Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: daktari på onsdag 06. september 2017, klokken 13:52
Nissan priser vel slik etterspørselen vil tilsi, altså ikke for billig...
Men det går an å spå en priskrig fremover. e-golf til 350k, Ioniq til 280k. Begge disse bør nok ned i pris når Leaf II kommer med slik økning i rekkevidde og utstyr.

Ioniq koster vel 300k inkl alt nå.

Gordon Retriever

Med leveringstid opp mot ett år risikerer man å vente nesten like lenge på Ioniq som på Model 3 eller 60kW Leaf. ???

Mobileum

Sitat fra: daktari på onsdag 06. september 2017, klokken 13:52
Nissan priser vel slik etterspørselen vil tilsi, altså ikke for billig...
Men det går an å spå en priskrig fremover. e-golf til 350k, Ioniq til 280k. Begge disse bør nok ned i pris når Leaf II kommer med slik økning i rekkevidde og utstyr.

...og e-golf koster 310.900.-


thomas_ja27

Fikk prisliste og spesifikasjoner fra Nissan, se vedlegg.
Tesla Model 3 Blå LR m/HF
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Zuexi

Sitat fra: thomas_ja27 på onsdag 06. september 2017, klokken 15:10
Fikk prisliste og spesifikasjoner fra Nissan, se vedlegg.
5 år / 100.000 nybil garanti og på elbil komponenter - Skrivefeil i prislisten?

Goggen123

Er "intelligent cruisecontrol" det samme som adaptiv  cruisecontrol?

Og kan en 6,6 kw lader brukes på vanlig schuko 16a kurs, eller vil sikringen bare gå?
Jeg regner med man kan velge å bruke den tregere standardladeren, og ikke MÅ bruke 6,6?

Mobileum

#1042
Mener cruisekontrollen er slik som andre japanere og koreanere. Virker ned til 0, men kan ikke startes før farten er 30 km/t.

Dette til forskjell fra de tyske adaptive som virker ned til 0 km/t, og kan startes umiddelbart. Denne egner seg også for kø-kjøring. Dersom bilen har stått stille i 5 sekunder (under det startes den automatisk når køen løsner), må man kun trykke på en knapp på rattet, eller en liten touch på gasspedalen, så er cruisekontrollen aktiv. Standard på e-Golf.

Porsgrunn

Sitat
BATTERILADER
Innebygd lader, kW 6,6

Hurtiglader, kW 50

Ladekabel EVSE 10 amp Type2, Mode-3 32 amp Type2

Her står det da faktisk i PDF over her at det er slutt på type1 for Europa utgaven, er det håp om at det blir CCS istedenfor  Chademo også tro?

bno

Ikke aktuelt med 40``ish batt. 60``ish vil slik jeg har oppfattet det også ha 150 Kw QC. Hengerfeste mulighet ...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

snoemann

Har snakket litt med bnh ... og første levering for oss som hadde reservert med depositum er April 2018.

Jeg blir da litt i tvil om jeg skal slå til på dette, iom at det ryktes at 60kwh kommer høsten 2018 (det er jo ikke sås lenge etter).

Hmm.... flere med samme / andre vurderinger?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

jkirkebo

Sitat fra: Goggen123 på onsdag 06. september 2017, klokken 16:02
Er "intelligent cruisecontrol" det samme som adaptiv  cruisecontrol?

Og kan en 6,6 kw lader brukes på vanlig schuko 16a kurs, eller vil sikringen bare gå?
Jeg regner med man kan velge å bruke den tregere standardladeren, og ikke MÅ bruke 6,6?

Det er bare én lader og den er på opptil 6,6kW. Bruker du den med schuko får du 10A (2,3kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Zuexi

Sitat fra: snoemann på onsdag 06. september 2017, klokken 16:58
Har snakket litt med bnh ... og første levering for oss som hadde reservert med depositum er April 2018.

Jeg blir da litt i tvil om jeg skal slå til på dette, iom at det ryktes at 60kwh kommer høsten 2018 (det er jo ikke sås lenge etter).

Hmm.... flere med samme / andre vurderinger?
Broom skriver levering 2019 på Plus utgaven.
Er vel ikke endelig bekreftet at denne er på 60 kWh?

http://www.tv2.no/broom/9345015/

sylwester

Sitat fra: Zuexi på onsdag 06. september 2017, klokken 15:58
Sitat fra: thomas_ja27 på onsdag 06. september 2017, klokken 15:10
Fikk prisliste og spesifikasjoner fra Nissan, se vedlegg.
5 år / 100.000 nybil garanti og på elbil komponenter - Skrivefeil i prislisten?

Det står 8år/160' på garantien for batterikapasitet så jeg leser dette som en reduksjon i garantien at de ikke tar med alle elektriske komponenter 8 år.  Den mest vanlige feilen har jo vært releer og ACDC-omformer så det kan godt hende at dette er taktisk?

Folderen bærer litt preg av å være sakset fra 2017-modellen og. Jeg tror neppe batterigarantien som garanterer 9 av 12 kan sees i den nye Leafen. Noen som vet?

Også legg merke til at vi får 2 av alt utstyret.. Du kan trykke på gassen med begge føtene med 2 e-pedaler! Det er sikkert derfor Launch edition er litt dyrere :p
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Trekkoppbil

Sitat fra: Goggen123 på onsdag 06. september 2017, klokken 16:02
Er "intelligent cruisecontrol" det samme som adaptiv  cruisecontrol?

Og kan en 6,6 kw lader brukes på vanlig schuko 16a kurs, eller vil sikringen bare gå?
6,6kw er kapasiteten på likeretteren.
Du trenger uansett  en ekstern enhet som heter EVSE, som forteller bilen hvor mange Ampere den får lov å dra. På den boksen stiller du inn max strømstyrke. 6A er det minste du kan tilby en el-bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA