Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

tiger``n

Tror man at ny Leaf kommer nå snart, HELT ny, eller tror man på en liten facelift, evt uendret som dagens?

nr1rayner

Jeg tror på en facelift og samme/tilsvarende batteri som Zoe, altså 40 kwh.
Og helt ny Leaf i - 18 eller kanskje til og med så sent som  -19.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

knut3448

Sitat fra: tiger``n på fredag 30. desember 2016, klokken 18:15
Tror man at ny Leaf kommer nå snart, HELT ny, eller tror man på en liten facelift, evt uendret som dagens?
Motor-artikkelen jeg linker til på forrige side sier

SitatMen før dette skal en ny Nissan Leaf på plass. Dagens modell har vært på veien i seks år allerede og er klar for en fornyelse.

– Noen nøyaktig dato for nye Leaf kan jeg ikke gi deg ennå, sier Ponz. Den kommer til å basere seg på dagens modell, men får et utseende som henter mange ideer fra en av konseptbilene vi har lansert det siste året.

Jeg tolker det slik at dette er Leaf 2.0, men jeg vet ikke hva jeg skal forvente.

vartli

Høres vel ut som en facelift, men det kan være godt nok for en stund. Med 40-60 kWh batteri og en del av de ekstrafunskjonene som andre biler har, så kan det nok holde for mange.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

knut3448

#154
CarAdvice venter at neste generasjon Leaf vil bli tilgjengelig i Japan rundt april 2017. Ingen facelift og antakelig ingen presentasjon på CES om de vet hva de snakker om...

http://www.caradvice.com.au/510181/nissan-australia-planning-for-next-gen-leaf/?source=plista

Bondeknøl

Hvis den kommer allerede i mars så er jo det veldig tidlig sammenlignet med ampera og billigteslaen som neppe blir å få tak i 2017 for de som ikke allerede har bestilt.

Øyst1

Har ingen tro på at en ny Leaf med rekkevidde som Tesla eller AmperaE kommer allerede i mars.
Det er nok en oppdatert utgave av dagens Leaf, med litt bedre rekkevidde, og forhåpentligvis mye mer moderne sikkerhetsløsninger.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

knut3448

Jeg har heller ikke store forventninger til batterikapasitet i  første omgang, men kommer den med over 40kWh netto og betydelig lavere luftmotstand så kan det være godt nok. Om pushevs.com har rett så blir det 37 kWh brutto. I så fall er bilen uaktuell for meg.

svingen

@knut7 Hva er alternativet egentlig bolt levering om 1 år og tessla om 2 år? (Spekulasjoner ) er jo ikke mye og velge i.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

knut3448

#159
Sitat fra: svingen på lørdag 31. desember 2016, klokken 18:22
@knut7 Hva er alternativet egentlig bolt levering om 1 år og tessla om 2 år? (Spekulasjoner ) er jo ikke mye og velge i.
Jeg prøver å  få oversikt over hva som kommer, men det er lite konkret informasjon. Jeg kommer til å ta en prat med et par forhandlere til uka.

Mulig vi må vente 2 år på en bil med samme rekkevidde som A-e. Kanskje. Det går rykter om elektrisk Audi Q5 og Nissan X-trail ila 2017.

En Leaf med litt kortere rekkevidde enn A-e kan være aktuelt, men den må over 40kWh netto. Det er mulig vi får mer info om denne 5-8.jan.

Edit, om Q5:
"The Audi Q5 electric will appear in 2017, but not with 200-miles range and it could cost north of $40,000"
http://www.hybridcars.com/how-many-sub-40000-200-mile-range-evs-might-we-see-in-2017/

nr1rayner

Egentlig enig med knut7, minimum 40kwh utnyttbar.
Selv om 30kwh Leaf vil gi betydelig endring fra 24, blir det ikke nok til å bytte for min del.
E-Golf skal komme med 36kwh, som igjen selvsagt blir noe helt annet, men det blir også bare litt for lite.
Flere ganger vurdert Ioniq frem og tilbake, med ca 40% mer batteri og ca 30% mer effektiv kan den vel gå ca 80% lenger enn min.
Bra, men ikke bra nok. Den burde kommet med 36kwh  ;)

En reell dobling av rekkevidden blir minimum før jeg gidder å bytte bil.
Da blir Zoe først ute.
Kommer Leaf med samme batteri blir den høyaktuell, men sitter enda og venter/håper på at en mer effektiv Nissan Micra kommer med 40kwh.
Opel AE er selvsagt aktuell, men med så lang leveringstid er jeg ganske så sikker på at Nissan spytter ut noe som mer eller mindre kan matche, med kortere leveringstid.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

bno

Var innom Nissan forhandler der jeg kjøpte min leaf i 2011. Kortversjon av samtalen: Det kommer mer enn en Nissan elbil. Betyr kanskje at Micra kan være på vei i leversjon?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

snoemann

Sitat fra: knut7 på lørdag 31. desember 2016, klokken 09:57
Jeg har heller ikke store forventninger til batterikapasitet i  første omgang, men kommer den med over 40kWh netto og betydelig lavere luftmotstand så kan det være godt nok. Om pushevs.com har rett så blir det 37 kWh brutto. I så fall er bilen uaktuell for meg.

Jeg forstod ikke helt hvorfor push ev tok utgangspunkt i 24kwh og ikke 30kwh med samme prosentøkning?
Med 30kwh versjonen + 60 % økning, så snakker vi vel nærmere 45kwh?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Eplejus

Sitat fra: bno på søndag 01. januar 2017, klokken 18:44
Var innom Nissan forhandler der jeg kjøpte min leaf i 2011. Kortversjon av samtalen: Det kommer mer enn en Nissan elbil. Betyr kanskje at Micra kan være på vei i leversjon?

Av hva jeg har lest, så skal den nye Micra'en blir produsert i samme fabrikk som Renault Zoe, så absolutt ikke usannsynlig at vi får se en Micra EV!

En Micra med 40kwh batteri hadde ikke vært feil. Synes den utseendemessig ser langt bedre ut enn Zoe.

Hænningsen

Sitat fra: bno på søndag 01. januar 2017, klokken 18:44
Var innom Nissan forhandler der jeg kjøpte min leaf i 2011. Kortversjon av samtalen: Det kommer mer enn en Nissan elbil. Betyr kanskje at Micra kan være på vei i leversjon?

Micra som EV er ikke usannsynlig. Og den tror jeg blir veldig bra. Selv håper jeg på at ryktene om Juke slår til. Kommer den som 4x4 i tillegg har de et fortrinn få andre har [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA