Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

Goggen123

Flere Nissanforhandlere var på "hemmelig" tur til Japan og visning av den nye modellen etter påsken, så kan godt være de har fått spesifikk info der.

sylwester

Sitat fra: Bondeknøl på lørdag 24. juni 2017, klokken 23:18
...
Jeg har ikke fått med meg at Nissan ler av konkurrentene??? Hvor har du det fra?

Nå er japanere veldig høflige så gjøre direkte hån sitter langt inne. Derimot viser de det på måten de reagerer på "konkurransen" og spesielt i siste artikkel om lang leveringstid for flere elbiler hvor de svarer at de kan levere Leaf rett fra lager i dag hvis kunden ikke har spesielle krav.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Knut Røe

Sitat fra: siggen7 på søndag 25. juni 2017, klokken 18:50
Fikk denne infoen fra en forhandler i Bergen  :)
Du får hinte frempå om de har hørt noe om hengerfeste, om så bare 750 kg eller lignende hadde det jo vært glimrende og dekt manges tilfeldige transportbehov. Ville gitt dem et vesentlig konkurransefortrinn her til lands hvertfall, og vi vet jo fra før at markedet for Leaf er stort her til lands, den gamle selger jo i bøtter og spann, nå er den på kampanje da men likevel selger den i stort antall. Nissan er jo hvertfall svært leveringsdyktige i motsetning til noen andre produsenter.

knut.aulie

Nå er det jo massiv bruktimport av Leaf, så ikke bare Nissan som gjør at tilbudet er stort. Autonova på Lørenskog har jo til enhver tid 50 stk stående, og det er kun importbiler.

sjossang

Jeg lurer på når Nissan avslutter produksjonen av Nissan Leaf?

Hørt fra selgere at den nye modellen skal produseres på samme fabrikk/linje som den gamle, og dette kan bety at vi får et vakum i markedet i den perioden man slutter å sende ut gamle modeller og når de bygger opp lager med nye modeller før lansering.

Leaf har vist at bruktbilprisene ikke har vært så dårlige som noen har antydet, og når det blir manko på nybiler så kan det gi hyggelige priser for de som har de nyeste modellene...

Leker med tanken på å selge min 30kWh, men er usikker på om jeg klarer å forsvare det rent økonomisk. Mulig jeg hopper over 40kWh-modellen og venter til 60kWh-modellen kommer.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

sylwester

Bilprodusenter pleier å ta sommerferie der de tilpasser produksjonslinjen for neste årsmodell. Dvs. de slutter mest sannsynlig med gen2 veldig snart.

De har 2017-modeller på lager så de har nok tenkt på dette. De som er ute etter en rimelig 24kWh bør nok reagere nå siden det er tvilsomt at Nissan kommer til å ha annet enn 30kWh mot lanseringen. 30kWh vil i praksis bli den nye 24kWh og det er spekulert i at de kommer til å tilby gen3 også med 30kWh-batteri..

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

Bilprodusenter i dag kjører flere modeller på samme linje, så Nissan trenger ikke stoppe en modell for å introdusere en ny. Dvs, den gamle går trolig fint an å produsere parallelt med den nye om de vil.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

flux

Sitat fra: sjossang på mandag 26. juni 2017, klokken 09:17
Jeg lurer på når Nissan avslutter produksjonen av Nissan Leaf?

Hørt fra selgere at den nye modellen skal produseres på samme fabrikk/linje som den gamle, og dette kan bety at vi får et vakum i markedet i den perioden man slutter å sende ut gamle modeller og når de bygger opp lager med nye modeller før lansering.

Nissan har tre fabrikker som kan lage Leaf og batterier: 

Smyrna USA,
Oppama Japan / Zama, Kanagawa,
Sunderland UK,
samt en egen batterifabrikk i Aveiro, Portugal

Selv om Nissan kanskje velger å bruke LG batterier, kan det hende at de velger å produsere de på lisens i egne fabrikker, i så fall vil Nissan ha en helt annen kapasitet enn andre bil leverandører, bortsett fra kanskje Tesla.

knut.aulie

La oss se hva Nissan presterer i praksis i september og fremover.

De har hvertfall ikke forhastet seg med nye Leaf.

Frissy

Var innom lokal nissan idag og de sa at det kom antakelig 2 batteristr på nye nissan leaf. 40 og 60 kw. Rimeligste ville ligge på rett under 300 og den med størst pakke ville komme på rundt 350. Utover dette kunne han ikke si noe annet enn at de først ville slik det så ut nå komme Q1 2018. Om dette er tipping eller at han vet noe er jo ikke godt å si.  Men vi får se da.

Rearden86

Booms Benny er i Japan på førvisning av oppfølgeren til en modell som kom i 2011  ;) http://www.tv2.no/broom/9211251/

Goggen123

Hehe, ja apropos turer til Japan.
Han virker jo veldig fornøyd, men noe annet ville vel gjort at han aldri ville sluppet ut derfra igjen  ;D

telcontar

Håper på litt mer premium feel over dashbordet

Burger

Kliss lik dagens Leaf, men leveringsklar med 60kwh batteri så kjøper jeg uansett og blir helelektrisk.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA