Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

nr1rayner

@knut
Vel, nå er jo luftmotstanden et produkt av Cd OG frontareal så...
Og som du ser er Leaf oppgitt med forskjellige tall fra forskjellige kilder.

Mener også jeg skrev temmelig tydelig at jeg ANTAR at dagens Leaf er ca 10% mer effektiv enn AE, ingen garanti altså. Av de forbrukstall jeg har sett ligger Leaf lavere.
Linken du la ved sier ingenting om Bolt, men Volt, og gen1 Leaf..

Og, igjen, hva gjelder NY Leaf blir nok den mer effektiv enn dagens.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

knut3448

Jeg vet at frontareal er en del av regnestykket. Men det er ikke så veldig relevant for at Leaf har blitt målt til 0.32Cd. Selv om Bolt/Ae har større frontareal så scorer Bolt betydelig bedre enn 2017 Leaf på EPA forbrukstest. Jeg vet ikke hvilke forbrukstall du refererer til, men EPA sammenligner biler under like forhold.

http://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=alts&path=3&year1=2016&year2=2017&vtype=Electric&srchtyp=newAfv

rlnd

Spionbilder av neste Leaf http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=47747

Kan ikke si at den ser like sexy ut som konkurrentene, men bedre enn dagens. Kan se ut som den ligner den nye Micra i front.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Bondeknøl

Ser jo ut som at de stygge frontlyktene er borte. Ligner jo mer på en vanlig bil, uten at de har tatt bort hele særpreget som gjør at du ser at det er Leaf. De har jo laget en bil som "alle" kjenner igjen og som det er veldig mange av.
Synes det ser bra ut jeg.

Forøvrig er jeg jo av de som vet at jeg ikke har den peneste bilen, men hvorfor ser disse BMW i3'ene så bra ut? Jeg synes de er de styggeste av elbiler som ruller på veiene.

Troald

Det mest spennende var hurtigladingen (150Kw). Hvis man i tillegg får et større batteri så er dette en fristende bil. Kun større bagasjerom står da på min ønskeliste.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

AmocoCadiz

Sitat fra: Bondeknøl på tirsdag 28. mars 2017, klokken 12:58
Ser jo ut som at de stygge frontlyktene er borte. Ligner jo mer på en vanlig bil, uten at de har tatt bort hele særpreget som gjør at du ser at det er Leaf. De har jo laget en bil som "alle" kjenner igjen og som det er veldig mange av.
Synes det ser bra ut jeg.

Forøvrig er jeg jo av de som vet at jeg ikke har den peneste bilen, men hvorfor ser disse BMW i3'ene så bra ut? Jeg synes de er de styggeste av elbiler som ruller på veiene.
Synes det ser ut som bakre del med de litt hvalrossaktige linjene ved bakvindu beholdes fra nåværende design, kanskje bra for CV verdi men ikke for bilens "Stance". (kan også være luredetaljer fra plasticdeksler for å lure spionfotografer eller at nye testbilen går på en "mule" av gamle karossen.
Ang BMW i3 har jeg lenge virkelig prøvd å finne en pen vinkel av bildesignen ,men ikke fått det til enda...

nojac

#291
http://www.carscoops.com/2017/03/future-cars-2018-nissan-leaf-keeps.html

Noe å glede seg til? Blir den slik, er jeg interessert....
2018 e-Golf

Bondeknøl

Denne ser jo veldig bra ut!
Hvis de får tilhengerfeste til den så blir det en nok en ny vinner.

sylwester

La oss håpe de lanserer den som 2018-modell slik at de ikke har 2 generasjoner med samme årsmodell som  i 2013.
Det store spørsmålet er vel heller hvor de legger seg prismessig. Vil f.eks. de matche Ampera-E med sin 60kWh så er jeg usikker på om jeg fortsatt skal vente på TM3.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bondeknøl

Nissan legger seg ihvertfall prismessig nå med sin 6 år gamle modell slik at de fortsatt er den mest selgende elbil. Det forteller meg at de ikke vil slippe sin posisjon på toppen uten kamp.
Jeg tipper at de legger seg slik i pris at folk hopper ut av Amperakøen. Det forutsetter jo at de klarer å levere litt kjapt da. Det finnes jo drøssevis av fornøyde Leafere rundtomkring, og de kjemper nok Nissan hardt for å beholde.


Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

knut.aulie


AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

knut3448


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA