Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: knut3448 på fredag 25. august 2017, klokken 23:06
Hyundai får vel batteri fra SK Innovation...
VW har brukt Panasonic/Sanyo, men nå bruker de Samsung i 35.8kWh eGolf.

Ok, da hadde jeg nok missforstått. Mente å ha hørt at de ventet på LG disse også. Uansett hvem de ventet på så ventet de i alle fall... :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Geir K.

Har hørt at Hyundai får batteriene fra LG.
Hyundai Ioniq electric 2017, Marina blue, teknikk og skinn.

knut3448

Joda, Hyundai bruker LG nå. De valgte SK i 2010, men gikk over til LG på ett eller annet tidspunkt. Ioniq bruker LG, og man kan vel anta at det blir LG i Kona. Daimler skal visst bruke SK fremover.

Det er forøvrig interessant å se at LG bare produserte 40% flere gWh enn AESC/Nissan i 2016. Basert på dette kan man tenke seg at en 60kWh Leaf alene vil trenge hele LGs 2016 kapasitet. Det er bra LGs polske fabrikk snart er på plass, uten at jeg vet om den er i rute. Denne fabrikken antas å ha en kapasitet på 6gWh

Amoss

Sitat fra: knut3448 på lørdag 26. august 2017, klokken 10:45
Joda, Hyundai bruker LG nå. De valgte SK i 2010, men gikk over til LG på ett eller annet tidspunkt. Ioniq bruker LG, og man kan vel anta at det blir LG i Kona.

Ok, da hadde jeg altså i alle fall 50% rett da ;)
ReservationId 364902

teslanor

Er det ikke snart på tide at moderator lager en egen undergruppe for Nye Nissan Leaf snart? :D
Dett er nå over 60 sider på Litt nytt om neste generasjon Leaf tråden...

AmocoCadiz

Sitat fra: teslanor på mandag 28. august 2017, klokken 18:06
Er det ikke snart på tide at moderator lager en egen undergruppe for Nye Nissan Leaf snart? :D
Dett er nå over 60 sider på Litt nytt om neste generasjon Leaf tråden...
Det er sikkert lurt med egen gruppe for nyLeaf, særlig siden den ser ut til å oppgraderes kraftig, både teknisk og designmessig.

Tenker det vil koke en god del her inne fra den 6 september...!

knut.aulie

Veldig greit med en tråd og ikke hundre forskjellige om samme tingen.

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. august 2017, klokken 20:03
Ja hvis det kun er facelift (skuffende hvis, men ikke sikkert)

men hvis det blir ny gen med arkitektur ol. kan det fort bli mange ulike saker som netto brutto  batteristørrelse, fremdriftseffektivitet, smale seter (skrekk og gru AE  ;)  ) dekktyper og dimensjoner, utstyrspakker, tilbud, leveringstider, spotte bil på vei og båt osv osv,
går fort off topic da på dette forum.. :)

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 28. august 2017, klokken 21:49
Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. august 2017, klokken 20:03
Ja hvis det kun er facelift (skuffende hvis, men ikke sikkert)

men hvis det blir ny gen med arkitektur ol. kan det fort bli mange ulike saker som netto brutto  batteristørrelse, fremdriftseffektivitet, smale seter (skrekk og gru AE  ;)  ) dekktyper og dimensjoner, utstyrspakker, tilbud, leveringstider, spotte bil på vei og båt osv osv,
går fort off topic da på dette forum.. :)
Du glemte hengerfeste [emoji12]

sylwester

Hvis de hadde laget en helt ny bil hadde de nok kalt den noe annet enn Leaf.. Just saying [emoji56]
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Amoss

Sitat fra: sylwester på mandag 28. august 2017, klokken 23:27
Hvis de hadde laget en helt ny bil hadde de nok kalt den noe annet enn Leaf.. Just saying [emoji56]

ikke nødvendigvis. Historien er full av suksessfulle modellnavn som har gjennomgått en rekke modell generasjoner - der hver ny generasjon mer eller mindre har vært helt nye biler. F.eks. VW Golf. Eller Ford Thunderbird - begge disse bilene under har dette modellnavnet, og jeg skal love deg at den har blitt "helt ny" en rekke ganger i mellom disse:
1955: http://cdn.barrett-jackson.com/staging/carlist/items/Fullsize/Cars/117013/117013_Side_Profile_Web.jpg
1997: http://zombdrive.com/images/1997-ford-thunderbird-1.jpg
ReservationId 364902

Ebe

I mine øyne har VW Golf alltid vært samme bilen, den blir bare modernisert fortløpende.

På samme måte ser jeg på Leaf, det er en modernisering av samme model. Noen ganger små oppgraderinger (f.eks 1. gen -> 2. gen og 24kwh -> 30 kwh), noen ganger stor oppgradering slik som nye Leaf virker å være.

Om man kaller det facelift eller ny modell tror jeg mest kommer ann på hva man vurderer viktigst med en type bil.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Øyst1

Så lenge de bruker samme grunnplattform, og bare forandrer litt på utseende og slikt, så er det en facelift

Men er alt helt nytt fra grunnen, så er det en ny modell.

Sllk tenker nå hvertfall jeg.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA