Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

frtan

http://carttraction.com/2018-nissan-leaf/

Dersom den kommer med 60kwh batteri og det utsende som vises på bildene på den siden virker det jo lovende!

tomrh

Sitat fra: doldis1 på lørdag 11. februar 2017, klokken 15:56
Ja ,ja utseendemessig er det mye å gå på når det gjelder Leafen , bare lift på !  ;D
Det der med utseende tar jeg ikke så tungt. Folk vurderer biler som "pene" eller "stygge" men trender endrer seg sakte, det som er kult nå er ikke det i morgen, og man kan undre seg hvordan man kunne like en så utdatert og stygg bil, eller hvordan noen i det hele tatt kan komme til å like et så spesielt og futuristisk utseende i morgen. Kjøper bil som jeg skal sitte inni jeg. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Knut Røe

Sitat fra: tanumfr på onsdag 15. februar 2017, klokken 09:11
http://carttraction.com/2018-nissan-leaf/

Dersom den kommer med 60kwh batteri og det utsende som vises på bildene på den siden virker det jo lovende!
Wow
Ikke så ille dette
Hvis en slik kommer til 2018, 60 kwh, 200-210 miles EPA. <300k
Er det en sikker vinner i min bok.
Ikke mye vits å stå årevis i kø for Bolt og M3 da.
Noen som vet om Nissan planlegger å beholde chademo, eller vil de over på CCS som de fleste andre her i Europa?
Er jo en liten ulempe med type1 ifht type2 blant annet.


Øyst1

Sitat fra: tiger``n på onsdag 15. februar 2017, klokken 12:04
Sitat fra: tanumfr på onsdag 15. februar 2017, klokken 09:11
http://carttraction.com/2018-nissan-leaf/

Dersom den kommer med 60kwh batteri og det utsende som vises på bildene på den siden virker det jo lovende!
Wow
Ikke så ille dette
Hvis en slik kommer til 2018, 60 kwh, 200-210 miles EPA. <300k
Er det en sikker vinner i min bok.
Ikke mye vits å stå årevis i kø for Bolt og M3 da.
Noen som vet om Nissan planlegger å beholde chademo, eller vil de over på CCS som de fleste andre her i Europa?
Er jo en liten ulempe med type1 ifht type2 blant annet.




Som med dagens Leaf, er smaken som baken!
Jeg må si at dersom den nye Leafen ser slik ut, blir ikke det min neste bil.
For den var ikke vakker. Men vokser kanskje på meg, slik sam dagens utgave gjorde på meg.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

rolandvg99

Pre-render ser OK ut den. Håper på bedre ergonomi med tanke på gasspedal, samt et bagasjerom uten klare paralleller til vaskebalje. Ikke spesielt enkelt å stable mitt pikk-pakk bak i nåværende Leaf. Selv med 70 liter mindre baki fikk jeg plass til mer i Kia Soul EV.
"I like soul with a capital S"

svingen

ser ikke helt lik ut som den her http://pushevs.com/2017/02/10/second-generation-nissan-leaf-spy-shots/ dem kan vel ikke lansere en "facelift"  så en 2018 modell 6 mnd senere?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Bondeknøl

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 11. februar 2017, klokken 14:14
Sitat fra: hexachordia på lørdag 11. februar 2017, klokken 11:03
Denne? Ser ikke veldig sprekt ut men kanskje lettere å like for flere?http://www.autoblog.com/2017/02/10/next-gen-nissan-leaf-spy-shots/#slide-4436003
Grøss og gru, den så ekstremt kjedelig ut når en tenker på IDS.
Den må ha minimum 600 km rekkevidde og 100kw DC lading for å vurderes eller samme pris som 41 kWh Zoe....
Mange velger dagens Leaf foran Zoe. Det er bare å se på tallene.
Kan ikke skjønne at 600km og 100kw lading er noe kriterie i det hele tatt.

sjossang

Og er nå 7. mars datoen vi håper vi skal få se den nye Leafen?

Genéva Motor Show åpner da, og Nissan går inn i sin nye "5års-periode" 1. april. Kanskje på sin plass med en nyhet om den nye modellen da :)

http://insideevs.com/carlos-ghosn-steps-down-as-nissan-ceo-will-continue-to-lead-alliance/
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

snoemann

Angående rendringen over, så synes jeg den mangler de fleste av trekkene vi finner i f.eks. den nye Micra'en.
Det er jo som regel slik at bilprodusentene forsøker å matche bilparken sin i samme designretning (konsept) på tvers av modellene sine...

På den måten er jeg helt trygg på at neste generasjon Leaf blir mye stiligere (les: i retning av den nye micra'en) enn hva rendringen ovenfor viser.

Men ellers synes jeg den ser ut til å bli hakket "kjedeligere" enn nåværende Leaf bakenifra, men stiligere forfra (slipper de utstikkende lyktene).

Personlig hadde jeg håpet på at den ble enda hakket større iom at de lanserer Micra'en som fyller behovet til de som ønsker en liten bil.

Rendringen viser forresten også noe som ser mer ut som en kompakt-stasjonsvogn, mens spy-shots'ene viser en Leaf mer i størrelsesorden med den vi har idag.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

nr1rayner

@snoemann
Snakker vi VAG er jeg helt enig, en av grunnene til at jeg ikke vil ha VAG, en Polo er omtrent kliss lik en Golf, som en Passat som en Tiguan som en A4 osv osv, forskjellen er stort sett størrelse, hatchback/sedan/SUV osv og noen små detaljer.

Visst prøver vel alle merker å ha en gjenkjennelig front/grill, men design ellers er forskjellig fra modell til modell, som gjør de enkle å skille, og utrolig bra  :)

For all del, nye Micra er kul (noe den vel aldri før har vært), men setter ikke penger på at Leafen skal se lik ut, bare større, slik det er med VAG sine produkter..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Hænningsen

Det ser ut til at kupéen er stort sett lik den vi har i dag i og med at dørene er like. Men utseendet er ikke så viktig for meg. Jeg venter på større batteri og ladehastighet. Og kanskje flere funksjoner enn vi har i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

...

Snakket med forhandler i dag, som mumlet om 400km rekkevidde. Antar det er NEDC det er snakk om...

nr1rayner

Sitat fra: nix på fredag 24. februar 2017, klokken 17:04
Snakket med forhandler i dag, som mumlet om 400km rekkevidde. Antar det er NEDC det er snakk om...
Jeg var innom forhandler for 2 dager siden, han sa tydelig at de vet akkurat like mye/lite som oss.
Men mitt stalltips er at den kommer om kort tid med tilsvarende batteri som Zoe, altså ca 40kwh og ca 400km som din forhandler mumlet om.

Det holder for min del  :)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

frtan

Så lite om tyder på en facelift og 60kwh i førsteomgang? Jeg er nære ved å skrive en kontrakt på en Ampera-E, men dersom andre alternativer kan bli aktuelle for levering før den er jo det og veldig aktuelt..

nr1rayner

Jeg skriver ikke kontrakt på noen bil før jeg har følt, tatt og kjent på den. Ampera-e blir det altså ikke snakk om å bestille før tidligst mai. Forskjellen på leveringstid blir sikkert ikke nevneverdig forskjellig, med mindre svært mange tenker som meg..

Anyways, jeg tipper vi (nesten) har nyheter på plass hos Nissanforhandlere når Opels demobiler kommer, og leveringstiden hos Nissan vil nok mer sannsynlig bli 3-4 mnd, så jeg venter spent på Micra EV og/eller Leaf  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA