Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

silverwrx

Kjøpte leaf i 2011, har den enda. Kjørt 55.000km. Kjøpte S60 med autopilot i 2015 og kjørte 50.000km på 11mnd. Har nå X60D og har kjørt 13.000km på 3mnd. Veksler mellom å kjøre leaf og model x. Samme rute. Model x i mye høyere fart bruker mye mindre enn Leaf til jobb. Utrolig forskjell. Mye mindre energiforbruk i 2,5tonn med stor kupé. 2011 leaf er akkurat likedan som da den ble levert, ingen oppdateringer i sw og styringer.

Kjørt autopilot siden 2015. Går ikke tilbake. 60kWh kjører du Europa rundt med med Tesla superchargers. Noe annet merke er ikke aktuelt.

Bestilt Model 3. Etter USA får Europa, og Norge da først da de har kapasitet.

Morro at det kommer flere elbiler. Det Tesla ønsker. Men jeg velger Model 3.

Ble jo vist en rå leaf prototype, den var jo tøff. Så ut som en futuristisk racerbil. Den var rå.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Øyst1

Sitat fra: silverwrx på lørdag 01. april 2017, klokken 18:44
Kjøpte leaf i 2011, har den enda. Kjørt 55.000km. Kjøpte S60 med autopilot i 2015 og kjørte 50.000km på 11mnd. Har nå X60D og har kjørt 13.000km på 3mnd. Veksler mellom å kjøre leaf og model x. Samme rute. Model x i mye høyere fart bruker mye mindre enn Leaf til jobb. Utrolig forskjell. Mye mindre energiforbruk i 2,5tonn med stor kupé. 2011 leaf er akkurat likedan som da den ble levert, ingen oppdateringer i sw og styringer.

Kjørt autopilot siden 2015. Går ikke tilbake. 60kWh kjører du Europa rundt med med Tesla superchargers. Noe annet merke er ikke aktuelt.

Bestilt Model 3. Etter USA får Europa, og Norge da først da de har kapasitet.

Morro at det kommer flere elbiler. Det Tesla ønsker. Men jeg velger Model 3.

Ble jo vist en rå leaf prototype, den var jo tøff. Så ut som en futuristisk racerbil. Den var rå.


Vet ikke helt hva du prøvde å få frem med innlegget ditt. At Leaf er en helt annen bil enn Tesla? At du aldri vil ha noe annet enn Tesla? Eller at Leaf prototype var kul?

Klart at Tesla er bra, og har et godt utbygd nettverk av ladere. Men er temmelig mange som ikke har muligheten du har til å kjøpe seg en av disse bilene. For veldig mange er det et kraftig innhugg i privat økonomi å kjøpe en ny bil til 280 000. Og da er alle biler i denne prisklassen velkomne. Dess lengre rekkevidde, dess bedre.

Håper nye Leaf har god rekkevidde, og mye standard utstyr, inkl. alle nye tekniske sikkerhetssystem og selvkjøring. Det blir bra
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

silverwrx

Ja egentlig det ja. Det var bare noen erfaringer mellom modellene. Oppdateringene til Tesla gjør bilene bedre over tid. Det gjør ikke noen av de andre alternativene. Har vært i Spania og helgeturer til alpene med S60 og autopilot! 60kWh og superladere gjør virkelig jobben. Mange kjøper alt for store batteripakker!

Alle Tesla har selvkjøring. Valget er helt klart Model 3. Leaf blir erstattet i vår helelektriske familie med Model 3. Det er helt klart. Fint at de andre merkene kommer, men det er en som leder utviklingen.

Prototype Leaf med de heftige linjene, med selvkjøringen de sier kommer i 2020, og 60kWh og et utbygget hurtigladenettverk. Da snakker vi! De er bare 5år etter Tesla, og hvor er tesla i 2020 med den farten de har?

Men som sagt, jeg digger 2011 (USA) Leaf SLen min. Helt sikker på at neste blir spekket med utstyr. Konkurransen i markedet krever det.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

sjossang

De to siste ryktene jeg har fått med:

Dette er interiøret (dashboard og ratt) i den nye modellen:

40 og 60kWt vil bli lagt ut for salg kort tid etter lanseringen, hvor 40kWt vil komme ganske raskt og 60kWt vil det være lenger ventetid på.

Hørte også at Japan og USA vil bli prioritert ved lansering :(
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Mazzbot

Sitat fra: sjossang på søndag 02. april 2017, klokken 19:59
De to siste ryktene jeg har fått med:

Dette er interiøret (dashboard og ratt) i den nye modellen:

40 og 60kWt vil bli lagt ut for salg kort tid etter lanseringen, hvor 40kWt vil komme ganske raskt og 60kWt vil det være lenger ventetid på.

Hørte også at Japan og USA vil bli prioritert ved lansering :(

At den får 40 kwh til høsten og 60 kwh senere er helt sikre kilder , men så sikker på det interiøret ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

sjossang

I alle fall dashboard og ratt. Setene skulle også få en overhaling, men jeg tror de blir like som i nye Micra og Qashqai.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Burger

Sitat fra: sjossang på søndag 02. april 2017, klokken 19:59
Hørte også at Japan og USA vil bli prioritert ved lansering :(

Jeg lurer på om Nissan tror de eier markedet i Norge. Var innom en Nissanforhandler og de kunne gi meg knakende godt tilbud på en 30kwh Leaf til kun ~280k. Hadde ikke hjerte til å fortelle dem at jeg kunne få en ioniq til en lavere pris.

Tror det kan straffe seg, siden folk har ikke rukket å bli feste seg til et merke og, bortsett fra disse WAG-erne, de må jo bare ha WV uansett :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Øyst1

Enig. Har foreldre som nå ser på ny elbil.
De har en 2012 Leaf i dag, og har vært fornøyd med den.
Men, de vil gjerne rekke opp og ned til hytta, uten å lade, uansett årstid.
Det er 10 mil.

Og Leafen de har klarer ikke dette vinterstid.

Min derimot har ingen problemer overhodet, men det skulle bare mangle.

Leaf er for dem utelukket da de vil ha en mer moderne bil, og de er for dyre nå!
De har prøvekjørt nye Zoe, og klarte 30 mil med den. Men er ladingen som holder dem tilbake.
På tirsdag skal de kjøre Ioniq, og er temmelig sikker på de går for den.
Den er langt mer effektiv enn Leaf. Har langt mer utstyr og er mye mer moderne inni. Opplevd kvalitet er også langt bedre.
Og, den er rimeligere, enn Leaf!

Så ja, blir spennede å høre deres dom, men tipper de går for den.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

AppleKnocker

Sitat fra: silverwrx på søndag 02. april 2017, klokken 09:34
Mange kjøper alt for store batteripakker!
Njah, det er vel en ganske drøy påstand. Enig med deg i at Superchargere er bra, men det er tross alt bedre å kunne kjøre direkte uten å lade. Med Tesla har jeg kun opplevd ladekø noen få ganger, med på CCS/Chademo er  etter min erfaring ofte kø (har hatt to Chademo biler tidligere). Det er ikke mulig å dimensjonere ladenettverket for utfartsdagen, så da er stort batteri tingen for å slippe kø. Og det blir bare mer kø på laderne fremover.

Jeg har aldri hatt rekkeviddeangst, men jeg har hatt ladekøangst...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Bondeknøl

Sitat fra: Burger på søndag 02. april 2017, klokken 22:32
Sitat fra: sjossang på søndag 02. april 2017, klokken 19:59
Hørte også at Japan og USA vil bli prioritert ved lansering :(

Jeg lurer på om Nissan tror de eier markedet i Norge. Var innom en Nissanforhandler og de kunne gi meg knakende godt tilbud på en 30kwh Leaf til kun ~280k. Hadde ikke hjerte til å fortelle dem at jeg kunne få en ioniq til en lavere pris.

Tror det kan straffe seg, siden folk har ikke rukket å bli feste seg til et merke og, bortsett fra disse WAG-erne, de må jo bare ha WV uansett :-)
Hvordan kan de gi en pris på 280k når den har vært på kampanje cs 60000 rimeligere enn den prisen du fikk. Da med metallic lack og ekstra hjulsett. Før kampanjen var Leaf ca 40000 billigere enn Ionic. Hvis det er sant at de skulle ha så mye for en ny Leaf så bør han selgeren få seg en ripe i lakken.

Øyst1

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 03. april 2017, klokken 12:51
Sitat fra: Burger på søndag 02. april 2017, klokken 22:32
Sitat fra: sjossang på søndag 02. april 2017, klokken 19:59
Hørte også at Japan og USA vil bli prioritert ved lansering :(

Dette blir jo helt feil. Du må sammenligne Leaf med 30 kWh! Og får du denne til 220 000? Nei! Nordic utgave, med metallic lakk og vinterdekk kommer på mellom 260 og 270 000! Ioniq kommer på det samme med teknikkpakken, men nok mellom 270 og 280 000 med vinterdekk.

Men da får du altså en langt mer moderne bil, som også har lengre reel rekkevidde! Ioniq viser seg å være svært effektiv, så det er mulig å kjøre den tett opp mot 28 mil sommerstid, uten enorm sparekjøring.

Som Leaf 30 kWh eier, vet jeg at jeg sommerstid, med sprakjøring klarer rundt 22 mil, men ligger normalt rundt 19-20.

Jeg er veldig fornøyd med Leafen, men hadde valgt Ioniq om jeg skulle kjøpe bil akkurat nå.

Jeg lurer på om Nissan tror de eier markedet i Norge. Var innom en Nissanforhandler og de kunne gi meg knakende godt tilbud på en 30kwh Leaf til kun ~280k. Hadde ikke hjerte til å fortelle dem at jeg kunne få en ioniq til en lavere pris.

Tror det kan straffe seg, siden folk har ikke rukket å bli feste seg til et merke og, bortsett fra disse WAG-erne, de må jo bare ha WV uansett :-)
Hvordan kan de gi en pris på 280k når den har vært på kampanje cs 60000 rimeligere enn den prisen du fikk. Da med metallic lack og ekstra hjulsett. Før kampanjen var Leaf ca 40000 billigere enn Ionic. Hvis det er sant at de skulle ha så mye for en ny Leaf så bør han selgeren få seg en ripe i lakken.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Burger

Tror jeg skulle ha spesifisert at jeg regner pris med hva jeg betaler totalt, dvs med vinterdekk, klargjøring og metallic lakk. Hva lokkepris er gir jeg litt f i.

En annen morro sak er at billigste leafen koster 24kwh til 30kwh batteri 10k ekstra. På alle de andre så er det 20k. Skikkelig "vi priser etter hva vi tror vi kan flå^d^d^d få kundene til å betale"
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sylwester

Jeg hadde håpet Nissan ville bytte til combo. Chademo har jo ikke fått ut fingern med typegodkjenning av raskere enn 125A så vi er stuck med 50kW uansett om de sleger bilen med støtte for 150kW :-(
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Øyst1

For å være ærlig, av det som er kommet frem til nå, synes jeg ikke den nye Leaf ser så veldig bra ut. Ser godt det er en Leaf, bare hakket kjedeligere enn dagens utgave, som hvertfall tørr å skille seg ut!
Pulsar er en kjedelig bil, og disse ligner.
Nye Micra derimot er virkelig et friskt pust og en helt annen bil enn før. Hadde håpet de kunne hentet mer fra det designet.

Slik det er nå er det som med Golf, facelifter de kaller for ny bil, men så kjedelig!
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA