Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 22. juni 2017, klokken 23:39
Sitat fra: telcontar på torsdag 22. juni 2017, klokken 18:45
Snakket med selger idag, mer eller mindre bekreftet 40kWh ved lansering og 60kWh nov 2018. Leveranse av 40kWh des 2017 eller jan 2018.
Da kommer jo Leaf 60kWh før AmperaE for de fleste,
og ACC med propilot blir en langt mer moderne bil.

Klarer Nissan levere en slik bil i mer enn 2-300 eks blir det stor suksess.

Jeg kansellerer nok kontrakten på min Ae ganske sikkert, er kona som skal kjøre bilen, hu likte ikke Ae i det hele tatt, så da var den saken grei  :D

Burger

Opel Ampera har vel levert rett under 500 biler så langt i år. Håper jeg tar feil og de fortsetter leveringstakten.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Ampera

Her kan dere se en test av pro-pilot , samme ratt på den nye leaf vel :)

model3citizen

Et skårblikk over på nye Nissan Micra syntes jeg gir lovende signaler for hvordan nye Leaf blir seende ut.

'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

AmocoCadiz

Sitat fra: Burger på fredag 23. juni 2017, klokken 08:38
Opel Ampera har vel levert rett under 500 biler så langt i år. Håper jeg tar feil og de fortsetter leveringstakten.
Halvparten av de leverte AE er demobiler hos forhandlere. De tidligere (ved kontraktsinngåelse ) oppgitte leveringerstider for bestillinger med levering aug-sept okt osv er ifølge Opel nå ikke eksisterende, og skjøvet ut en gang 2018 med pristillegg som takk for at du venter.

Når jeg snakket med Nissan forhandler oppga de at de ikke trengte operere slik,
det er nok biler ved lansering!
Stemmer det støtter vi heller Nissan. Med propilot, ACC og normale seter går vi for den så klart.

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 24. juni 2017, klokken 01:25
Sitat fra: Burger på fredag 23. juni 2017, klokken 08:38
Halvparten av de leverte AE er demobiler hos forhandlere. De tidligere (ved kontraktsinngåelse ) oppgitte leveringerstider for bestillinger med levering aug-sept okt osv er ifølge Opel nå ikke eksisterende, og skjøvet ut en gang 2018 med pristillegg som takk for at du venter.

Når jeg snakket med Nissan forhandler oppga de at de ikke trengte operere slik,
det er nok biler ved lansering!
Stemmer det støtter vi heller Nissan. Med propilot, ACC og normale seter går vi for den så klart.
Dette er ikke riktig.

Det er 120 biler til forhandlerne. Når jeg hentet min bil hadde de fått beskjed om at de får 200 ekstra (dog i forhold til det reduserte antallet) kundebiler i August.

Nissan har antydet levering i 2018! (har desverre ikke kilde). I motsetning til hva som er sagt tidligere. En selger jeg snakket med, sa det samme som  du sier. Så informasjonen er sprikende fra Nissan

sjossang

Sitat fra: sylwester på fredag 23. juni 2017, klokken 00:04
Hvis de skal bruke over 6 måneder på å levere en bil kan de ikke lengre le av konkurrentene som ikke kan stille med volum eller konurranse overfor Nissan.
Hvor har du hørt dette?

Informasjon gitt til Nissan-selgere...

Skal være mulig å legge inn bestillinger fra september, men levering i stort volum først i slutten av Q1 '18. Det kan bety at de første bilene på norsk jord kommer i begynnelsen av Q1.

Har Nissan sagt noe om når de slutter å produsere dagens Leaf? Vet at dagens modell vil være vanskelig å få tak i de siste månedene av året!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Bondeknøl

Sitat fra: sylwester på fredag 23. juni 2017, klokken 00:04

Hvis de skal bruke over 6 måneder på å levere en bil kan de ikke lengre le av konkurrentene som ikke kan stille med volum eller konurranse overfor Nissan.
Hvor har du hørt dette?
For det første så er ikke bilen lansert enda. Hvis den lanseres i september og kan leveres i større mengder et halvt år etterpå så er jo det bra. Det pleier jo å ta lengre tid en lovet når nye produkter skal lages.

Jeg har ikke fått med meg at Nissan ler av konkurrentene??? Hvor har du det fra?

knut.aulie

Hos Birger N. Haug i Lillestrøm så forventet selgeren å ha biler fra september og forventet ikke veldig lang leveringstid.
Dette tenker jeg hadde vært en stor fordel for Nissan, hvis de ikke kan være bedre enn alle andre på levering så faller en av fordelene med dem bort!

Bondeknøl

Høres jo bra ut, men er bilselgere de vi stoler mest på?
Er vel litt for godt til å være sant hvis en modell kan leveres allerede den måneden den lanseres? Det er jo lov å håpe, men historien forteller vel at det er vel optimistisk å tro på så kjapp levering i store kvanta?

Frissy

Hva tenker man om pris på nye nissan leaf? Vil de krype over 300? Eller klarer de seg på det de har idag jf "gamle" leaf med 30kw s batteri? Skjønner jo at det blir spekulasjon, men allikevel blir det spennende å se.

Knut Røe

Det er sagt at fokus er på pris og at de ikke vil heve denne. Det blir jo bare en 40 kwh bil så de kan ikke kreve like mye som en Bolt.
Jeg ville forventet i området 240 for billigste og opp mot 280 for Tekna.

siggen7

Leaf blir levert jan. feb. 2018. Modellen som blir levert først er 60 kw versjonen med pro pilot. Den vil koste ca kr 350000,- Det er ikke sikkert at pro pilot er aktivert på de første bilene, men blir slått på med en software oppdatering litt senere når alt er klart :)

Knut Røe

Wow det var forbausende spesifikt. Hvor får man slik info? Vinter 2018 er jo ikke så lenge til. Ser ut som mange får konkurranse om kundene i det kommende året.

siggen7

Fikk denne infoen fra en forhandler i Bergen  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA