Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

rolandvg99

Mitt håp er at teknikken i nye Leaf "smitter over" på e-NV200 Evalia ASAP. Evalia er jamnt over mer behagelig å traktere for en revmatikker på 45+. Ingen gasspedalkrampe selv etter 13 mil. Den kom etter 5 mil i Leafen.
"I like soul with a capital S"

Hansi

Jeg syns bilen med maskering ser overraskende lik ut som nåværende Leaf. Det blir spennende å se fasiten :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

knut.aulie

Det er sånn



                       den skulle sett ut! Da hadde jeg ligget i kø allerede [emoji38]

sylwester

Lyktene foran er helt klart med lik IDS enn nåværende Leaf. En helt klar forbedring, men ræva er veldig Leaf fremdeles.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

tomrh

#319
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. april 2017, klokken 22:32
Det er sånn den skulle sett ut! Da hadde jeg ligget i kø allerede [emoji38]
Håper den ser traust og gammeldags ut, så slipper jeg å ha deg og altfor mange andre foran i køa! :P
Samt at forsikringen blir billigere fordi det da bare blir damer og eldre menn som kjøper den. ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

knut.aulie

Sitat fra: tomrh på fredag 07. april 2017, klokken 07:43
Samt at forsikringen blir billigere fordi det da bare blir damer og eldre menn som kjøper den. ;D
[emoji12] definer eldre mann, jeg er definitivt ikke ungdom selv om jeg ikke er pensjonist [emoji1410]

Bondeknøl

#321
Sitat fra: Øystein K på mandag 03. april 2017, klokken 15:12
Sitat fra: Bondeknøl på mandag 03. april 2017, klokken 12:51
Sitat fra: Burger på søndag 02. april 2017, klokken 22:32
Sitat fra: sjossang på søndag 02. april 2017, klokken 19:59
Hørte også at Japan og USA vil bli prioritert ved lansering :(

Dette blir jo helt feil. Du må sammenligne Leaf med 30 kWh! Og får du denne til 220 000? Nei! Nordic utgave, med metallic lakk og vinterdekk kommer på mellom 260 og 270 000! Ioniq kommer på det samme med teknikkpakken, men nok mellom 270 og 280 000 med vinterdekk.

Men da får du altså en langt mer moderne bil, som også har lengre reel rekkevidde! Ioniq viser seg å være svært effektiv, så det er mulig å kjøre den tett opp mot 28 mil sommerstid, uten enorm sparekjøring.

Som Leaf 30 kWh eier, vet jeg at jeg sommerstid, med sprakjøring klarer rundt 22 mil, men ligger normalt rundt 19-20.

Jeg er veldig fornøyd med Leafen, men hadde valgt Ioniq om jeg skulle kjøpe bil akkurat nå.

Jeg lurer på om Nissan tror de eier markedet i Norge. Var innom en Nissanforhandler og de kunne gi meg knakende godt tilbud på en 30kwh Leaf til kun ~280k. Hadde ikke hjerte til å fortelle dem at jeg kunne få en ioniq til en lavere pris.

Tror det kan straffe seg, siden folk har ikke rukket å bli feste seg til et merke og, bortsett fra disse WAG-erne, de må jo bare ha WV uansett :-)
Hvordan kan de gi en pris på 280k når den har vært på kampanje cs 60000 rimeligere enn den prisen du fikk. Da med metallic lack og ekstra hjulsett. Før kampanjen var Leaf ca 40000 billigere enn Ionic. Hvis det er sant at de skulle ha så mye for en ny Leaf så bør han selgeren få seg en ripe i lakken.
Utstyr er noe en betaler mye for når bilen kjøpes ny og en får nesten ingenting for når den selges brukt. Det eneste jeg kunne tenkt meg på Acenta er skinnseter, resten av pakken på de dyrere modellene er uinteressant for meg.
For den gjennomsnittlige elbilkjøper er det hvor mye en kan få bilen for med ett ekstra hjulsett og rekkevidde som betyr mest. Så er det vel fåtallet som bryr seg om å betale flere titusener for utstyr som ikke er nødvendig i det hele tatt.
Billigste 30kw Leaf mot billigste Ionic spør du meg, og det var derfor en kompis av meg nettopp kjøpte Leaf. Kanskje derfor Leaf selger så knallbra enda?

tomrh

Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. april 2017, klokken 12:44
Sitat fra: tomrh på fredag 07. april 2017, klokken 07:43
Samt at forsikringen blir billigere fordi det da bare blir damer og eldre menn som kjøper den. ;D
[emoji12] definer eldre mann, jeg er definitivt ikke ungdom selv om jeg ikke er pensjonist [emoji1410]
Eldre mann = endel eldre enn meg? (Jeg er snart 47). Litt spøk og morro, men også litt alvor. For sportslig utseende, og andelen fartsgale yngre menn øker veldig i kakediagrammet, de som ødelegger forsikringspremien for oss som ligger på 75% 5. år i bonus år etter år. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

knut.aulie

Sitat fra: tomrh på fredag 07. april 2017, klokken 23:21
Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. april 2017, klokken 12:44
Sitat fra: tomrh på fredag 07. april 2017, klokken 07:43
Samt at forsikringen blir billigere fordi det da bare blir damer og eldre menn som kjøper den. ;D
[emoji12] definer eldre mann, jeg er definitivt ikke ungdom selv om jeg ikke er pensjonist [emoji1410]
Eldre mann = endel eldre enn meg? (Jeg er snart 47). Litt spøk og morro, men også litt alvor. For sportslig utseende, og andelen fartsgale yngre menn øker veldig i kakediagrammet, de som ødelegger forsikringspremien for oss som ligger på 75% 5. år i bonus år etter år. ;)
Går akkurat . Har hatt 75% 5år de siste 20 åra på begge bilene og er noen (få heldigvis) år eldre enn deg [emoji847]

E_S

Sitat fra: Bondeknøl på fredag 07. april 2017, klokken 22:31

Utstyr er noe en betaler mye for når bilen kjøpes ny og en får nesten ingenting for når den selges brukt. Det eneste jeg kunne tenkt meg på Acenta er skinnseter, resten av pakken på de dyrere modellene er uinteressant for meg.
For den gjennomsnittlige elbilkjøper er det hvor mye en kan få bilen for med ett ekstra hjulsett og rekkevidde som betyr mest. Så er det vel fåtallet som bryr seg om å betale flere titusener for utstyr som ikke er nødvendig i det hele tatt.
Billigste 30kw Leaf mot billigste Ionic spør du meg, og det var derfor en kompis av meg nettopp kjøpte Leaf. Kanskje derfor Leaf selger så knallbra enda?

Så har du sånne som meg som overhodet ikke ville vurdert noe annet enn høyeste utstyrsnivå om jeg skulle kjøpt en ny bil. Det er noen i denne klubben også. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

telcontar


Øyst1

http://www.tv2.no/broom/9070938/

Nissan har bommet her gitt. Over 4000 solgte , det er helt enormt!
Nissan burde vært langt tidligere ute med nye Leaf!

Nå er det bare å håpe at ny Leaf er skikkelig konkurranse dyktig, og kan leveres tilnærmet omgående etter lansering i september.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

vartli

Nye Leaf blir med Propilot noe mer avansert enn Ampera-e. Hadde ikke vært galt å i tillegg få 60kWh til 300k, men så er det vel sannsynlig at Propilot kun kommer på topputgavene og da med en pris på mer enn 300k.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

eliten

Ingen bakdel at Leaf 2 skal kunne lade med 150 kw/t, mot Ampera-e sine 50 kw/t. Ladefarten har jo også noe å si når hurtigladerene ettervert skiftes ut og nye kommer til.

Bondeknøl

Sitat fra: Øystein K på onsdag 19. april 2017, klokken 08:12
http://www.tv2.no/broom/9070938/

Nissan har bommet her gitt. Over 4000 solgte , det er helt enormt!
Nissan burde vært langt tidligere ute med nye Leaf!

Nå er det bare å håpe at ny Leaf er skikkelig konkurranse dyktig, og kan leveres tilnærmet omgående etter lansering i september.
Nissan Leaf har vel vært Norges mest solgte elbil siste to måneder? Er det feil.
De har vel solgt nærmere 30000 Leafer i Norge så langt?
Opel har klart å få folk til å bestille en bil som om relativt kort tid ikke har de fordelene overfor konkurrentene som den hadde da den ble lansert. Det er jo en god stund til den er tilgjengelig for folk flest enda.
Tror det er flere som kommer til å kjøpe seg ut av Ampera-køen, og den nye Leafen tror jeg vil bidra til det.
Men enig i at det begynner å haste for Nissan.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA