Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

DannyRS

Min forhandler sier «lansering» i Norge 7. sept, priser ca 25. sept og levering tidlig 2018.. ikke noe om batteri..

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

'14 Nissan Leaf Acenta

Zuexi

Håper på 60 kWh, men regner med 40 kWh først. Lurer på hva prisen ender på for ProPilot og en topspecet 60 kWh.

telcontar

Sitat fra: Zuexi på torsdag 24. august 2017, klokken 19:04
Håper på 60 kWh, men regner med 40 kWh først. Lurer på hva prisen ender på for ProPilot og en topspecet 60 kWh.

Tipper Ae land, 350k++

knut.aulie

Sitat fra: telcontar på torsdag 24. august 2017, klokken 20:30
Sitat fra: Zuexi på torsdag 24. august 2017, klokken 19:04
Håper på 60 kWh, men regner med 40 kWh først. Lurer på hva prisen ender på for ProPilot og en topspecet 60 kWh.

Tipper Ae land, 350k++
Ae går vel for rundt 400+ om dagen [emoji6][emoji383][emoji383][emoji383]

Zuexi



Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. august 2017, klokken 20:53
Ae går vel for rundt 400+ om dagen [emoji6][emoji383][emoji383][emoji383]

Akkurat nå ja, fordi det ikke finnes noe alternativ.
Spørs om ikke det endrer seg raskt, hvis Nissan kan levere bil til en overkommelig ventetid til bedre pris.
Kjøper ikke Leaf til 400k ass... [emoji23]

knut.aulie

Sitat fra: Zuexi på torsdag 24. august 2017, klokken 21:35


Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. august 2017, klokken 20:53
Ae går vel for rundt 400+ om dagen [emoji6][emoji383][emoji383][emoji383]

Akkurat nå ja, fordi det ikke finnes noe alternativ.
Spørs om ikke det endrer seg raskt, hvis Nissan kan levere bil til en overkommelig ventetid til bedre pris.
Kjøper ikke Leaf til 400k ass... [emoji23]
Neida, tipper rundt 350 selv, spørs hva de tar for propilot egentlig, Tesla tar jo 40 for samme (kanskje..) system

indianrunner70

Blir jo utrolig skuffende om Nissan ikke går for 60kW med en gang...40kW vil jo si effektiv rekkevidde på 260-300km. Har kjørt Leaf i over 4 år nå og er egentlig fornøyd, 30kW gir 200km på sommeren, men dersom ny modell ikke kommer som 60kW blir det å vente på Tesla 3..

knut3448

En kamerat satt seg på venteliste på Leafen i dag. Forhandleren sa/forventet følgende:
-40kWh batteripakke på de første, Nissan bruker sine egne celler. 60kWh bilen vil komme senere pga ventetid hos LG
-Levering fra påske-ish 2018
-Priser fra 240k til bortimot 300k for de forskjellige utstyrsnivåene

Jeg er redd 40kWh er en liten overdrivelse. Om ikke Nissan sine AESC batterier har blitt oppdatert de siste månedene så snakker vi 52Ah*192celler*3,75V=37,44kWh brutto. Det betyr gjerne 35kWh netto. Det blir spennende å se hva som blir offentliggjort om et par uker, håper de presenterer mer enn 35kWh netto!

Myrvang

35 kwh netto vil jo tilsvare 250 km rekkevidde omtrent, 300 med sol og medvind. Holder jo for de fleste, men det gjør min 24 kwh også. Skal jeg lengre må jeg hurtiglade uansett.

Håper det blir 60 kwh.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

sylwester

Sitat fra: knut3448 på fredag 25. august 2017, klokken 21:34
...
60kWh bilen vil komme senere pga ventetid hos LG
...

LG Chem er jo samme leverandør som leverer batteriene til Opel. Dvs. hvis de får opp produksjonen slik at de kan levere i stor skala til Nissan, betyr det at Opel også kan levere kjappere.

Hvis derimot det drypper så vil det være som med OA-e at 60kWh er noe med lang leveringstid og 40kWh noe de kan levere neste måned. Ingenting vil skje i realiteten før i 2019 når TM3 ruller ut ved fulle fart.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

knut3448

#895
Sitat fra: sylwester på fredag 25. august 2017, klokken 21:42LG Chem er jo samme leverandør som leverer batteriene til Opel. Dvs. hvis de får opp produksjonen slik at de kan levere i stor skala til Nissan, betyr det at Opel også kan levere kjappere.

Hvis derimot det drypper så vil det være som med OA-e at 60kWh er noe med lang leveringstid og 40kWh noe de kan levere neste måned. Ingenting vil skje i realiteten før i 2019 når TM3 ruller ut ved fulle fart.

Det er mange som kjemper om LG sine batteri. Nye Leaf og kanskje Micra (?), Zoe, Bolt/A-e, Jaguar I-Pace (?), og sikkert flere. Og LG er ikke en spesielt stor produsent, iallefall var de ikke det i 2016.


Jeg tenkte som deg, jeg er redd vi må vente til 2019 før vi får noe volum av billigere biler med god rekkevidde.

Amoss

Sitat fra: knut3448 på fredag 25. august 2017, klokken 22:12
Det er mange som kjemper om LG sine batteri. Nye Leaf og kanskje Micra (?), Zoe, Bolt/A-e, Jaguar I-Pace (?), og sikkert flere.

Hører ikke Hyundai og VW med i denne gruppen som venter på batterier der ifra? Uansett nok av produsenter som venter på disse batteriene ja...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sylwester

Hvor er Tesla på den paien der? Er det Panasonic?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

knut3448

Hyundai får vel batteri fra SK Innovation... Kia gjør iallefall det. SK planlegger å doble produksjonen til 4gWh for 2018. Gigafactory1 er vel i rute til 50gWh! Det er forøvrig Panasonic som har utstyr og produksjon i GF1. Panasonic i Tesla ja.

VW har brukt Panasonic/Sanyo, men nå bruker de Samsung i 35.8kWh eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA