Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: leafnor på fredag 07. juli 2017, klokken 22:51
En slik 60kWt må bli en fryktelig tung bil?
Ae veier rundt 1600 kg med ~65 kWh batteri, så kommer ann på hva du mener er fryktelig tung
S60 veier 2000 kg

sylwester

Da BMW lanserte 33kWh klarte de å få til med bare 40kg mer vekt. 30kWh-Leaf sitt batteri veier sikkert mindre enn 1gen sitt 218kg 24kWh-batteri. 40kWh-versjonen blir sikker litt over 1gen hvis ikke de har klart å tettpakke enda bedre.

60kWh-batteriet til Opel Ampera-e veier 440kg. Ikke mest tettpakka siden de fokuserte på lav kost. Ender vi på det samme har du plass til 5 + bagasje, men kan allikevel ikke ta med alt pga liten nyttelast.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

Ja, det går fremover. AE batteriet er 435 kg, og i volum 285 L. Leaf er ef her: https://qnovo.com/inside-the-battery-of-a-nissan-leaf/
294 kg.
Da blir en 60 kWt Leaf ikke kanskje 130 kg tyngre enn dagens.
Samtdig bruker de kanskje mer Alu og høyfast stål så de får ned vekta litt til.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Mikkelrev

Sitat fra: moby666 på fredag 07. juli 2017, klokken 10:11
Leaf som presenteres i sept er den nye Leaf. Den kommer først med 64 kwh og senere med 40ish kwh. Har fått dette bekreftet av Nissan Norge. Den nye bilen er helt ny, men tar med seg noen elementer/særtegn fra dagens modell. Dette er nok bye-bye til Opel AE.

Hei,
Interessant med en kilde tett på Nissan Norge.
Har Nissan Norge sagt noe om e-nv200 også? Den kommer vel naturlig med samme batteri tenker jeg, kanskje litt naivt tenkt.

leafnor

64kWt e-nv200, 7- seters, og hengerfeste maks 1500kg. Da skulle jeg klare meg :+1:
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Troald

Jeg er spent på prisen, samme rekkevidde, evt litt bedre, enn TM3 og AE. Antydes 290 for TM3, reell pris for AE som bestilles nå er 360-380 (?). Kan vi få den til 300?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: moby666 på fredag 07. juli 2017, klokken 10:11
Leaf som presenteres i sept er den nye Leaf. Den kommer først med 64 kwh og senere med 40ish kwh. Har fått dette bekreftet av Nissan Norge. Den nye bilen er helt ny, men tar med seg noen elementer/særtegn fra dagens modell. Dette er nok bye-bye til Opel AE.
Nissan har til nå presentert brutto kapasitet (som Tesla), mens GM/Opel, KIA/Hyundai og Renault presenterer netto (BMW tar med begge). 64KWh skulle da tilsi netto 60KWh, identisk med GM/Opel.

I stedet for bye-bue GM/Opel synes jeg du burde si: Hurra GM/Opel: sidene de kommer med 60KWh så følger Nissan (kanskje) etter! (Uten GM/Opel ville de sikkert stoppet med 40KWh og deretter sluppet 60KWh om 3-4 år som en stor nyhet).

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: leafnor på søndag 09. juli 2017, klokken 22:48
64kWt e-nv200, 7- seters, og hengerfeste maks 1500kg. Da skulle jeg klare meg :+1:
Det hadde blitt en fantastisk kombinasjon i Norge, men tviler på at Nissan oppdaget et slikt potensiale :-)

Ebe

Tviler at motoren som sitter i e-NV200 er kraftig nok til å trekke en henger på 1500kg, men kjøper den usett om det skulle stemme! :D
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Jeg tror ikke du skal forvente sånn allverdens tilhengervekt på e-NV200 i noe tilfelle. Selv fossilversjonen trekker ikke mer enn 1100 kg.

leafnor

Sitat fra: kaiat på mandag 10. juli 2017, klokken 10:23
Jeg tror ikke du skal forvente sånn allverdens tilhengervekt på e-NV200 i noe tilfelle. Selv fossilversjonen trekker ikke mer enn 1100 kg.
OK da :angel:, 1100, like bra det om jeg skal være navlebeskuende og legge min henger til grunn. Den kan maks veie 900 så da går 1100 også.
Tror EL-motor er mer enn sterk nok.
Som nevnt, kom muligheten for å trekke henger på en 64kWt EL-bil, så tror jeg det ble en bestselger i Norge. Utfordring er det med at vi er for få i Norge til å få øynene opp for dette hos bilprodusentene.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Leaf1Kris

Tviler på de bruker en like svak el-motor med dobbelt så stort batteri tilgjengelig, uannsett tror jeg (manglene) hengervekt har mer med å redusere belastning på batteri enn motorstyrke å gjøre. Leaf er vel oppgitt til 280 nm så burde fint kunne dra henger på rundt 1 tonn.

Olee

Problemet er vel ikke ytelsen, men heller kjølingen av motor og batteri..

knut.aulie

Sitat fra: Finnøy på søndag 09. juli 2017, klokken 23:35
Sitat fra: moby666 på fredag 07. juli 2017, klokken 10:11
...Dette er nok bye-bye til Opel AE.
I stedet for bye-bye GM/Opel synes jeg du burde si: Hurra GM/Opel: sidene de kommer med 60KWh så følger Nissan (kanskje) etter! (Uten GM/Opel ville de sikkert stoppet med 40KWh og deretter sluppet 60KWh om 3-4 år som en stor nyhet).
Bra resonnement Finnøy [emoji1360]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA