøre er å ha biler å levere ut.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

magenuss

Sitat fra: Sorlandsinv på tirsdag 05. september 2017, klokken 18:07
Som potensiell førstegangselbilkjøper gleder jeg meg til å få vite mer.
Ut i fra det jeg leser blir det en spennanes bil. Og 40 kwh batteri hadde holdt for veldig mange - det er jo Kristiansand-Oslo på en kald vinterdag, med 1 stopp.

Men om det koster 300k for herligheten, så er det skuffende dyrt. Da er det f*** meg like greit å kjøpe seg en bensinbil for 200k og betale 100k i bompenger altså.

Man får Zoe til 230k (40Kwh bstteri)... Og Ampera til 315k, levert høsten 2045 :)

Hahahaha!!!! Dødsbra!!!
Mine tanker exactly. Ampera er jo supernice, men leveres ikke før høsten 2045. Dette gjorde kvelden min. Tusen takk. Sykt morsomt innlegg!! Uten å vite det nailet du alle punktene i T.H.R.E.E.S oppskriften. Overraskelsen kom ved at det var på slutten av innlegget, pluss at jeg ikke forventet det.
http://www.businessinsider.com/how-to-be-funny-the-six-essential-ingredients-to-humor-2013-11?r=US&IR=T&IR=T
Eksdamer: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Ny dame: 19 Tesla Model 3 LR AWD, blå/hvit <3, hengerfeste; HW 3.0.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA